2014-08-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Jag vet inte hur många svenska män som vill att sexköp ska bli lagligt i Sverige?

Jag frågade efter mängden män som tycker det är ok att köpa sex av kvinnor som tvingas till det. Om dom finns i sverige, och om du vill ha sådana värderingar i sverige.

Jag frågade inte efter en lag om frivillig sex.

Missade du det?
Citera
2014-08-11, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Ah, du bygger ditt argument på att någon enskild galning anser det vara ok. Då förstår jag dig.

Men likaväl framstår du som galen som vill införa samma elände i sverige bara för att enstaka idioter tror alla kvinnor i världen vill sälja sex.
Rights4Men har erfarenhet av att gå på bordell. Han säger att de prostituerade trivs med sitt jobb. Har du erfarenhet som motsäger hans? Är han en sån här "enstaka idiot"?

Samma sak med undersökningar som förespråkare hänvisar till om att prostitution visst är ett bra yrke. Vad är problemet med att utifrån dessa undersökningar behandla prostitution som att sitta i kassan på Elgiganten? Har du information som säger motsatsen? Vi har personer här i tråden som hellre skulle välja prostitution än Elgiganten så Elgiganten passar heller inte alla.
Citera
2014-08-11, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Rights4Men har erfarenhet av att gå på bordell. Han säger att de prostituerade trivs med sitt jobb. Har du erfarenhet som motsäger hans? Är han en sån här "enstaka idiot"?

Inte alls, han påstår att det finns kvinnor som vill sälja sex. Inget konstigt med det.

Du får det sedan på något underligt sätt till att alla kvinnor vill/bör sälja sex. Vilket är idioti.
Citera
2014-08-11, 19:01
Medlem
Citat:
Smart. Då borde vi inte motsvarande få tillverka kläder i Sverige så länge det existerar kläd-barnarbete någonstans i världen menar du?

Eller vänta, ditt resonemang går ju ut på att tom inför barnarbete i Sverige eftersom det finns någonstans där ute i världen.

För du upprepar det hela tiden, att Sverige skall ha krav på att ta sexjobb innan man får bidrag.

Håller din logik tycker du? Förstår du varför du framstår som galen?

Tycker det är du som är galen som inser att det är ett elände att sälja sex om man inte kan få välja bidrag i stället och anser att det är något bra. Bara det är människor i andra länder som svenskar kan utnyttja.

Varför inte förbjuda sexköp i länder där alla inte kan välja att få bidrag i stället för?
Citera
2014-08-11, 19:03
Medlem
Citat:
Tycker det är du som är galen som inser att det är ett elände att sälja sex om man inte kan få välja bidrag i stället och anser att det är något bra. Bara det är människor i andra länder som svenskar kan utnyttja.

Tycker jag det? Var har du fått det i från?

Nu ljuger du ju bara, inser du det?
Citera
2014-08-11, 19:03
Medlem
Citat:
Varför inte förbjuda sexköp i länder där alla inte kan välja att få bidrag i stället för?

Varför inte förbjuda sexförsäljning här i Sverige?
Citera
2014-08-11, 19:04
Medlem
Citat:
Inte alls, han påstår att det finns kvinnor som vill sälja sex. Inget konstigt med det.

Du får det sedan på något underligt sätt till att alla kvinnor vill/bör sälja sex. Vilket är idioti.

Men grejen är väl att många köper sex i länder där man inte har möjlighet att väja bidrag i stället för att sälja sex.

När man då för fram att det är en bra idé att det ska vara lagligt att köpa sex för att en del trivs med det och aktivt blundar för att det i andra länder finns kvinnor och män som ser det som ett stort elände att köpa sex så undrar man varför man inte kan blunda för kvinnor och män i Sverige som bara skulle ha det lika illa som miljoner andra.

Varför skulle man tycka att det är viktigt med vad några i Sverige tycker?

Varför inte tycka att det är lika viktigt med människor i andra länder?
Citera
2014-08-11, 19:05
Medlem
Citat:
Varför inte förbjuda sexförsäljning här i Sverige?

Det är förbjudet att köpa för det är ju de som köper som skapar eländet enligt dig.
Citera
2014-08-11, 19:06
Medlem
Citat:
Tycker jag det? Var har du fått det i från?

Nu ljuger du ju bara, inser du det?

Du tycker alltså att alla människor på hela jorden ska ha rätt till bidrag i stället för att behöva sälja sex innan man tillåter sexköp?
Citera
2014-08-11, 19:06
Bannlyst
Det är långt i från bara feminister som vill förbjuda sexköp lilla du
Citera
2014-08-11, 19:07
Medlem
Citat:
Det är förbjudet att köpa för det är ju de som köper som skapar eländet enligt dig.

Inte i Sverige, här kan alla välja soc/bidrag istället för prostitution.

Så varför förbjuder vi inte sexförsäljning i Sverige?
Citera
2014-08-11, 19:08
Medlem
Citat:
Du tycker alltså att alla människor på hela jorden ska ha rätt till bidrag i stället för att behöva sälja sex innan man tillåter sexköp?

Ja, det kallas för att gå på socialbidrag, vilket jag tycker är en bra modell för socialt skyddsnät. Hört talas om det?
Senast redigerad av FlamRed 2014-08-11 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in