2014-08-11, 19:46
Bannlyst
150 mg om dagen i ca 1 års tid, vad kan man förvänta sig? farligt att bara slut utan nedtrappning?

frågar åt en god vän.
Citera
2014-08-11, 19:52
Bannlyst
Har varit utan i över 40 timmar och det är redan väldig jobbigt för den unga herren.
Citera
2014-08-11, 19:52
Medlem
Man kan förvänta sig att det blir väldigt jobbigt.. Det är inte farligt att sluta rakt av, men din vän ska ju självklart trappa ner ändå så avtändningen blir mildare.
Inte jättesvårt att sluta, inte om man jämför med tyngre droger.
Citera
2014-08-11, 20:00
Bannlyst
Är benso något att rekommendera? (Små doser)
Citera
2014-08-11, 20:06
Medlem
Ja kanske, om någon annan håller i pillerpåsen.
Citera
2014-08-11, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Endofin
Ja kanske, om någon annan håller i pillerpåsen.

Självklart ger jag inte en påse piller till den här personen, haha!

Jag försöker bara erbjuda min vän den bästa hjälp han kan få.
Citera
2014-08-11, 20:12
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
Är benso något att rekommendera? (Små doser)

Jag tycker själv att benso funkar dåligt vid avtändning så små doser är nog bara bortkastat. Är det xanor så ge han 8-10mg, stesolid ca 40-50mg minst, ja alltså inga medicinska doser då det enligt mina erfarenheter iaf inte tar som det ska när man tänder av opis. Spring till apoteket och köp några askar dimor också, seriöst alltså. Läste det här på flashback men trodde inte på det alls förrän jag testade och jag blev mäktigt förvånad.

Lycka till, till din vän
Citera
2014-08-11, 20:15
Medlem
Loperamid är ett receptfritt läkemedel mot lös mage. Det funkar jättebra för att dämpa abstinensen.
Men det ska man nog inte använda för mycket och för länge, men det kan vara bra i början.
Även där kan man trappa ner, lite större doser i början, sen går man ner till lägre.
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Spring till apoteket och köp några askar dimor också, seriöst alltså
Samma sak som Loperamid, för den som inte vet.
Senast redigerad av Endofin 2014-08-11 kl. 20:17.
Citera
2014-08-11, 20:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Jag tycker själv att benso funkar dåligt vid avtändning så små doser är nog bara bortkastat. Är det xanor så ge han 8-10mg, stesolid ca 40-50mg minst, ja alltså inga medicinska doser då det enligt mina erfarenheter iaf inte tar som det ska när man tänder av opis. Spring till apoteket och köp några askar dimor också, seriöst alltså. Läste det här på flashback men trodde inte på det alls förrän jag testade och jag blev mäktigt förvånad.

Lycka till, till din vän

8-10 mg xanor låter lite overkill, personen är inte erfaren när det kommer till benso. han ska må dåligt, vill bara ge honom mindre doser för att förhoppningsvis för honom att må lite bättre.
Citera
2014-08-11, 20:16
Medlem
UndeadNinjas avatar
Föresten, 40 timmar alltså snart två dygn, då har han nog nått peaken och det blir nog inte mycket värre iaf fysisk. Kommer bli bättre och bättre under ett par dagar men det är allt efter avtändningen han ska oroa sig över. Det är då det verkliga jobbet börjar.
Citera
2014-08-11, 20:21
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamuti
8-10 mg xanor låter lite overkill, personen är inte erfaren när det kommer till benso. han ska må dåligt, vill bara ge honom mindre doser för att förhoppningsvis för honom att må lite bättre.
Lura inte in han på Benso! Han mår dåligt ett par dar till, sedan är det kemiska borta. Att bli av med benso är bara typ 10 gånger värre än det han håller på med nu!
Citera
2014-08-11, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Lura inte in han på Benso! Han mår dåligt ett par dar till, sedan är det kemiska borta. Att bli av med benso är bara typ 10 gånger värre än det han håller på med nu!

Benso är ingenting den här personen någonsin kommer börja med efter det här, jag söker bara en tillfällig lösning för att personen mår jävligt dåligt och har ångest.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in