2014-08-11, 08:08
Medlem
Vilken strippklubb var de på? Wandas?
Citera
2014-08-11, 08:10
Medlem
BaalZeBubs avatar
Det här är ännu ett exempel på vad som tas upp i tråden
Varför tror dagens feminister att sexism är detsamma som sex?
(FB) Varför tror dagens feminister att sexism är detsamma som sex?

Låt oss testa:
Sex har med sexualitet att göra.
Sexism är diskriminering baserad på könstillhörighet.

Vilken av företeelserna är det frågan om?
"Under en av låtarna projicerades en bild på en tjej som gick mot publiken och sakta klädde av sig tills det inte fanns en tråd kvar på kroppen." (Aftonbladet)

Definitivt inte sexism.
Kanske sex.
Men framför allt var det något så hemskt som en kvinna utan en tråd på kroppen.
Alla feministers största skräck?
Citera
2014-08-11, 08:11
Medlem
Filantropis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herlott
Vilken strippklubb var de på? Wandas?
"Strippklubben Chat Noir har i helgen lagt ut bilder på både sin hemsida och sin Facebooksida, där just Outkast-medlemmarna presenteras."
Det står ju för tusan i första stycket av artikeln.
Citera
2014-08-11, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filantropi
"Strippklubben Chat Noir har i helgen lagt ut bilder på både sin hemsida och sin Facebooksida, där just Outkast-medlemmarna presenteras."
Det står ju för tusan i första stycket av artikeln.

Får skylla på att det är måndag 08.23...
Citera
2014-08-11, 09:01
Medlem
Citat:
Skrämmande träffsäkert, kan man få politisk asyl i Danmark tro?

Flytta till Köpenhamn, du kommer inte att ångra dig. Tro mig.

Stockholm är efter Islamaobad den sista staden i världen jag skulle bosätta mig i.
Citera
2014-08-11, 09:23
Medlem
Hassebosse47s avatar
Sämsta jävla trådstarten någonsin. Citera för i helvete, oss normala läser in sosse blaska!
Citera
2014-08-11, 09:48
Bannlyst
För att kunna se att folk lämnar en konsert så måste man stå långt bak. Just saying. Den som lämnar en hiphopakt pga sexism kan jag bara tycka synd om, för det första så går man på festivaler för musiken och inte pga politik så man har redan där missförstått precis allting men sen då när man lyckas uppröras av något som A: Man vet kommer. B: Är helt jävla harmlöst i sammanhanget. Så måste alla förstå att div feminister bara gick dit för att bli upprörda, det var deras enda syfte och vill man bli upprörd så kan man hitta whatver orsak.

Tramstjejer will be tramstjejer, gött väder, gött sällskap, mö dricka och underbar musik spelar ingen roll tydligen för tramsandet står över allt!
Citera
2014-08-11, 10:24
Medlem
Mr.Riddims avatar
Är det ingen som minns när Fuckforforrest var med på en spelning i Sverige? Eller är det bara jag som är gammal här!

https://www.youtube.com/watch?v=KyWUZYsxqFY#t=34
Citera
2014-08-11, 10:33
Medlem
Blir folk verkligen kränkta på riktigt av sådant? Det känns mer som att många människor dom senaste åren har byggt hela sin personlighet på att vara så kallt politiskt medvetna och påpeka hur fel och hemska saker är. Jag har en hel del vänner som har denna typ av personligheten som jag är säker på skulle skriva långa arga texter om hur fel och sjuk denna outcast spelning var.

Något som jag har märkt är dock att dom nästan verkar njuta och bli glada när något som detta händer så att dom ännu får ett tillfälle och visa hur otroligt duktiga och mer medvetna dom är än alla andra.
Citera
2014-08-11, 10:36
Medlem
Hela hiphop-kulturen bygger ju på sexism i låttexter, musikvideor och så vidare. Kan det verkligen vara en nyhet för någon?
Citera
2014-08-11, 10:43
Medlem
Stackars kränkta, vita medelklass vegetarian.

Det mest komiska ändå är ju GTs underrubrik "Strippklubb i blåsväder" ungefär som att det vore en nyhet vad strippklubbars verksamhet går ut på.

Tjejerna på WoW var sannolikt så satans håriga, fula och tråkiga att Outkast hellre gick till betalvarianten.
Senast redigerad av 20/20 2014-08-11 kl. 10:46.
Citera
2014-08-11, 11:43
Medlem
Största problemet med spelningen var att de såg ut som att de inte ville vara där alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in