2014-08-10, 22:05
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nagorlundanormal
........................................
thaiman har sakligt kommenterat
Yes och angående saklighet.

Var det ett rån, stöld, eller inbrott?

För att det ska vara rån gäller:

"Rån är en form av stöld från person med inslag av våld eller hot om våld. Ofta sker rån under vapenhot. Även det fallet där stölden begås först och våld eller hot om våld förekommer senare, när den bestulne i anslutning till stölden vill ta tillbaks det stulna, kan bedömas som rån."
Citera
2014-08-11, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av takra
Jag tycker att massage är trevligt men är inte intresserad av extra tjänster. Så länge man artigt kan tacka nej till dessa extra tjänster så stör det mig inte om det erbjuds så länge stället är fräscht och man får bra massage.

Med lite för mycket tid att tillgå under semestern så testade jag runt ett antal salonger här i en av Sveriges större städer. Trodde att jag hittat ett nytt favoritställe, besökte dom några gånger och fick bra massage, så besökte stället igen och fick en för mig ny massös. Det var lite halvkylig stämning och knappt acceptabel massage, efter ett tag så går massösen ut och tvättar händerna för att kunna massera huvudet. Då hör man massösen börja gräla med, vad jag förmodar är innehavaren av salongen, och det pågick en bra stund. När massösen kommer tillbaka och fortsätter massagen, säger hon att jag i fortsättningen ska gå till en "mummel" salong om jag vill ha bra massage. Så i princip blev jag portad (på ett oartigare sätt än vad jag lyckas få fram här) för att jag inte ville köpa extra tjänster. Man kan fråga sig om det var innehavarens ståndpunkt eller massösen...

Är jag ensam om att ha upplevt detta eller att massöserna blir kallsinniga när ni tackar nej? (För jag antar att en och annan på det här forumet inte alltid är ute efter extra tjänster).

Hade jag vetat denna ståndpunkt från början så hade jag ju inte gått dit...

Troligtvis får hon inget betalt av mamssan för massagen utan hennes lön kommer från extran..inte helt ovanligt.
Citera
2014-08-11, 16:25
Medlem
fozzie6666s avatar
Hej,

Såg att en salong i Norrort har bytat namn & med det ägare. Var där i förra veckan och försökte att ta reda på mer vad som hade hänt men fick inget svar. Varför jag var intresserad var för att senast jag var där (cirka 1 månad sedan) så hade jag en mycket trevlig och fin tjej men hon var ej kvar , all personal utbytt.
Så min fråga är, är det någon som känner igen vilken salong jag menar utan att jag nämner namnet och i sådana fall kan kan ge mig en hint om den flyttat?
Citera
2014-08-12, 18:28
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takra
Jag tycker att massage är trevligt men är inte intresserad av extra tjänster. Så länge man artigt kan tacka nej till dessa extra tjänster så stör det mig inte om det erbjuds så länge stället är fräscht och man får bra massage.

Med lite för mycket tid att tillgå under semestern så testade jag runt ett antal salonger här i en av Sveriges större städer. Trodde att jag hittat ett nytt favoritställe, besökte dom några gånger och fick bra massage, så besökte stället igen och fick en för mig ny massös. Det var lite halvkylig stämning och knappt acceptabel massage, efter ett tag så går massösen ut och tvättar händerna för att kunna massera huvudet. Då hör man massösen börja gräla med, vad jag förmodar är innehavaren av salongen, och det pågick en bra stund. När massösen kommer tillbaka och fortsätter massagen, säger hon att jag i fortsättningen ska gå till en "mummel" salong om jag vill ha bra massage. Så i princip blev jag portad (på ett oartigare sätt än vad jag lyckas få fram här) för att jag inte ville köpa extra tjänster. Man kan fråga sig om det var innehavarens ståndpunkt eller massösen...

Är jag ensam om att ha upplevt detta eller att massöserna blir kallsinniga när ni tackar nej? (För jag antar att en och annan på det här forumet inte alltid är ute efter extra tjänster).

Hade jag vetat denna ståndpunkt från början så hade jag ju inte gått dit...

Nej, du är inte ensam. Men har aldrig varit med om att dom blir kallsinniga, eller att jag blivit "portad". Snarare att dom avslutar massagen och anser sig färdiga efter 40 minuter. Tyvärr är det något som blir allt mer och mer vanligare. Dvs säger man nej till extra vid vändningen, så avslutas massagen efter 10-15 min, istället för 30 min. Men kanske är så att dom får taskigt betalt? Men ger dom en bra massage, brukar i alla fall jag ge dom en schysst dricks.
Citera
2014-08-12, 19:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Men kanske är så att dom får taskigt betalt? Men ger dom en bra massage, brukar i alla fall jag ge dom en schysst dricks.

Vissa salonger har ju gått ner till 300,-/timme, många andra 350,-/tim. 240 - 280,-/tim exkl moms. Så ska hyra och en jävla massa övriga omkostnader betalas, åsså vill väl ägardamen (?) få ut ett visst netto för att driva verksamheten. Avtalsenliga löner inkl sociala avgifter är ju inte att tänka på som varje normalbegåvad borde förstå. Så pruta inte så förbannat på lite extratjänster - "dricks". Snåljåpar....
Citera
2014-08-13, 18:32
Medlem
Delta78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongfeng
Vissa salonger har ju gått ner till 300,-/timme, många andra 350,-/tim. 240 - 280,-/tim exkl moms. Så ska hyra och en jävla massa övriga omkostnader betalas, åsså vill väl ägardamen (?) få ut ett visst netto för att driva verksamheten. Avtalsenliga löner inkl sociala avgifter är ju inte att tänka på som varje normalbegåvad borde förstå. Så pruta inte så förbannat på lite extratjänster - "dricks". Snåljåpar....

Ett litet förtydligande, med dricks menar jag dricks. Dvs en extrapeng på bra utförd massage, och utan något extra! Om man sedan betalar 300 eller 400 för en timme, så bör man ju även få en timme....och inte 40 minuter?
Citera
2014-08-13, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Delta78
Ett litet förtydligande, med dricks menar jag dricks. Dvs en extrapeng på bra utförd massage, och utan något extra! Om man sedan betalar 300 eller 400 för en timme, så bör man ju även få en timme....och inte 40 minuter?
Javisst! Det råder inga delade meningar mellan oss. Det är ett otyg att mindre seriösa salonger med illegalt arbetande besöksvisabarbrudar skiter i att utföra den köpta seriösa massagen. Men dom kan ju inte...
Citera
2014-08-14, 09:14
Medlem
Kan nån tipsa om massage salonger i Sthlm me fräscha thaisar? Fina petite brudar inga gammla. Frågar inte om nån happy ending, utan salonger med snyggingar
Citera
2014-08-14, 14:57
Medlem
thaimans avatar
I går var jag med om något som jag aldrig har upplevt tidigare
En nyflyttad salong från en stadsdel till en annan besöktes då jag känner de som jobbade på förra stället. Dessa brukar vara glada och trevliga. samt ha en utmärkt service.
Jag togs emot av en för mig helt okänd kvinna i 40 årsstadiet. Hon verkade pigg och glad, tog min hand och ledde in mig i rummet som var ca 40gr varmt.
Hon säger att jag skall klä av mig så kommer hon om 1 minut.
Jag ligger och väntar på att hon skall dyka upp, inget händer en kvart går och jag isknar till då jag hela tiden har hört ett satans tjatter med ett par karlar i lobbyn.
Jag klär på mig å går ut varpå jag upptäcker en annan kvinna sittande och babbla med några fåntrattar i soffan. Hon ser mycket förvånad ut då jag berättar att jag har väntat en kvart, jag begär mina 300 spänn tillbaka och hon hänger med huvet som en blöt hund.

Detta är fullständigt oacceptabelt så något återbesök dit blir det inte frågan om.
Citera
2014-08-14, 18:18
Medlem
Hur gör ni när vi väljer ställe? Går ni randomiserat efter thaimassageguiden eller går ni efter tips?
Undviker ni förortssalonger eller håller dom samma klass på vad ni än är ute efter som innestadssalonger?
Citera
2014-08-15, 14:14
Medlem
timpanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongfeng
Kanske lite offtopic, men salong rånad inatt. Kassaapparat, kortläsare, ipad, moblitelefoner, fast telefon (????) kläder (???????) mm Det finns en och annan typ därute som har spetsat in sig på dom lättrånade naiva thaisalongerna. Får jag tag på fanskapet sitter jag antagligen inne tills jag dör. Jag har ju bild på tidigare rånare. Kan ju vara samma som slagit till igen. Så ni ärliga som besöker salonger - förmana brudarna om att det inte går att vara så naiv i Sverige som i ärliga Thailand.

Du pratar väl om ett inbrott? Begreppet "rån" inbegriper att ett hot föreligger.
Citera
2014-08-15, 17:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Du pratar väl om ett inbrott? Begreppet "rån" inbegriper att ett hot föreligger.

Ja, ursäkta felskriveriet. Inte nådigt med sådana med alla petimetrar på forumet.
P g a den fatala felskrivningen försvann själva sakfrågan lika snabbt som en decemberlön....
Senast redigerad av Dongfeng 2014-08-15 kl. 17:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in