2014-08-12, 19:17
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDenBerg
Ett Barca-försvar med...:

Walker - Song - Mathieu - Vermaelen

...hade varit rätt roligt faktiskt. Åtminstone inte något man hade väntat sig för 2-3 år sedan.
Walker, var får du det ifrån? Killen har inte direkt barca-stil om man säger så.
Song kommer bänkas/säljas ASAP, nu är han inte ens backup utan trea.
Vermaelen kommer inte lira vänsterback i FCB utan endast mittback.
2014-08-12, 19:54
Medlem
IfIWereAGirls avatar
A Moreno är inte med i truppen för Sevilla ikväll, han kommer göra läkarundersökning hos Liverpool under morgondagen, £12 m ryktas det om.
2014-08-12, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Walker, var får du det ifrån? Killen har inte direkt barca-stil om man säger så.
Song kommer bänkas/säljas ASAP, nu är han inte ens backup utan trea.
Vermaelen kommer inte lira vänsterback i FCB utan endast mittback.

Jag var såklart inte seriös.
2014-08-12, 20:25
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuaLua
Nästa man in för United verkar bli.....Marcos Rojo

Hörde ryktet också och undrar lite hur de tänker? Först Shaw in för en monstersumma och nu ryktas det att Rojo är på väg in, en ganska dyr prislapp och samma position.
2014-08-12, 20:41
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Hörde ryktet också och undrar lite hur de tänker? Först Shaw in för en monstersumma och nu ryktas det att Rojo är på väg in, en ganska dyr prislapp och samma position.

Han är mittback i grunden. Och eftersom lvg har en obsession för att spela en vänsterfotad i trebackslinjen passar hans profil bra. Kan dessutom täcka upp som ytterback. Det är snarare att jag inte tycker han är särskilt bra som är problemet..
2014-08-12, 20:45
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Han är mittback i grunden. Och eftersom lvg har en obsession för att spela en vänsterfotad i trebackslinjen passar hans profil bra. Kan dessutom täcka upp som ytterback. Det är snarare att jag inte tycker han är särskilt bra som är problemet..

Okej. Vad tror du om Blind-spåret då? Han känns ju spontant som en mer användbar spelare. Tänker tillbaka lite på när O'Shea var som bäst, och han användes i princip överallt i backlinjen men även en del som mittfältare. Kanske inte världsklass på alla positioner, men en väldigt bra truppspelare.
2014-08-12, 21:16
Medlem
LuaLuas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Okej. Vad tror du om Blind-spåret då? Han känns ju spontant som en mer användbar spelare. Tänker tillbaka lite på när O'Shea var som bäst, och han användes i princip överallt i backlinjen men även en del som mittfältare. Kanske inte världsklass på alla positioner, men en väldigt bra truppspelare.

Tror ju inte man plockar in honom om Rojo kommer. Då har man täckning för Shaw plus att det verkar luta åt att även Blackett stannar. Har ju fortfarande förhoppningar på att man plockar in en klassmittfältare till, snarare än en jack of all trades. Men det är väldigt svårt att veta exakt vad vi är ute efter. Det kommer i princip ingen info från "klubbens" journalister som det vanligtvis gör. Ingen verkar veta exakt vem eller vad lvg vill ha.
2014-08-12, 21:30
Medlem
nitinitis avatar
Citat:

Tillräckligt bra? Han är bättre än överhypade Shaw.
2014-08-12, 21:35
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitiniti
Tillräckligt bra? Han är bättre än överhypade Shaw.

Shaw har betydligt bättre fötter och beslutsfattande än vad Rojo visade i VM. Jag imponerades inte av Rojo i VM, även om några andra tyckte han var väldigt bra.
2014-08-12, 21:40
Medlem
Jinglebear-Cherrys avatar
Citat:

Nu ska jag inte komma och påstå att jag har stenkoll på Rojo, men jag skulle ändå vara nöjd om han landar i United. En mångsidig försvarare som trivs bra både på kanten och centralt i planen. Stark offensivt, vilket är ett måste om han ska kunna vikariera på Shaws plats till vänster. Tillräckligt teknisk för att kunna kliva upp ur en trebackslinje när han spelas där. Var given i ett Argentina som tog sig till final, och spelade tillräckligt bra för att komma med i VM-elvan. Värt att tillägga att han inte heller är äldre än 24.

Du är verkligen inte den enda jag har sett som klagat på Rojo, men själv ser jag inte några stora svagheter. Snarare tvärt om. Bra värvning i mina ögon, hoppas att den går igenom.
2014-08-12, 21:43
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Snackas om att Rooney ska ingå i en bytesaffär med cavani. Känns inte jättetrovärdigt dock.
The Guardian rapporterar att Chelsea vill byta André Shürrle + pengar mot Edinson Cavani.

Med tanke på källan får man ta fram saltkaret.
2014-08-12, 21:48
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junaz
The Guardian rapporterar att Chelsea vill byta André Shürrle + pengar mot Edinson Cavani.

Med tanke på källan får man ta fram saltkaret.
Guardian? Bland de mer seriösa.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in