Citat:
Ursprungligen postat av
nitiniti
Tillräckligt bra? Han är bättre än överhypade Shaw.
Okej. Han kanske är bättre än Cleverley också men det är liksom irrelevant när dom inte är tilltänkta för samma position.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jinglebear-Cherry
Nu ska jag inte komma och påstå att jag har stenkoll på Rojo, men jag skulle ändå vara nöjd om han landar i United. En mångsidig försvarare som trivs bra både på kanten och centralt i planen. Stark offensivt, vilket är ett måste om han ska kunna vikariera på Shaws plats till vänster. Tillräckligt teknisk för att kunna kliva upp ur en trebackslinje när han spelas där. Var given i ett Argentina som tog sig till final, och spelade tillräckligt bra för att komma med i VM-elvan. Värt att tillägga att han inte heller är äldre än 24.
Du är verkligen inte den enda jag har sett som klagat på Rojo, men själv ser jag inte några stora svagheter. Snarare tvärt om. Bra värvning i mina ögon, hoppas att den går igenom.
Skulle väl ta i om jag sa att jag var någon expert på honom, men såg iallafall ett par matcher förra säsongen med Sporting där han spelade mittback. Där kollade jag förvisso främst på William men Rojo var ingen som imponerade på mig. Stundtals velig med dåligt positionsspel. Men visst, det är ju fullt rimligt att sådana brister att lättare att dölja i en trebackslinje. Fysiken kan man inte anmärka på.
Dock får man väl lita på Van Gaal i det här avseendet, har inga anledningar att ifrågasätta honom för stunden. Det behövs ju helt klart förstärkningar till backlinjen så ur den synvinkeln får man väl vara nöjd med att det iaf tillkommer någon.
Han lär väl inte lyfta någon jättelön och är ung så det finns ju resale value ifall han floppar. Sen har han ju några argentinska polare i staden som han kan hänga med, så han kanske kan trivas i staden t.o.m. United har ju ingen vidare god erfarenhet av Argentinare sen tidigare.