Citat:
Du måste nu medvetet ge sken av att du inte förstår, antar jag för så här ovetande kan du väl inte vara om hur världen funkar? Nej TS – du har fel igen! Jag menar att ju mera o ju starkare Islam, desto mera våld, terror o krig.
Du skriver här alltså att muslimer själva kan skaffa kärnvapen utan västerländsk inblandning.
Jaha, jag tyckte att du precis menade att muslimer ju var så hjälplöst efter just pga islam att de aldrig kunde nå upp till den västerländska nivån?
Och här skriver du dessutom att det är Starka Islamistiska Stater som kommer skaffa kärnvapen.
Så du menar alltså att ju mer islam, ju större teknisk utveckling?
Jaha, där ser man ...
Jaha, jag tyckte att du precis menade att muslimer ju var så hjälplöst efter just pga islam att de aldrig kunde nå upp till den västerländska nivån?
Och här skriver du dessutom att det är Starka Islamistiska Stater som kommer skaffa kärnvapen.
Så du menar alltså att ju mer islam, ju större teknisk utveckling?
Jaha, där ser man ...
Citat:
Men det förstår du väl att hans serie är vinklad utifrån det Jemen osv som han vill visa – han verkar ju totalt uppe i det blå o beter sig som en unge på julafton. Tror han käkat för mycket kat. Hans resa o skildring ger ingen total o objektiv bild av de länder han besöker. Det är bara precis som du säger – han visar upp ett resrutt, varken mer lr mindre.
Hur kandu påstå att den är vinklad när han bara filmar hans resa? Det han upplever under sin resa i denne historiske muslimens fotspår. På vilket sätt är det att vinkla? Jag vet att du älskar att hitta på nya betydelser och definitioner, men nu måste du väl erkänna att du går för långt ändå!
Citat:
Ja, jag förstår mycket väl skillnaden – o den bästa skildringen ger man om man ser på saker med ett öppet o tolerant förhållningssätt samtidigt som har kunskap o erfarenhet om att det finns många sidor att betrakta o ta hänsyn till.
När får man bäst bild av det vardagliga livet?
När man filmar vad man är med om?
Eller när man letar reda på något som är gömt?
Förstår du skillnaden?
det vardagliga är det som händer till vardags.
Dvs det är unegfär samma sak som om du hade haft en kamera med dit när du hade åkt till jobbet på morgonen. Om du hade velat vinkla det istället (till att tex visa att arbetsresor var farliga) då hade du istället bara filmat olyckor och klippt bort allt annat. Väntat och väntat på att en olycka väl ska hända. Och sen klippa ihop allt och mena att, titta här så farligt det är at åka till jobbet.
Kan du ens hålla med om den objektiva sanningen att det jag visat för dig är just det vardagliga ivet - och att det du visat (och frossar i) är just ihopklippta bitar från specifika händelser.
Vet du vad propaganda är och vad propaganda syftar till? Grattis, du är ett jättelyckat offer fr just propaganda.
När man filmar vad man är med om?
Eller när man letar reda på något som är gömt?
Förstår du skillnaden?
det vardagliga är det som händer till vardags.
Dvs det är unegfär samma sak som om du hade haft en kamera med dit när du hade åkt till jobbet på morgonen. Om du hade velat vinkla det istället (till att tex visa att arbetsresor var farliga) då hade du istället bara filmat olyckor och klippt bort allt annat. Väntat och väntat på att en olycka väl ska hända. Och sen klippa ihop allt och mena att, titta här så farligt det är at åka till jobbet.
Kan du ens hålla med om den objektiva sanningen att det jag visat för dig är just det vardagliga ivet - och att det du visat (och frossar i) är just ihopklippta bitar från specifika händelser.
Vet du vad propaganda är och vad propaganda syftar till? Grattis, du är ett jättelyckat offer fr just propaganda.
Nej – jag ser mig inte som ett offer för ngn propaganda – jag är helt kapabel att själv bilda mina uppfattningar om omvärlden genom iakttagelser, erfarenheter o kunskaper. Jag har stor livserfarenhet o det är min styrka.
Jag har levt o inte bara suttit med näsan i böcker o teorier.
Citat:
Förlåt för att jag ljög TS. Jag fattar att du ville ge mig en annan bild av Jemen än bara den som du trodde att hade/ har. Det är faktiskt en riktigt bra serie o jag gillar att se den.
VArför ljuger du igen?
Du vet, och alla som läser kan själv se, att jag beskrev Yemen som terrornäste.
Du menar att jag inte nyanserar bilden - men vad gjorde jag? Jo, jag Nyanserade bilden av Yemen för dig genom att visa det programmet. Dvs jag visade att Yemen inte bara var terrorism. Gjorde jag inte det? Alltså - varför ljuger du? Varför fortsätter du att lägga ord i min mun?
Och hur i helvete kan du säga att du blir mörkrädd av helt normalt beteende. Dvs det vardagliga livet som visas i de programmen? Varför blir du livrädd för helt normalt vardagligt beteende?
Du är så beroende av skrämselpropaganda att du inte längre kan uppskatta det vardagliga livet. Du måste hela tiden bli skrämd, få dina kickar. Grattis - du har blivit en knarkare. Utvecklat ett beroende. Du får säkert abstinesbesvär av att inte se åtminstone en muslim om dagen, eler hur?
Du vet, och alla som läser kan själv se, att jag beskrev Yemen som terrornäste.
Du menar att jag inte nyanserar bilden - men vad gjorde jag? Jo, jag Nyanserade bilden av Yemen för dig genom att visa det programmet. Dvs jag visade att Yemen inte bara var terrorism. Gjorde jag inte det? Alltså - varför ljuger du? Varför fortsätter du att lägga ord i min mun?
Och hur i helvete kan du säga att du blir mörkrädd av helt normalt beteende. Dvs det vardagliga livet som visas i de programmen? Varför blir du livrädd för helt normalt vardagligt beteende?
Du är så beroende av skrämselpropaganda att du inte längre kan uppskatta det vardagliga livet. Du måste hela tiden bli skrämd, få dina kickar. Grattis - du har blivit en knarkare. Utvecklat ett beroende. Du får säkert abstinesbesvär av att inte se åtminstone en muslim om dagen, eler hur?
Det jag menar med att jag blir mörkrädd av dina exempel, är att jag tänker på ex kvinnors o barns roll inom Islam o att jag känner mig rädd för att du har missat att se hur kvinnor har det i muslimska länder pga att du inte vet vad du ska titta efter när du söker information å du landar i ex dokumentärer som inte visar kvinnor o deras omänskliga utsatthet. Det va bara därför. Jag har inga abstinensbesvär, behöver inga kickar o jag är inte knarkare men jag ser muslimer varje dag - det har du rätt i.
Jag läser nyheterna dagligen o jag kan säga att det, som vanligt, har skett ett flertal våldshandlingar som Talibaner gjort sig skyldiga till, bl a även i Pakistan o Afghanistan