2014-08-10, 18:16
  #28633
Medlem
exhilists avatar
om man har en aktie/bolag, hur eller vart kollar man bolagets framtida triggers/händelser som antas påverka aktiekursen ?
2014-08-10, 18:44
  #28634
Medlem
heartbeat03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arr
1:a september preliminärt. Beroende på när din ansökan går igenom, och kan bekräfta att du börjar utbildningen.

Okej, tack!

Ja med tanke på att registreringsintervallet är nästan 1,5 vecka innan kursstart borde de hinna betala ut i tid tycker en..
2014-08-10, 19:20
  #28635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exhilist
ok. finns det ingen högre hävstång än x15 ?
Inte vad jag vet. 15 är högsta jag sett.
2014-08-10, 19:20
  #28636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exhilist
om man har en aktie/bolag, hur eller vart kollar man bolagets framtida triggers/händelser som antas påverka aktiekursen ?

Det mesta finns på bolagets hemsida, ofta under fliken "Investors relations". Vissa har en kalender med framtida rapportsläpp och liknande.
2014-08-10, 21:31
  #28637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Husing
Det beror på att man har emitterat papperena vid olika tidpunkter. Marknadsräntan har varierat mellan dessa tillfällen, vilket innebär att kupongräntan vid emissionstillfället också har skiftat. Man kan också tänka sig att bolagsrisken har ändrats mellan emissionerna, vilket skulle göra att Storas risktillägg har varit olika stort.

Edit: jag förutsätter här att löptiderna inte är olika långa. Det har jag ingen koll på.


Löptiderna är olika långa. Men det måste väl innebära samma risk oavsett vilken jag tar i och med att det gäller samma bolag?
2014-08-10, 23:22
  #28638
Medlem
Hej

Jag har en polare som är osäker på csn. Grejen är att 30 hp står som oavslutade kurser fast lärarna har sagt att han är godkänd bara det att de inte har skrivit in det av någon anledning . Om de sätter g på honom nu i höst kommer han fortfarande få CSN, men lite senare?.

Enligt CSN så måste man ju läsa upp de poängen man saknar för att få sitt studiemedel men han har ju läst kurserna och blivit godkänd i 3 av de iaf men inte fått det inskrivet, alltså lärarnas fel.

Om han inte skulle få beviljat nu kan han överklaga och göra en ny anmälan när betygen kommit in i databasen??
2014-08-10, 23:45
  #28639
Medlem
Har ansökt om studiebidrag och maximalt lån nu för kommande tiden. Men tror att pengarna just nu kommer sättas in på mitt bankkonto men vill att lånet ska sättas in på ett annat bankkonto/sparkonto? Hur går jag tillväga för att fixa det så att bara studiebidraget hamnar på mitt bankkonto?
2014-08-11, 07:42
  #28640
Medlem
glemmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exhilist
ok. finns det ingen högre hävstång än x15 ?

Finns nästan ingen gräns för hur mycket hävstång du kan få egentligen, men här finns upp till nästan 60x på DAX och OMX
http://www.educatedtrading.bnpparibas.se/SWE/unlimited-turbos
__________________
Senast redigerad av glemmy 2014-08-11 kl. 07:45.
2014-08-11, 08:31
  #28641
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Har ansökt om studiebidrag och maximalt lån nu för kommande tiden. Men tror att pengarna just nu kommer sättas in på mitt bankkonto men vill att lånet ska sättas in på ett annat bankkonto/sparkonto? Hur går jag tillväga för att fixa det så att bara studiebidraget hamnar på mitt bankkonto?
Du kan inte dela upp det. CSN sätter in allt på 1 konto, sedan får du själv ordna med överföringar till andra konton.
2014-08-11, 14:49
  #28642
Medlem
1. Vi är på sida 1337 på denna tråd (lite awesome)

2. Är nybliven student och ska nu plugga min första termin, har googlat och fattar att om man vill ha csn så måste man lämna en studieförsäkran. MEN jag kan inte hitta var och hur jag ska få tag på denna sak... papper? Får man det enbart av skolan efter de två introduktionsveckorna? Hur ska man i så fall kunna bekosta introducerings-socialiseringsbiran?
2014-08-11, 16:29
  #28643
Medlem
Wopzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovmo
1. Vi är på sida 1337 på denna tråd (lite awesome)

2. Är nybliven student och ska nu plugga min första termin, har googlat och fattar att om man vill ha csn så måste man lämna en studieförsäkran. MEN jag kan inte hitta var och hur jag ska få tag på denna sak... papper? Får man det enbart av skolan efter de två introduktionsveckorna? Hur ska man i så fall kunna bekosta introducerings-socialiseringsbiran?

(FB) CSN och studiemedel
2014-08-11, 16:30
  #28644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rovmo
Är nybliven student och ska nu plugga min första termin, har googlat och fattar att om man vill ha csn så måste man lämna en studieförsäkran.

25/8, är första dagen att lämna in "studieförsäkran". Se CSN´s hemsida.
Pengarna kommer in den 1:a september, tidigast.
__________________
Senast redigerad av arr 2014-08-11 kl. 16:32.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in