2014-08-13, 22:01
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och det har retts ut hur det kan komma sig att sms-data mellan MB och SS den 4:e fanns i MB mobil men att trafiken mellan MB och VB den 4:e inte fanns i MB mobil?

Jag avser trafikdata, inte meddelandenas innehåll.
SMS mellan VB och MB var raderade i MB:s mobil, men inte SMS mellan SS och MB.
Citera
2014-08-13, 22:10
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Betr. tidpunkten för när blodet hamnade i bagaget talar bl.a. blodets placering för ett datum före airsoftövningen "Fallen Angel" den 11 maj:[/spoiler]Vidare tyder det utspädda blodet på handskarna på att dessa kan ha använts/hanterats i samband med tvättningen av likdelarna - ej att de nödvändigtvis skulle ha sugit åt sig utspillt vatten 11/5 och intorkat blod då lösts upp på det sätt man kan se på handskarna. - Jag utesluter heller inte att KJ kan ha lagt beslag på AB:s vatten för att ha till sina likdelar. -

Sammantaget talar det faktum att KJ:s airsoftvapen fått ligga kvar efter "Fallen Angel" samt den bedrivna spaningsverksamheten på att KJ transporterat VB i sitt bagageutrymme tiden 4-10 maj (styckad eller ostyckad, död eller bara skadad; liklukten kan ev. förklaras av att ett föremål som varit i kontakt med en död VB temporärt förvarats i bagaget). Det kan dock inte uteslutas att två transporter ägt rum mellan 4-10.

Ingen vet vad KJ gör efter besöket hos brodern sent på kvällen den 4/5 maj och fram till kl. 17:00 dagen därpå 5/5 då han enligt kompisen AB:s mor anländer för att spela med AB. Härefter är KJ:s förehavanden okända från kl. 21:00 samma dag och fram till em den 6/5 då han ånyo anmäler sitt spelintresse - för att sedan lämna AB:s bostad under kvällen; 23:01 har han täckning för AB:s mast. Vad han gör härefter och fram till 03:02 (då han anländer basstationen som täcker hans bostad) är inte kartlagt. Det kan noteras att KJ den 6/5 inte svarar i telefon på hela dagen, och den 7/5 köper han kl. 08:45 en ask cig för 43 kr, för att 1 h 45 min senare ligga i badet när hemmahosaren BB besöker honom vid 10:00. BB återkommer sedan inte förrän vid 16-tiden.

Den 8 maj får han besök av polisen men öppnar inte förrän efter att man ringt honom. Polisen noterar då följande: "Vi såg en skurhink samt en skurmopp stå i korridoren just utanför öppningen till K:s kök." - 10 min senare: Skurhinken samt moppen står då inte där den stod tidigare - vilket visar att KJ alls inte är främmande för att städa och dona utan att någon hemmahosare behöver vara närvarande.

Under natten 8/9 söker KJ tillsammans med sina kamrater, den 9/5 åker han ensam upp till det gula ödehuset, och senare, kl. 20:00, blir han tillsagd att åka hem och sova.

10/5 kl. 20:45-55 avslutas söken med MP och därefter sätts polisspan in. Man vet att han anländer till föräldrarnas bostad (deras resa är nu avslutad).

Att vittnet som stått på marken och tittat in i ödehuset den 18 el. 19 maj inte kan ha sett några ben är utrett, men kan också det par som vid 15-tiden den 12/5 tittade in genom fönstret ha missat benen? – Inte helt uteslutet men frågan är öppen. - Den 12/5 spanades på KJ hela dygnet; den 13/5, däremot, bedrevs ingen spaning på honom varför han mycket väl kan ha placerat ut likdelarna då, t.ex. efter 20:07 (då han ej använder sin telefon aktivt).

Jag såg en intressant uppgift i fup angående KJ:s göranden och låtanden under majveckan då hans föräldrar var bortresta. Ett vittne berättade för polisen att hen en morgon sett KJ vid föräldrahemmet så tidigt som klockan 06. Enligt vittnet hade han låst sin bil och gått in i huset. KJ minns naturligtvis inte detta. Förhörsledarna försöker förgäves få ur honom vad han gjorde vid hemmet den tiden. Om han möjligen städade sin bil, etc. Brodern D, som då ska ha bott i huset, säger sig inte ha märkt något morgonbesök under den aktuella perioden. Se fup 1948-1949.
Citera
2014-08-13, 22:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag såg en intressant uppgift i fup angående KJ:s göranden och låtanden under majveckan då hans föräldrar var bortresta. Ett vittne berättade för polisen att hen en morgon sett KJ vid föräldrahemmet så tidigt som klockan 06. Enligt vittnet hade han låst sin bil och gått in i huset. KJ minns naturligtvis inte detta. Förhörsledarna försöker förgäves få ur honom vad han gjorde vid hemmet den tiden. Om han möjligen städade sin bil, etc. Brodern D, som då ska ha bott i huset, säger sig inte ha märkt något morgonbesök under den aktuella perioden. Se fup 1948-1949.
Om det har någon betydelse skulle vittnesmålet ha varit med i FUP.
Citera
2014-08-13, 22:17
Medlem
Reviewss avatar
Citat:

Var det inte där, hos sina föräldrar, som han förvarade sina airsoft-vapen?
Citera
2014-08-13, 22:43
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Var det inte där, hos sina föräldrar, som han förvarade sina airsoft-vapen?

I härbret har jag för mig att jag har läst.

spindelfrida, vet du vilken dag grannen såg KJ vid 06?
Citera
2014-08-13, 22:46
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Är det äldste brodern J som avses - eftersom denne sammanträffade med KJ under föräldrarnas bortovaro:
Citat:
Ursprungligen postat av FUP, s. 1181ff
J säger att han har pratat med K tisdag eller onsdag efter det att V försvann, då träffade J K hos deras föräldrar i S-byn [7-8 maj; föräldrarna då bortresta]. J hade sett på Missing peoples facebook sida att de skulle söka denna tjej som var borta. J tyckte han kände igen tjejen och frågade K om det inte var tjejen som han varit ihop med. Jo, hade K sagt. Hon är ju borta, sa J. K verkade förvånad. J tog fram bilden på V på telefonen och visade K. K blev liksom förvånad över att hon var borta. J for ganska direkt därifrån efter det. Han uppfattade K som bekymrad över att hon var borta.

J ringde till K dagen efter eller två dagar efter då han var lite bekymrad över K. Det var ju K:s ex som var borta. När J ringde hade K varit och sökt hela natten. [Det bör ha varit 9/5 han ringde - vilket talar för att han träffat på KJ 7-8/5].
/.../
J kom till sitt föräldrahem av någon anledning som han inte kommer ihåg. Han kanske skulle hämta, låna någonting eller återställa någonting som han lånat från föräldrahemmet. Då han var på föräldrarnas gårdsplan så kom även K dit. De var bara han och K på gården.
Citera
2014-08-13, 23:10
Medlem
Rent instinktivt känns det som att vittnet är osäker på datum för dennas iakttagelse. Det gör den inte mindre intressant. Passar ju bra in med att KJ ställer in airsoft den 5 maj vid 08-tiden. Sover + uträttar något ärende (äter/tankar bilen?) för att sedan dyka upp hos AB vid 17-tiden på kvällen.
Citera
2014-08-13, 23:19
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
Rent instinktivt känns det som att vittnet är osäker på datum för dennas iakttagelse. Det gör den inte mindre intressant. Passar ju bra in med att KJ ställer in airsoft den 5 maj vid 08-tiden. Sover + uträttar något ärende (äter/tankar bilen?) för att sedan dyka upp hos AB vid 17-tiden på kvällen.

Det intressanta är ju vad J också gjorde där vid 06?
Citera
2014-08-13, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det intressanta är ju vad J också gjorde där vid 06?
J? Vad missade jag nu?
Senast redigerad av P-o-beln 2014-08-13 kl. 23:23.
Citera
2014-08-13, 23:23
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Av vad jag har förstått och kunnat utläsa kunde man återskapa 3 st sms aktuella kväll.

Du har rätt, står i FUP på sidan 1070. Polisen ber dock Skott spara samtliga SMS på sidan 1068 så jag trodde det var källan.
Citera
2014-08-13, 23:23
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
/.../ J ringde till K dagen efter eller två dagar efter då han var lite bekymrad över K. Det var ju K:s ex som var borta. När J ringde hade K varit och sökt hela natten. [Det bör ha varit 9/5 han ringde - vilket talar för att han träffat på KJ 7-8/5].:
Ser att brodern J försökte ringa KJ:s röda telefon 8/5 kl. 18:57 - utan att nå kontakt. Han ringer också 9/5 kl. 12:28:55 och pratar 2 min 39 sek.
Citera
2014-08-13, 23:25
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P-o-beln
J? Vad missade jag nu?
Knappt läsvärt. (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan (Länk till sammanfattning i trådstarten)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in