2014-08-08, 21:04
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Påståendet "du är ond rakt igenom ond" är uttalat av en som inte längre kan relatera, enbart mala trycksvärta.

Det är annars som diskussionsunderlag om hur det ens är möjligt att homosexualitet finns, när nu religioner så manngrant hävdar att gud iaf inte kan ha skapat dem, och så trycks nosen in i bibeln för att balamra sig med en massa "försvar" - varför försvara sig i sådan enkel match?

Det är som att fråga varför människor öht behöver varandra, du kan säga att människor inte behöver varandra iom du kan få allt du vill och uteslutande förhålla dig till bibeln som en "källa",men... det blir rappt fatala felslut i att följa sådan utstuderad agenda, inte minst när bibelförfattarna erkänt behandlar mestadels hämd och ständigt filar på hur det ska hämnas.

Öht, vad förandleder sådan hämdlust över homosexualitet? kolla topic är du snäll, eller går ur forumet och diskutera med någon in real life om du är intresserad av att knyta personlig kontakt. Jag är inte topic. Topic är topic. Och topic är gud & homosexualitet... han måtte iaf älska bögar, den saken är ju säker.
Kan du inte säga något snällt om mig BlackJewel?
Känner mig ensam just nu.
Citera
2014-08-08, 23:31
Medlem
Professor.Wers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takeitchill
+1

Förstår inte riktigt mig på folk som hatar på homosexuella. Låt folk göra vad de vill så länge det inte skadar andra.

På grund av fördomar och myter.

Det massvis med myter och inkorrekta påståenden om homosexualitet. Allt ifrån att det strider mot ''naturlig lag'', att det är omoraliskt, att den ''homosexuella livsstilen'' skapar ohälsa, att homosexualitet orsakar dekadens i samhället, att homosexuella är överrepresenterade inom pedofili....

Det är underligt hur en del religiösa hävdar att vetenskapen minsann inte skall trampa in på religionens revir, samtidigt som de själva ständigt trampar in på vetenskapens revir genom att göra påståenden om kausala samband, biologi och psykologi och sedan påstå att vad de säger är fakta.
Citera
2014-08-10, 19:46
Medlem
soligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mustellaminuta
Vem vänder du dig till?

Vänder mig till när,var, och varför ska jag vända mig till någon?
Jag frågar mina kamrater om råd och tips, för dom kan svara på ett logiskt sätt..

Vem svarar dig på frågor?
Citera
2014-08-10, 19:50
Medlem
soligts avatar
Om några människor valt kärlek till samma kön.. Ingen jävel ska ha rätt att säga om det är fel eller okej med det...
Citera
2014-08-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soligt
Vänder mig till när,var, och varför ska jag vända mig till någon?
Jag frågar mina kamrater om råd och tips, för dom kan svara på ett logiskt sätt..

Vem svarar dig på frågor?

Jag förstår nu när jag läser igenom riktigt noga
att jag missuppfattade dig. Du vände dig till
trådskaparen naturligtvis. Jag blev osäker
eftersom du svarade direkt efter mitt inlägg.
Citera
2015-04-18, 04:30
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Ja, vi kan inte begripa grymheterna den här världen medför.

Du är del av det när du sprider HAT mot homosexuella.

Citat:
Själv skapar jag mig en sköld mot verkligheten. Men ibland släpper jag på den och då blir världen helt outhärdlig.
Gör det inte så ofta.

Självgod!
Citera
2015-04-18, 11:57
Medlem
kef71s avatar
Flyttat från: (FB) Evolution vs religion

1. Varför vill du "penetrera" homosexualitet?
2. Smygbög eller bara annars osäker? (finns det fler möjligheter?)
3. Ah... så bögar och flator känner inte kärlek... (frågetecken)
4. dom vill bara ha fitta eller kuk. (frågetecken igen)
5. Vem blandar vad?
6. Du ser människor?
7. Som du har rätt att håna beroende på vem dom tycker om?
Citera
2015-04-18, 13:33
Medlem
kef71s avatar
Spänningen är olidlig...
Citera
2015-04-18, 16:03
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kef71
Du är del av det när du sprider HAT mot homosexuella.

Självgod!
Verkar som någon moderator tagit bort en del inlägg jag skrivit vilket gör dina märkliga.
Citera
2015-04-18, 16:05
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Verkar som någon moderator tagit bort en del inlägg jag skrivit vilket gör dina märkliga.

Det fixar du säkert.

(FB) Varför skapade gud homosexualitet?
Citera
2015-04-18, 16:14
Medlem
DenLedes avatar
Sexualitet är inte kärlek men kan upplevas så på ett fysiskt plan.

Sexualiteten är dock ett gissel som borde ses som ett sådant. Vi sitter ju ändå fast i djuret. Gäller ju bara att överleva och ifrånse sådana köttsliga drifter.

Som homosexuell kan du trösta dig med att en hel del heterosexuella människor har värre plågor att brottas med.
Citera
2015-04-18, 16:23
Medlem
kef71s avatar
Citat:
Sexualitet är inte kärlek men kan upplevas så på ett fysiskt plan..

Goddag yxskaft!

Citat:
Sexualiteten är dock ett gissel som borde ses som ett sådant. Vi sitter ju ändå fast i djuret. Gäller ju bara att överleva och ifrånse sådana köttsliga drifter..

Ah. Puritanism! Har funkat inte bra hittils i vår historia, men kanske du kan ge exempel där det funkar finfint?

Citat:
Som homosexuell kan du trösta dig med att en hel del heterosexuella människor har värre plågor att brottas med.

Jag tröstar inte med din okunskap.

Hur skulle det vara med att ta det 1-7?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in