2014-08-11, 11:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Ja mycket trams har profiterats genom tiden.

Överens.

Citat:
Men vilka som är sanna och vilka som är falska borde du kunna förstå själv genom logiskt tänkande.

Överens. Och det är den metodologi jag förespråkar och användar.

Citat:
Jehovas vittnen har den sanna religionen och det mest logiska förståelsen av bibeln.

ICKE överens.

1/ Belägg för att JV är den "sanna" religion, tack. Jag har vid några tillfällen försökt diskutera bibelns sanningsvärde med nån JV (på tråden "Är bibeln sann") och dessa JVs debattnivå var så lågt att dom bara hänvisade till den officiella JV-propagandan.

2/ Tvärtom är JVs logiska standard mycket dålig ... demonstrerad i all det pseudo-vetenskapliga och demagogiska tramset dom presenterar.

(EDIT: Här är ett exempel på kritik av din egen pseudo-logik:

(FB) Fyra blodmånar 2014/2015).
Senast redigerad av Bogomil 2014-08-11 kl. 11:28.
2014-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förstår att du helst undvikar bemötande och kritik, men nu är du på ett debattforum, inte hemma blant dina ja-sägar kompiser.

Jag resonera med hjälp av Bibeln, debatter är för dem som prompt vill ha rätt.

1 Kor 1:20 Sv. Folkbibeln
Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens ordvrängare? Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap.

Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.
Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.

1 Korinthierna 1:20 2000
”Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?
2014-08-11, 15:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag förstår att du helst undvikar bemötande och kritik, men nu är du på ett debattforum, inte hemma blant dina ja-sägar kompiser.

Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Jag resonera med hjälp av Bibeln,

Och jag resonerar ... delvis, beroende på situationen ... med hjälp av bibel/tros/religions-kritik.

Citat:
debatter är för dem som prompt vill ha rätt.

Icke-debatt är för dom som vill predika oemotsagd.

Citat:
Var är de visa? Var är de skriftlärda? Var är den här världens ordvrängare? Har inte Gud gjort den här världens visdom till dårskap.

Steg två: Är bibeln "sann"? Napkinism är bara fånigt (1).

Citat:
Debattör är en individ med stort behov att framföra sin åsikt i en eller flera frågor.
Kan grovt delas in i sådana som uttrycker åsikter inom områden de behärskar och sådana som uttrycker åsikter inom alla områden, oavsett om de behärskar dem eller inte.
]

Ta pop-psykologin på psykologi-forumet.

Citat:
”Var finns ni de visa, de skriftlärda och denna världens klok huvuden? Har inte Gud gjort världens vishet till dårskap?

Se (1).
2014-08-11, 19:02
Medlem
Så skall Jesus komma igen snart då? Eller vad tror Ni kristna?
2014-08-11, 21:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17
Först ska många komma i Herrens namn. Jag träffade en på psyket som sade att hon heter Jesus.

Kristi brud "gifte" sig med sin ande(demon). http://www.dagensmedicin.se/nyheter/kristi-bruds-hemliga-profetia-ger-forklaringar-till-mordet-i-knutby-/

Det är två.
2014-08-11, 21:52
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smedjan
Jag resonera med hjälp av Bibeln, debatter är för dem som prompt vill ha rätt.

Jaha? Var är bevisen som backar upp dessa påståenden? Har du inga? Då har du en blind tro.
Acceptera verkligheten som den är.
2014-08-11, 21:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Först ska många komma i Herrens namn. Jag träffade en på psyket som sade att hon heter Jesus.

Kristi brud "gifte" sig med sin ande(demon). http://www.dagensmedicin.se/nyheter/kristi-bruds-hemliga-profetia-ger-forklaringar-till-mordet-i-knutby-/

Det är två.

Hur många ... före det blir signifikant?

För historisk sett har det funnits ... sannoliken fler än nu ... megalomana, religions-psykotiker och messiaskomplex-lidande i alla tider.
2014-09-08, 22:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Shabhai17

Ja han kommer snart det vet väl alla vid det här laget.. det här är ingen debatt, det är bara flims flams.. finns bara kristna som inte vet särskilt mycket för att vi inte har all jordliga visdom och egenskaper som DE har som har tryckt ner oss all tid.. samtidigt så är DE korkade som tror att gud kommer kasta sig själv i fängelse och sitta där och gråta medans satan äger jorden i all pervershet som skulle förekomma här då.

Men jag har lärt mig mycket på senaste.. om hur ni läser våra tankar.. OCH SAMLAR IHOP ER I ETT ENAT MEDVETANDE MOT ALLT ISRAELS FOLK! inklusive mig som är räknad som jude efter jesus död!
2014-09-08, 22:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av TorrentLover
Jaha? Var är bevisen som backar upp dessa påståenden? Har du inga? Då har du en blind tro.
Acceptera verkligheten som den är.

Bevisa för mig att nånting existerar utanför din skalle.
2014-09-08, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *****
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln....

Bara se det som händer i naturen.

http://www.jw.org/sv/publikationer/b%C3%B6cker/Kan-man-f%C3%A5-svar-p%C3%A5-livets-stora-fr%C3%A5gor/1102008390/
2014-09-08, 22:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av FrankAbagnale
Ja mycket trams har profiterats genom tiden. Men vilka som är sanna och vilka som är falska borde du kunna förstå själv genom logiskt tänkande. Jehovas vittnen har den sanna religionen och det mest logiska förståelsen av bibeln.

Jehovas vittnen har nog givit det mest välkända falska profetiorna på senaste tiden.. Jag antar att du är sarkastisk.

Jehovas vittnen är ett skämt! Inga kristna kommer söka sig till såna där religioner och särskilt inte nu! Tror ni att kristna kommer vilseledas till såna där religioner nu vid slutet och när internet finns? Jehovas vittnen är lika ruttet som katolska ormkyrkan!

Jakobsbrevet 1:27

En gudstjänst, som är ren och obesmittad inför Gud och Fadern, är det att vårda sig om fader- och moderlösa barn och änkor i deras bedrövelse, och att hålla sig obefläckad av världen.

Man behöver ingen religion och ingen kyrka! Det är kroppen som är templet! Annars har man inte lärt sig vad Jesus kom hit för att göra!

Men precis som då så kommer många vägra tro om han ens så skulle stå precis framför er OCH framföra mirakel... Ni skulle försöka ta han till ett labb för att se hur i fasiken detta hör ihop med verkligheten.. "vem är du Jesus? ÄR DU EN ALIEN?"
Senast redigerad av Siktarn 2014-09-08 kl. 22:21.
2014-09-08, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siktarn
Jehovas vittnen har nog givit det mest välkända falska profetiorna på senaste tiden.. Jag antar att du är sarkastisk.

Jehovas vittnen är ett skämt! Inga kristna kommer söka sig till såna där religioner och särskilt inte nu! Tror ni att kristna kommer vilseledas till såna där religioner nu vid slutet och när internet finns? Jehovas vittnen är lika ruttet som katolska ormkyrkan!

Jakobsbrevet 1:27

En gudstjänst, som är ren och obesmittad inför Gud och Fadern, är det att vårda sig om fader- och moderlösa barn och änkor i deras bedrövelse, och att hålla sig obefläckad av världen.

Man behöver ingen religion och ingen kyrka! Det är kroppen som är templet! Annars har man inte lärt sig vad Jesus kom hit för att göra!

Vem stoppar den globala uppvärmniningen t ex.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in