2014-08-12, 16:32
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Ja, jag försöker läsa er. WTC7 kollapsade enligt er på grund av att stora tunga bitar från WTC1 och WTC2 träffade WTC7. Hur skall ni ha det för det krävs en hel del kraft för att slunga iväg bitar stora nog för att göra skada i WTC7. Avståndet mellan WTC7 och twin towers var strax över 100 meter på de delar som var närmast varandra

Tittar man på filmer från kollapsen ser man tydligt att det är mycket likt en explosion. Tänk på att Twin Towers byggnaderna var strax över 60 meter breda

Nej, vad jag vet träffades WTC 7 inte av någon bråte från WTC 2.
Jag har heller aldrig någonsin sett någon påstå att WTC 7 kollapsade av att det träffades av bråte.

WTC 7 var 186 meter högt,
WTC 1 var 417 meter högt, 526 om man räknar med spiran.
Alltså behöver fallbanan för bråte högt uppifrån inte varit särskilt flack för att ändå kunna gå 110 meter i sidled.
Citera
2014-08-12, 16:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Ja kanske är läge att prata om dom hundratals ben fragment man hittade på taket av Deutsche Bank snart tex. Eller varför en vanlig kollaps får sådan energi att den pulveriserar över 1100 människor så pass brutalt att dom inte ens kan identifieras trots påstått rigorös genomgång av Ground Zero. Fruktansvärt massiv energi neråt är alla eniga om men varför denna energi åt sidan? Frågorna är många, svaren är icke-existerande.

Kopierat från tidigare idag - orkar inte skriva igen:
Eftersom det finns luft mellan våningarna så måste denna luft ta vägen någonstans när våningarna kollapsar - den pressas ut åt sidorna och tar med sig mängder med betongdamm, krossad inredning, krossat glas, krossade människor etc etc som bygger ett enormt moln.

Märkligt att du nu är enig om "fruktansvärt massiv energi neråt" - det var inte länge sen du svamlade om små personbilar och lastbilar som en jämförelse för att det inte alls var så mycket energi på väg neråt...
Citera
2014-08-12, 16:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ja någon time stamp såg jag aldrig så när kan jag ju faktiskt inte bekräfta. Vi snackar runt 2-3? Avsaknaden av eld är i vilket fall brutalt jävla tydlig och är det tidigare så borde det brunnit mer eftersom det är vad byggnaden gör på bilderna från NIST bla. Det brinner mer vid 2 än vid 4:48 tex, det ser ju alla.
Det är ingen brand överhuvudtaget i din film - inte ens vid 2, det är solljus. Det hade förstås varit väldigt underligt om det VAR brand innan WTC 1 ens föll...

Du erkänner alltså att du bara hittade på när du skrev att det var minuterna innan WTC 7 kollapsade - bra då har vi fått bekräftat att du är en lögnare (även om vi alla redan visste det förstås..)
Senast redigerad av SnakePlisssken 2014-08-12 kl. 16:39.
Citera
2014-08-12, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, vad jag vet träffades WTC 7 inte av någon bråte från WTC 2.
Jag har heller aldrig någonsin sett någon påstå att WTC 7 kollapsade av att det träffades av bråte.

WTC 7 var 186 meter högt,
WTC 1 var 417 meter högt, 526 om man räknar med spiran.
Alltså behöver fallbanan för bråte högt uppifrån inte varit särskilt flack för att ändå kunna gå 110 meter i sidled.

Angående varifrån delar kastades från WTC1 så tror inte jag du tror delar kastades från toppen av spiran eller ens toppen av byggnaden. Innan delar kan kastas åt sidan måste det vara något som träffar dem och ger dem fart. Någonstans under där planet flög in i byggnaden. Då har du inte så många meter kvar tills du är i jämnhöjd med WTC 7
Citera
2014-08-12, 16:55
Medlem
Citat:
Eftersom det finns luft mellan våningarna så måste denna luft ta vägen någonstans när våningarna kollapsar - den pressas ut åt sidorna och tar med sig mängder med betongdamm, krossad inredning, krossat glas, krossade människor etc etc som bygger ett enormt moln.
Luften mellan våningarna har med största sannolikhet försvunnit uppåt. Pannkaksteorin är väl ingen som tror på? Och det kräver även att golven faller platt ner på nästa våning om luften skall utöva lite tryck på rutorna
Citera
2014-08-12, 17:02
Bannlyst
Citat:
Kopierat från tidigare idag - orkar inte skriva igen:

Märkligt att du nu är enig om "fruktansvärt massiv energi neråt" - det var inte länge sen du svamlade om små personbilar och lastbilar som en jämförelse för att det inte alls var så mycket energi på väg neråt...

Aha! +600 människor skjuts iväg x antal hundrameter upp på ett tak ut genom div fönster från Twin Towers. Japp den "teorin" är klockren i vanlig ordning.

Citat:
Det är ingen brand överhuvudtaget i din film - inte ens vid 2, det är solljus. Det hade förstås varit väldigt underligt om det VAR brand innan WTC 1 ens föll...

Du erkänner alltså att du bara hittade på när du skrev att det var minuterna innan WTC 7 kollapsade - bra då har vi fått bekräftat att du är en lögnare (även om vi alla redan visste det förstås..)

Antingen går du tillbaka och faktiskt svarar eller så struntar du i det och se ut som den pajas som du är. Vad är det här för trams liksom? Helt plötsligt kan du inte säga någonting för du inte har sett någon brand inuti byggnaden, då ger jag dig en film som är filmad inuti WTC 7 som uppenbarligen inte brinner just där iaf. Då duger inte tiden?

Det var DU som skulle visa eldinfernot som trots allt är en nödvändighet för att få ihop ett stålmonster som faller ihop symmetriskt i freefall i sin footprint. Jag fortsätter gärna visa mer bilder på lite eld men eftersom jag redan gjort det så är det som sagt din tur att nu visa det massiva eldinfernot som trots allt behövs för att få ihop ert trams.
Citera
2014-08-12, 17:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Angående varifrån delar kastades från WTC1 så tror inte jag du tror delar kastades från toppen av spiran eller ens toppen av byggnaden. Innan delar kan kastas åt sidan måste det vara något som träffar dem och ger dem fart. Någonstans under där planet flög in i byggnaden. Då har du inte så många meter kvar tills du är i jämnhöjd med WTC 7

WTC 1 var 417 meter och hade 110 våningar, flygplanet rev upp ett hål från våning 93-99, dvs runt 375 meter upp.
Citera
2014-08-12, 17:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Aha! +600 människor skjuts iväg x antal hundrameter upp på ett tak ut genom div fönster från Twin Towers. Japp den "teorin" är klockren i vanlig ordning.

Antingen går du tillbaka och faktiskt svarar eller så struntar du i det och se ut som den pajas som du är. Vad är det här för trams liksom? Helt plötsligt kan du inte säga någonting för du inte har sett någon brand inuti byggnaden, då ger jag dig en film som är filmad inuti WTC 7 som uppenbarligen inte brinner just där iaf. Då duger inte tiden?

Det var DU som skulle visa eldinfernot som trots allt är en nödvändighet för att få ihop ett stålmonster som faller ihop symmetriskt i freefall i sin footprint. Jag fortsätter gärna visa mer bilder på lite eld men eftersom jag redan gjort det så är det som sagt din tur att nu visa det massiva eldinfernot som trots allt behövs för att få ihop ert trams.

Du är en avslöjad lögnare som medvetet ljög och påstod att filmen var från ett par minuter innan WTC 7 rasade! Den är flera timmar tidigare och bränderna har inte ens utbrutit!
Citera
2014-08-12, 17:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
dubbelpost
Citera
2014-08-12, 17:13
Bannlyst
Citat:
Du är en avslöjad lögnare som medvetet ljög och påstod att filmen var från ett par minuter innan WTC 7 rasade! Den är flera timmar tidigare och bränderna har inte ens utbrutit!

Citat:
dubbelpost

Börjar du spåra ur? Jag sa ju uttryckligen ingen time stamp så vad är det jag ljuger om? Jag säger att jag inte kan bekräfta. Så skall du lägga ner mer energi på det totala sidospåret eller var det bra så?
Tillbaka och svara på frågorna nu.

Du tycker lite rök är en ok förklaring för något som aldrig har hänt en stålbyggnad tidigare. Inga mer bevis än lite rök behövs. På något plan borde du faktiskt själv förstå att du blir väldigt svår att ta på allvar när du håller såhär grymt låg nivå. Du är lite lätt schizofren tom i hur du beter dig här.
Citera
2014-08-12, 17:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Börjar du spåra ur? Jag sa ju uttryckligen ingen time stamp så vad är det jag ljuger om? Jag säger att jag inte kan bekräfta. Så skall du lägga ner mer energi på det totala sidospåret eller var det bra så?
Tillbaka och svara på frågorna nu.

Du tycker lite rök är en ok förklaring för något som aldrig har hänt en stålbyggnad tidigare. Inga mer bevis än lite rök behövs. På något plan borde du faktiskt själv förstå att du blir väldigt svår att ta på allvar när du håller såhär grymt låg nivå. Du är lite lätt schizofren tom i hur du beter dig här.

Nej din lögnare - här är vad du sa:
Citat:
Här är en video inifrån WTC 7 några minuter innan kollaps. Var är elden?

Dina efterkonstruktioner intresserar mig inte längre - du är en lögnare och du har t.o.m. erkänt det:
Citat:
Ja någon time stamp såg jag aldrig så när kan jag ju faktiskt inte bekräfta.

Ändå tyckte du att detta var ett perfekt bevis för vad som hände i WTC7 "minuter innan kollaps"..
Lögnare!
Citera
2014-08-12, 17:43
Medlem
Citat:
WTC 1 var 417 meter och hade 110 våningar, flygplanet rev upp ett hål från våning 93-99, dvs runt 375 meter upp.

Är det ens möjligt att någon del som väger över ett halvt kg skulle kunna kastas iväg till WTC7 om det handlar om fritt fall under de förutsättningarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in