2014-08-12, 14:31
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Du lever i din lilla drömvärld. Man kan inte sparka ledamöter i radan, men hur tror du de kan framföra sin politik?
Så här löser man meningssiljaktigheter Kiev-style
http://englishrussia.com/2010/04/28/fight-in-verkhovna-rada/

Nej det gör jag inte alls det. Men jag föredrar att, innan jag vet bättre,att inte dra för stora växlar på något.
Radan verkar med eller utan förbud för kommunistpartiet vara en väldigt hård plats där bara de smarta och tuffa kan överleva.
2014-08-12, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Det skummaste är att man från ryskt håll dels säger att konvojen skall gå in via Cahrkiv, dels via Rostov. Detta verkar som om man medvetet försöker komplicera saker och ting i stället för att klart och tydligt förklara hur man tänkt sig det hela, och det tyder på att det ligger mer bakom än bara en hjälpkonvoj.

Om man bara sagt "Vi vill leverera det och det, och vi överlämnar det till Röda Korset där och där" så vore allt lugnt, men än har vi inga indikationer på sådant.

Som sagt: förhandlingar pågår:

http://en.itar-tass.com/russia/744585

Skulle du vidga dina vyer lite skulle du få reda på så mycket mer.
2014-08-12, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Du har inga problem med Ukrainas dubbla, trippla och kvadrupla budskap i exakt samma fråga? Märkligt. Det kanske pågår förhandlingar/utredning om vad som är lämpligt?

Men då gäller det att passa på att basha Putin så mycket som möjligt medan oklarheter råder.

Sinnessjukt.
Fast ditt resonemang brister, eftersom du med eller utan avsikt glömmer en viktig fakta: Putin är ond och alla som emot djävulen Putin per definition är goda. Det ska du inte glömma, om du är ute efter en seriös, sansat debatt
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Nej det gör jag inte alls det. Men jag föredrar att, innan jag vet bättre,att inte dra för stora växlar på något.
Radan verkar med eller utan förbud för kommunistpartiet vara en väldigt hård plats där bara de smarta och tuffa kan överleva.

Citat:
Ursprungligen postat av Snurren75
Som sagt: förhandlingar pågår:

http://en.itar-tass.com/russia/744585

Skulle du vidga dina vyer lite skulle du få reda på så mycket mer.
Det skulle faktiskt ha varit mycket bättre, om man hade infört ett förbud mot användning av ryska källor här på Flashback. De är en som alla är rena lögner.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2014-08-12 kl. 14:41.
2014-08-12, 14:37
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vad tror du själv? Har du några teorier angående detta?
För att de inte anser sig ha incitament att hjälpa. Eller för att de är korkade. Jag vet inte. Hur som helst är resultatet av deras passivitet att de hamnar i beroendeställning till Ryssland.

Kiev menar ju att de berörda områden är en del av Ukraina. Då borde de ta humanitärt ansvar i dessa områden. De borde kunna organisera hjälpsändningar tillsammans med t ex UNHCR och RK samt få hjälp av dessa med material och förnödenheter. Om du svarar att de inte kan få ihop tillräckligt med lastbilar så kan de ju be om att få hyra av Putin - om han svarar nej så är det han som blir utmålad som den som hindrar hjälpsändningar.
Senast redigerad av Madagascar 2014-08-12 kl. 14:43.
2014-08-12, 14:42
Medlem
OldWolfs avatar
Nu har Kiev stoppat hjälpsändningarna, vilket var väntat. Hjälpsändningar till området skulle ha stoppat Kievs terrorbombningar av städerna.
2014-08-12, 14:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
För att de inte anser sig ha incitament att hjälpa. Eller för att de är korkade. Jag vet inte. Hur som helst är resultatet av deras passivitet att de hamnar i beroendeställning till Ryssland.

Kiev menar ju att de berörda områden är en del av Ukraina. Då borde de ta humanitärt ansvar i dessa områden. De borde kunna organisera hjälpsändningar tillsammans med t ex UNHCR och RK samt få hjälp med material och förnödenheter. Om du svarar att de inte kan få ihop tillräckligt med lastbilar så kan de ju be om att få hyra av Putin - om han svarar nej så är det han som blir utmålad som den som hindrar hjälpsändningar.
Vilket incitament behöver Kiev? Räcker det inte att deras landsmän (syftar på civila här) dör som flugor? Vad är det för land i så fall?

Jag tycker att Kiev gör som de gör, eftersom man förstår att de områdena är redan förlorade och tiden för en fredlig lösning har passerats för länge sedan. Det enda sättet nu att tvinga dem integreras tillbaka är militaristiskt, varför såväl hjälpsändningar som militära fördröjningar ska kosta dyrt för Kiev.
2014-08-12, 15:01
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Vilket incitament behöver Kiev? Räcker det inte att deras landsmän (syftar på civila här) dör som flugor? Vad är det för land i så fall?

Jag tycker att Kiev gör som de gör, eftersom man förstår att de områdena är redan förlorade och tiden för en fredlig lösning har passerats för länge sedan. Det enda sättet nu att tvinga dem integreras tillbaka är militaristiskt, varför såväl hjälpsändningar som militära fördröjningar ska kosta dyrt för Kiev.
Jag finner ditt inlägg otydligt.

Menar du att Kiev inte själva organiserar några hjälpsändningar eftersom de anser att områdena är förlorade!? Det är ju just både cyniskt samt korkat i förhållande till Putin och internationella opinonen.
Senast redigerad av Madagascar 2014-08-12 kl. 15:09.
2014-08-12, 15:07
Medlem
Pre 1914s avatar
Varför finns det ingen reportertäckning alls av den ryska sidan av gränsområdet? Jag har undrat över det förut och blir mer och mer förundrad.
2014-08-12, 15:10
Medlem
OldWolfs avatar
Ryssland går med på att lasta om hjälpsändningen till andra fordon vid gränsen. Nu är det upp till Ukrainas välorganiserade Röda Kors att plocka fram 287 lastbilar med frivilliga chaufförer.
Hur är det med hjälpen från Kiev? Består den av bara bomber?
2014-08-12, 15:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Ryssland går med på att lasta om hjälpsändningen till andra fordon vid gränsen. Nu är det upp till Ukrainas välorganiserade Röda Kors att plocka fram 287 lastbilar med frivilliga chaufförer.
Hur är det med hjälpen från Kiev? Består den av bara bomber?
Var har du snappat upp det här? Hittar inget när jag söker.

Jaha, men då är ju allt bra då och de behövande kommer strax få förnödenheter. Nej, jag tror knappast detta är sista vändningen i historien om den här hjälpkonvojen.
2014-08-12, 15:46
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Var har du snappat upp det här? Hittar inget när jag söker.

Jaha, men då är ju allt bra då och de behövande kommer strax få förnödenheter. Nej, jag tror knappast detta är sista vändningen i historien om den här hjälpkonvojen.

Men jag fattar inte vad problemet är? Varför inte bara tala om VAD man skickar, VART man skickar det, och NÄR det kommer fram, samt klarera det hela med ICRC, varför hålla på med detta svammel?
Citat:
Officials with the ICRC and Ukraine's government said Tuesday they had no information on what the trucks were carrying or where specifically they were headed.

The Ukrainian government has insisted that aid must cross at a government-held border crossing. At least 100 kilometers (60 miles) of the border is currently in rebel hands.

Valeriy Chaly, the deputy head of Ukraine's presidential administration, said a suitable transfer point could be between Russia's Belgorod region and Ukraine's Kharkiv region, which has been spared the major unrest seen further south.

Chaly said that any attempt to take humanitarian goods into Ukraine without proper authorization would be viewed as an attack on the country.

Alexander Drobyshevsky, a spokesman for Russia's emergency ministry that is conducting the mission, told the AP that his organization had "not yet defined" where the trucks would cross the border. He said it could take several days for them to reach Ukraine.
http://abcnews.go.com/International/wireStory/ukraine-rocket-attack-leads-mass-jail-breakout-24926814

Hur fan kan man inte veta var och när transporten kommer fram, detta börjar likna en fars...
2014-08-12, 16:21
Bannlyst
Det är tragiskt om inte hjälpkonvojen släpps in p g a semantik och teknikaliteter. Det bevisar ju bara ännu starkare att det är folkmord och utrensning som Kiev håller på med i öster.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in