2014-08-11, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jag frågade dig vilka dessa många "alla" är, och jag bad dig svara tydligt. Men du vill inte svara?

Alla är de som tycker det är helt okej att köpa sex av kvinnor som inte har möjlighet att välja bidrag i stället.

De borde tycka att även svenska män och kvinnor inte borde få bidrag när de kan försörja sig genom att sälja sex i stället. De måste väl för sjutton tycka det är lika härligt som andra nationaliteter att sälja sex.

Varför skulle en svensk manskropp eller kvinnokropp inte gilla att sälja sex? Varför skulle de ha bidrag för? Finns väl ingen anledning, det är ju så roligt att sälja sex, man får ha det skönt och får en slant för det.
Citera
2014-08-11, 17:17
Medlem
Citat:
Vem säger det?

Vet du vad denna tramsiga argumentationsteknik kallas som kör med?

Menar du att det finns kvinnor i världen som säljer sex och mår dåligt av det?

Många säger att det faktiskt inte är så. Kvinnorna är kåta och gillar sex och tjänar en slant.

Men du vill hävda att de flesta som säljer sex i världen lider av det?
Citera
2014-08-11, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Alla är de som tycker det är helt okej att köpa sex av kvinnor som inte har möjlighet att välja bidrag i stället.

Frågan är ju vilka dess "alla" är, finns dom överhuvud taget? Om dom finns, vilka är dom?

Och om dom finns, så framstår du ju som galen om du vill införa samma elände i Sverige.

Vill du svara på vilka dom är?
Citera
2014-08-11, 18:32
Medlem
Citat:
Menar du att det finns kvinnor i världen som säljer sex och mår dåligt av det?

Många säger att det faktiskt inte är så. Kvinnorna är kåta och gillar sex och tjänar en slant.

Men du vill hävda att de flesta som säljer sex i världen lider av det?

Vilka är dessa "många" som säger att alla kvinnor i världen som säljer sex gillar det?
Citera
2014-08-11, 18:33
Medlem
Citat:
Frågan är ju vilka dess "alla" är, finns dom överhuvud taget? Om dom finns, vilka är dom?

Och om dom finns, så framstår du ju som galen om du vill införa samma elände i Sverige.

Vill du svara på vilka dom är?

Vet inte vad du har för problem med att förstå att när jag talar om de som anser att det är okej att köpa sex av kvinnor i Europa eller Asien eller Afrika eller någonstans överhuvudtaget där de kvinnorna inte kan välja att få bidrag i stället så avser jag just de som anser att det är okej.

Menar du på fullt allvar att det inte finns någon alls, inte en enda som anser att det är okej att köpa sex?
Citera
2014-08-11, 18:39
Medlem
Citat:
Vilka är dessa "många" som säger att alla kvinnor i världen som säljer sex gillar det?

Du har aldrig hört att någon sagt att kvinnor gillar att sälja sex?

Vad man säger är ju att många kvinnor gillar att sälja sex i världen och ser inget problem med att kvinnor säljer sex i världen trots att de inte kan välja bidrag i stället. Det är många män som köper sex av kvinnor i världen trots att kvinnorna inte får en förfrågan av dem om de vill ha två tusen kronor fritt eller om de vill ligga med dem för två tusen kronor.

Om man anser att det är ett sådant elände för kvinnor i världen varför anser man att det är något bra att män köper sex av dem då?

Varför startar inte dessa män som anser att världens prostituerade borde få välja att få bidrag i stället för att sälja sex insamlingar till dem i stället för att utnyttja dem och köpa sex av dem?

Antagligen därför att de inte bryr sig ett dugg om dessa kvinnor har det eländigt. Varför då hyckla och anse att svenska män och kvinnor ska ha det bättre och få bidrag för att slippa sälja sex?

Varför är det så lätt att köpa sex av fattiga kvinnor trots att man förstår att de har det eländigt? Vad är det för fel på ens känslor när man kan köpa sex av fattiga kvinnor utan val? Och sen hyckla och anse att svenska människor inte ska behöva göra samma sak? Varför skulle inte svenskar stå ut med att tyskar kommer till Sverige och köper sex?
Citera
2014-08-11, 18:39
Medlem
Citat:

Förklara gärna för mig varför män kan köpa sex av kvinnor när de vet att kvinnorna inte har möjlighet att välja bidrag i stället?
Citera
2014-08-11, 18:42
Medlem
Citat:
Vet inte vad du har för problem med att förstå att när jag talar om de som anser att det är okej att köpa sex av kvinnor i Europa eller Asien eller Afrika eller någonstans överhuvudtaget där de kvinnorna inte kan välja att få bidrag i stället så avser jag just de som anser att det är okej.

Menar du på fullt allvar att det inte finns någon alls, inte en enda som anser att det är okej att köpa sex?

Ah, du bygger ditt argument på att någon enskild galning anser det vara ok. Då förstår jag dig.

Men likaväl framstår du som galen som vill införa samma elände i sverige bara för att enstaka idioter tror alla kvinnor i världen vill sälja sex.
Citera
2014-08-11, 18:48
Medlem
Citat:

Jo, jag förstår din beskrivning, men jag undrar ju hur många dom är? Hur många är dom som tycker det är ok att köpa sex av kvinnor som tvingas till det pga brist på andra alternativ? Var finns dessa män? Är dom i Sverige? Vill du få hit sådana värderingar?
Citera
2014-08-11, 18:49
Medlem
Citat:
Ah, du bygger ditt argument på att någon enskild galning anser det vara ok. Då förstår jag dig.

Men likaväl framstår du som galen som vill införa samma elände i sverige bara för att enstaka idioter tror alla kvinnor i världen vill sälja sex.

Du menar att det enda sex som säljs i världen är till en enskild galning.

Då kan jag tala om för dig att det finns miljontals prostituerade som säljer sex varje dag. Och de svenskar som köper sex någonstans i världen inte erbjuder ett bidrag innan de köper sex så så utsätter denne svensk en kvinna för detta elände som du kallar det.

Varför vill man då att prostitution ska vara lagligt för om man inte först ser till att varje land som vill göra det lagligt att köpa sex inför möjlighet att få välja bidrag i stället för att sälja sex?
Citera
2014-08-11, 18:53
Medlem
Citat:
Jo, jag förstår din beskrivning, men jag undrar ju hur många dom är? Hur många är dom som tycker det är ok att köpa sex av kvinnor som tvingas till det pga brist på andra alternativ? Var finns dessa män? Är dom i Sverige? Vill du få hit sådana värderingar?

Jag vet inte hur många svenska män som vill att sexköp ska bli lagligt i Sverige?

Jag vet att det är då inte många som kommer att avstå att köpa sex i länder där det inte finns ett val för prostituerade att välja bidrag i stället för att sälja sex om de gillar att köpa sex då vill säga. Jag vet också att det inte är så många män som kommer att försöka verka för att alla länder där det är lagligt att köpa sex ska införas möjligheter för kvinnor och män att få bidrag i stället för att köpa sex. För det är inte särskilt intressant för dem och de som säljer sex inte har några alternativ och faktiskt mår eländigt av det och bara skådespelar att de gillar det.

Men du tänker att om det blir lagligt att köpa sex i Sverige så ska alla som kommer hit från EU-länder få välja bidrag i stället när de väl kommit hit?

Hur många människor kommer att komma till Sverige då för att sälja sex i en vecka och sen välja bidrag?
Citera
2014-08-11, 18:54
Medlem
Citat:
Varför vill man då att prostitution ska vara lagligt för om man inte först ser till att varje land som vill göra det lagligt att köpa sex inför möjlighet att få välja bidrag i stället för att sälja sex?

Smart. Då borde vi inte motsvarande få tillverka kläder i Sverige så länge det existerar kläd-barnarbete någonstans i världen menar du?

Eller vänta, ditt resonemang går ju ut på att tom införa barnarbete i Sverige eftersom det finns någonstans där ute i världen.

För du upprepar det hela tiden, att Sverige skall ha krav på att ta sexjobb innan man får bidrag. Bara för att sådant elände finns i världen.

Håller din logik tycker du? Förstår du varför du framstår som galen?
Senast redigerad av FlamRed 2014-08-11 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in