• 1
  • 2
2014-08-12, 21:25
Medlem
Hejsan kära flashbackare.

Har nydligen köpt mig en ny dator med en rejäl prestanda för att klara av de flesta nyare spel. Dock har jag ett problem. När jag går in på steam för att ladda ner mina spel genom game library så avbryts nerladdningen alltid efter ett visst antal procent. Antal procent nerladdat varierar från spel till spel. Det är inget fel på min internet anslutning. Detta fick mig att tro att det var något fel med mitt steam.

Så småningom märkte jag att det inte bara handlar om steam spelen, utan ALLT jag laddar ner avbryts. Vad kan detta bero på och hur går det att lösa?

Sjukt tacksam för svar så snabbt som möjligt!
Citera
2014-08-12, 21:31
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Har du möjligtvis McAffe i datorn?
Citera
2014-08-12, 22:55
Medlem
Vet inte vad det är, men gjorde en sökning och hittade inget som hette det nej!
Citera
2014-08-12, 23:00
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foilip
Vet inte vad det är, men gjorde en sökning och hittade inget som hette det nej!

McAffe är ett skräpigt säkerhetsprogram som då medföljer nya datorer. Men din dator är kanske en hemmabygge, d.v.s att du har byggt datorn själv?
Citera
2014-08-12, 23:05
Medlem
Datorn är byggd av min forsas polare som bygger datorer som jobb. Mitt antivirus är avast, om det var det du menade med säkerhetsprogram.
Citera
2014-08-13, 00:14
Medlem
Hackberrys avatar
Citat:
Hejsan kära flashbackare.

Har nydligen köpt mig en ny dator med en rejäl prestanda för att klara av de flesta nyare spel. Dock har jag ett problem. När jag går in på steam för att ladda ner mina spel genom game library så avbryts nerladdningen alltid efter ett visst antal procent. Antal procent nerladdat varierar från spel till spel. Det är inget fel på min internet anslutning. Detta fick mig att tro att det var något fel med mitt steam.

Så småningom märkte jag att det inte bara handlar om steam spelen, utan ALLT jag laddar ner avbryts. Vad kan detta bero på och hur går det att lösa?

Sjukt tacksam för svar så snabbt som möjligt!

Är du helt hundra på att din anslutning är ok? Jag skulle kört ICM med 1 sec frequency för att utesluta internetfel. Bryts det även om du laddar ner stora filer via din webbläsare? I vilka andra program har du märkt att nerladdningarna avbryts?
Citera
2014-08-13, 00:41
Medlem
Jag är till 99% säker på att det inte är mitt internet det är fel på då allt annat på nätet funkar fint. Det är de stora filerna som gör att det avbryts. Mindre filer såsom små program funkar att ladda ner. Det är när det väl är över 1gb typ som det crashar.

Vissa filer (spel) kan sluta på 80% och sen pausas utan förvarning. När jag försöker återta nedladdningen funkar det inte och ibland hänger sig programmet jag använder för att ladda ner helt. (t.e.x steam)
Citera
2014-08-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackberry
Är du helt hundra på att din anslutning är ok? Jag skulle kört ICM med 1 sec frequency för att utesluta internetfel. Bryts det även om du laddar ner stora filer via din webbläsare? I vilka andra program har du märkt att nerladdningarna avbryts?

Jag är till 99% säker på att det inte är mitt internet det är fel på då allt annat på nätet funkar fint. Det är de stora filerna som gör att det avbryts. Mindre filer såsom små program funkar att ladda ner. Det är när det väl är över 1gb typ som det crashar.

Vissa filer (spel) kan sluta på 80% och sen pausas utan förvarning. När jag försöker återta nedladdningen funkar det inte och ibland hänger sig programmet jag använder för att ladda ner helt. (t.e.x steam)
Citera
2014-08-13, 10:17
Medlem
Hackberrys avatar
Citat:

Bryts även stora nedladdningar via din webbläsare? Sedan så kan det räcka med ett kort avbrott för att nedladdningarströmmar skall avbrytas. Testa att ladda ner följande fil och se om så är fallet. Du kan självklart radera filen efter att du laddat ner den. Jag rekommenderar fortfarande att du kör ICM i syfte att utesluta nätverksrelaterade problem.
Citera
2014-08-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hackberry
Bryts även stora nedladdningar via din webbläsare? Sedan så kan det räcka med ett kort avbrott för att nedladdningarströmmar skall avbrytas. Testa att ladda ner följande fil och se om så är fallet. Du kan självklart radera filen efter att du laddat ner den. Jag rekommenderar fortfarande att du kör ICM i syfte att utesluta nätverksrelaterade problem.

Laddade ner filen du länkade och det var inga problem eller avbrott, nedladdningen låg stadigt på knappt 2 mb/s. Säger detta att problemet inte är relaterat till internet? Kanske har det med installation o göra?
Citera
2014-08-13, 20:13
Medlem
Hackberrys avatar
Citat:
Laddade ner filen du länkade och det var inga problem eller avbrott, nedladdningen låg stadigt på knappt 2 mb/s. Säger detta att problemet inte är relaterat till internet? Kanske har det med installation o göra?

Citat:

Testa att avinstallera steam helt, kör ccleaner för att rensa diverse cacher (kör ej registry cleaning), och sedan installera steam helt från scratch.

Citat:
Exit Steam
Move the Steamapps folder out of C:\Program Files\Steam to keep game installations
Click the Windows Start button and select Control Panel
Open the Add or Remove Programs dialog
Select Steam from the list and click the Change/Remove button
Select the Automatic option and click Next
Click Finish to uninstall Steam

Citat:
Important:

This process will remove Steam and any installed game content from your machine. If reinstalling Steam and Steam games in the near future, please move the Steamapps folder (C:\Program Files\Steam\Steamapps) outside of the Steam directory to prevent your games from being deleted. Additionally, backups of all game content can be created for reinstallation.
Citera
2014-08-13, 21:11
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto