2014-08-11, 20:30
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Benso är ingenting den här personen någonsin kommer börja med efter det här, jag söker bara en tillfällig lösning för att personen mår jävligt dåligt och har ångest.
Jomän alltså den här personen har en missbrukarskalle, eller hur? Som missbrukare hatar man att må dåligt. Får han benso kommer han må bra, skitbra. Vad tror du händer i missbrukarskallen då?? Har själv kämpat med benso, det var tungt, jävligt tungt att bli av med.
Förresten vet jag ju själv när jag mådde dåligt hur man gärna pep och gnällde. Nä låt han rida ut och håll han sysselsatt i stället.
Citera
2014-08-11, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jomän alltså den här personen har en missbrukarskalle, eller hur? Som missbrukare hatar man att må dåligt. Får han benso kommer han må bra, skitbra. Vad tror du händer i missbrukarskallen då?? Har själv kämpat med benso, det var tungt, jävligt tungt att bli av med.
Förresten vet jag ju själv när jag mådde dåligt hur man gärna pep och gnällde. Nä låt han rida ut och håll han sysselsatt i stället.

Det är inte den pundiga typen missbrukare jag personen jag pratar om här, tramadolmissbruket började bara med vanlig smärta och sen hände väl något antar jag. Personen har knappt varit medveten om sitt beroende, bara ätit dem för att han trott att han har haft tillräckligt ont. Mår han bra av benso nu så tror han ju att han mår bra nu bara för att han mår så jävla dåligt.

Jag vet inte, jag känner ju personen men avråder du fortfarande en liten mängd benso (stess 10a) så lyssnar jag kanske på dig.
Citera
2014-08-11, 20:35
Bannlyst
Citat:

Det är inte den pundiga typen missbrukare den personen är, tramadolmissbruket började bara med vanlig smärta och sen hände väl något antar jag. Personen har knappt varit medveten om sitt beroende, bara ätit dem för att han trott att han har haft tillräckligt ont. Mår han bra av benso nu så tror han ju att han mår bra nu bara för att han mår så jävla dåligt.

Jag vet inte, jag känner ju personen men avråder du fortfarande en liten mängd benso (stess 10a) så lyssnar jag kanske på dig.
Citera
2014-08-11, 20:36
Bannlyst
dubbel
Citera
2014-08-11, 20:58
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Det är inte den pundiga typen missbrukare den personen är, tramadolmissbruket började bara med vanlig smärta och sen hände väl något antar jag. Personen har knappt varit medveten om sitt beroende, bara ätit dem för att han trott att han har haft tillräckligt ont. Mår han bra av benso nu så tror han ju att han mår bra nu bara för att han mår så jävla dåligt.

Man behöver inte vara en pundig typ för att fastna. Jag är det definitivt inte, men råfastnade så in i helvete i alla fall.
Vi är inga läkare här på fb, så det bästa är väl att kontakta vården om personen är riktigt dålig. Då menar jag inte illamående och sömnproblem utan kramp och hallisar. Som amatörläkare skulle jag väl säga att det är bättre att trappa ut med Tramadol om ni nu måste labba på egen hand. Ge personen lite sånt i stället för benso.
Citera
2014-08-11, 21:30
Bannlyst
Citat:
Man behöver inte vara en pundig typ för att fastna. Jag är det definitivt inte, men råfastnade så in i helvete i alla fall.
Vi är inga läkare här på fb, så det bästa är väl att kontakta vården om personen är riktigt dålig. Då menar jag inte illamående och sömnproblem utan kramp och hallisar. Som amatörläkare skulle jag väl säga att det är bättre att trappa ut med Tramadol om ni nu måste labba på egen hand. Ge personen lite sånt i stället för benso.

Personen vägrar vård och opiaterna är borta från personen nu, finns inga mer för det ska få ett slut nu. Jag får hjälpas åt tillsammans med den här personen så gott som det går.

Personen är dålig men min bedömning är att han klarar sig för tillfället utan vård och den litar jag på.
Citera
2014-08-11, 21:30
Medlem
UndeadNinjas avatar
Visst har morfar rätt och självklart ska man vara försiktig. Som morfar även säger så är det 10 resor värre att gå av benso än ett tyngre opiberoende än tramadol men, man blir inte beroende på några dagar såvida han inte gillar effekten av benso så mycket att det blir mer vid dåliga dagar senare. Den risken finns då benso kan göra dig mycket lyckligare än en tight fin kvinna.

Dock tror jag inte att det är några problem. Är man en sån missbrukarperson kommer risken och medlena alltid att finnas till hands sen ändå. Jag står dock fast vid att en så liten dos är bortkastad. I vanliga fall funkar 10-20mg helt ok mot ångest men iaf för min del under opiabstinens så känner jag knappt av benso. Tänk på det med dimor igen också, det finns receptfritt på apoteket och funkar flera gånger bättre än benso (även i stora doser) mot abstinensen.
Citera
2014-08-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Visst har morfar rätt och självklart ska man vara försiktig. Som morfar även säger så är det 10 resor värre att gå av benso än ett tyngre opiberoende än tramadol men, man blir inte beroende på några dagar såvida han inte gillar effekten av benso så mycket att det blir mer vid dåliga dagar senare. Den risken finns då benso kan göra dig mycket lyckligare än en tight fin kvinna.

Dock tror jag inte att det är några problem. Är man en sån missbrukarperson kommer risken och medlena alltid att finnas till hands sen ändå. Jag står dock fast vid att en så liten dos är bortkastad. I vanliga fall funkar 10-20mg helt ok mot ångest men iaf för min del under opiabstinens så känner jag knappt av benso. Tänk på det med dimor igen också, det finns receptfritt på apoteket och funkar flera gånger bättre än benso (även i stora doser) mot abstinensen.

Ska lägga dimorna på minnet, tack!
Citera
2014-08-11, 23:38
Medlem
Citat:
Ska lägga dimorna på minnet, tack!
Går under namnet Loperamid och Imodium också.
Citera
2014-08-16, 19:34
Medlem
EndGames avatar
Jag förstår inte varför din vän vägrar att söka adekvat hjälp från sjukvården, om inte han så småningom vill fortsätta missbruka utskriven medicin och är rädd för att bli klassad som missbrukare och därmed dra igen den dörren.

Han är näppeligen den första som börjat missbruka medicin och det är inget skamligt med det,enkom mänskligt.
Dett är ljusår bättre än att börja med benso och diarré medicin.
Citera
2014-10-06, 00:19
Bannlyst
Om ni är intresserade av hur det gick så kan jag meddela att personen idag är ren och mår mycket bättre.
Citera
2014-10-06, 14:54
Medlem
EndGames avatar
Gött som fan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto