2014-08-11, 20:51
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Så här under försäsongen får man suga på de godsaker som finns. Har nyligen nämnt Recoba i Nacional och Miccoli i Lecce. Men i Roma så finns där en viss kapten. En cucchiaio mot Eltendorf:

https://www.youtube.com/watch?v=YaGBis5R2Ac

https://www.youtube.com/watch?v=OjDHPyY_TAI

Underbart med en cucchiaio av Totti.

Satt nyss och tittade på Jorginhos wiki för att kolla medborgarskap och så, och insåg då att Italien ännu står utan förbundskapten. Hur går tugget där? Platsen har ju varit vakant i en månad nu. Blir det Conte?
Citera
2014-08-11, 21:09
Medlem
Calogeros avatar
Angående tabellsnack så känns Inter som det lag som idag är närmast att ta den sista CL-platsen. Jag ser Juventus och Roma som två tämligen säkra kort. Napoli har bäst offensiv i hela ligan, men jag tror att Benitez begår ett stort, stort misstag om han inte hämtar in åtminstone en ny central försvarare.

Förresten blev Tavecchio vald. Det är ju rätt tragiskt alltså.
Citera
2014-08-11, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Underbart med en cucchiaio av Totti.

Satt nyss och tittade på Jorginhos wiki för att kolla medborgarskap och så, och insåg då att Italien ännu står utan förbundskapten. Hur går tugget där? Platsen har ju varit vakant i en månad nu. Blir det Conte?

Tavecchio vann som väntat valet ikväll. Därmed kan allting sätta igång, inklusive att välja förbundskapten.

Rykten gör gällande att Tavecchio kommer att försöka få Conte. Kan vara klokt strategiskt (få med sig Juventus som trilskats), ekonomiskt (nog billigare än Mancini) och inte minst sportsligt. Contes personlighet kan vara det som behövs för att piska in disciplin, moral och inte minst vinnarskalle.

Jag skulle dock föredra Mancini...
Citera
2014-08-11, 21:20
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tavecchio vann som väntat valet ikväll. Därmed kan allting sätta igång, inklusive att välja förbundskapten.

Rykten gör gällande att Tavecchio kommer att försöka få Conte. Kan vara klokt strategiskt (få med sig Juventus som trilskats), ekonomiskt (nog billigare än Mancini) och inte minst sportsligt. Contes personlighet kan vara det som behövs för att piska in disciplin, moral och inte minst vinnarskalle.

Jag skulle dock föredra Mancini...

Zaccheroni är väl Tavecchios val?
Citera
2014-08-11, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Zaccheroni är väl Tavecchios val?

Jo, det är så som det ansetts vara hela tiden, men nu blandas politik in i bilden. Tydligen har Agnelli bråkat med både Preziosi och Lotito under kvällen. Och flera spelare från Juventus har tidigare gått ut med ganska hård kritik mot Tavecchio.

Nu ska han bevisa att han är "allas" president.

Samtidigt har Zaccheroni tränat många Serie A-lag, och har erfarenheter från Japan.

Äh vafan. Jag vet inte . Däremot tror jag inte att Mancini får jobbet denna gång. Tyvärr. Om jag inte missminner mig så har han inte den allra bästa relationen med Lotito?
Citera
2014-08-11, 22:14
Medlem
Calogeros avatar
Oavsett om intentionerna är goda med fler inhemska (och allra helst lokala) fotbollsspelare i lagen tycker jag att det verkligen luktar ruttet att Tavecchio vinner folkets förtroende när han uttalar sig som han gör.

"Opti Poba".

Vafan. Har Tavecchio möjligtvis följt med på en segeltur med Ferdinand Magellan?
Citera
2014-08-12, 01:43
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ingen har kommenterat Milans värvning av Diego Lopez från Real Madrid?

En enastående värvning, tydligen helt gratis också. Killen har just vunnit Champions League och måste klassas som en av de 5-10 bästa i världen.
Undrar hur Real tänkte där.

Denna värvning flög under radarn för mig, fantastiskt. Välbehövd då Abbiati inte längre håller som första målvakt. Även Armero blev klar nyligen. Får vi se om Balotelli blir kvar, isåfall hade jag gärna sett honom i en släpande roll bakom Pazzini; sen Shaarawy och Menez på varsin sida.

Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Angående tabellsnack så känns Inter som det lag som idag är närmast att ta den sista CL-platsen. Jag ser Juventus och Roma som två tämligen säkra kort. Napoli har bäst offensiv i hela ligan, men jag tror att Benitez begår ett stort, stort misstag om han inte hämtar in åtminstone en ny central försvarare.

Förresten blev Tavecchio vald. Det är ju rätt tragiskt alltså.

Napoli har en dålig vana att förlora de enkla matcherna. Även Benitez har det.. Fast det börjar ju se bättre ut nu.

Att han blir utsedd påverkar ju inte någon på något sätt, löjlig häxjakt och PK-hets.

Det borde vara vissa restriktioner på antalet utländska spelare, flesta klubbar har så sjukt mycket utländska spelare som bara bytas rundor som spelkort för att få det att se snyggt ut o bokföringen.

Chievo t.ex hade ju en löjlig omsättning på spelare; 60+ typ från alla världens hörn - som aldrig ens suttit på bänken.
Citera
2014-08-12, 12:22
Medlem
O.johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spinnacer
Denna värvning flög under radarn för mig, fantastiskt. Välbehövd då Abbiati inte längre håller som första målvakt. Även Armero blev klar nyligen. Får vi se om Balotelli blir kvar, isåfall hade jag gärna sett honom i en släpande roll bakom Pazzini; sen Shaarawy och Menez på varsin sida.

Jag känner dock att det är på de andra positionerna som det brister för mitt kära Milan, mittfältet känns tunt som fan, med mycket ostabila killar, förutom De Jong då, och vem ska fördela boll när Montolivo är borta? Ska jag vara helt ärlig tror jag inte så jävla mycket på Montolivo när han är frisk heller, han är en bra spelare, men ingen som kommer leda det "nya" Milan till framgång, tyvärr.
Mittbacksparet med Alex och Rami, där har vi ännu större problem, om Milan ska fortsätta spela med en hög backlinje kommer inte detta hålla, låt oss hoppas att det kommer in någon ny spelare där, det har ju varit lite prat om Nastasic, men om jag känner Galliani rätt så kommer förmodligen en vänsterfotad ytter in för resterande transferbudget, om det nu finns någon sådan.
Citera
2014-08-12, 13:37
Medlem
Spinnacers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O.johan
Jag känner dock att det är på de andra positionerna som det brister för mitt kära Milan, mittfältet känns tunt som fan, med mycket ostabila killar, förutom De Jong då, och vem ska fördela boll när Montolivo är borta? Ska jag vara helt ärlig tror jag inte så jävla mycket på Montolivo när han är frisk heller, han är en bra spelare, men ingen som kommer leda det "nya" Milan till framgång, tyvärr.
Mittbacksparet med Alex och Rami, där har vi ännu större problem, om Milan ska fortsätta spela med en hög backlinje kommer inte detta hålla, låt oss hoppas att det kommer in någon ny spelare där, det har ju varit lite prat om Nastasic, men om jag känner Galliani rätt så kommer förmodligen en vänsterfotad ytter in för resterande transferbudget, om det nu finns någon sådan.

Ja, mittfältet är utan tvekan den svagaste delen. Konstigt att de inte ens försökt att åtgärda det. Riktigt trött på Essien och Muntari, vill ej se dem starta någonsin.

----------Pazzini
Shaarawy-Balotelli-Menez
-------De Jong-Poli
Armero-Mexés-Alex-De Sciglio
----------Lopez
Citera
2014-08-12, 19:21
Medlem
snillet_1s avatar
För de som undrar återkommer Calciomania till fredag/helgen. Birro skall tydligen delta, underligt, jag trodde han hade fått lämna Expressen?
Citera
2014-08-12, 19:33
Bannlyst
Tveksamt med Conte på Italiens tränarbänk, iaf om han ska fortsätta med sitt 3-5-2. Jag tycker inte han fick det att fungera i Juventus fullt ut (förutom i ligan), men som Italiens förbundskapten har han ju mer att välja på om man säger så.

Jag hade nog också gått efter Zaccheroni. Men å andra sidan behöver Italien reformera sitt spelsätt lite och det hade varit kul att se en trebackslinje med hög press och vindsnabba yttrar på kanten. Lite Bielsa över det hela.
Citera
2014-08-13, 10:42
Medlem
Dagens Zeman:

“It is difficult for the system to change if the characters involved are always men who give little importance to the football player.

“I know that in football there are those that only think of making money. I want to fight them.

“From my bench I see men running, not money – I see beating hearts, not coffers.”

The former Roma man then went on to comment on modern-day footballers, and the loss of team spirit.

“This is a professional sport, and we have to work seriously. Pjanic, for example, believes that the pitch is a playground – I think that’s wrong.

“Before the players were part of a group, but now it’s every man for himself with headphones on and surfing the internet.

“I must say that at Cagliari we have a good group. I have a lot of young players who want to work.

“I believe in personal relationships – I hate people using their phones. I want the lads to be playing cards.”

http://www.football-italia.net/54274/zeman-world-cup-cagliari-spirit

Den gode Zeman har såklart en poäng. Calcio är viktigt. Men samtidigt känns det som han kämpar ett förlorande krig mot tiden. Vilket dock är ok för min del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in