Citat:
Det roliga med buffade VK4502B är att både LFP och UFP har samma tjocklek, dvs 200 mm. Har kört min några gånger vilket har varit kul. Mötte en tidigare idag i min T34 och studsade med ett APCR i LFP. Rakt framifrån är den ganska jobbig nu och det är främst commander turret som är weak spot, något som är rätt enkelt att gömma för en bra spelare.
Citat:
Skjut den i LFP, betydligt enklare att penna där. Har en själv och måste alltid se till att gömma LFP mot kompetent motstånd. Den är rätt slö och har usel side armour, men rakt framifrån och hulldown är den en best. Ärligt talat så har T95 mer homogent front pansar än T110E3.
Citat:
IS-7 är ett monster byggt av den ryska specialstålen stalinium, ett rullande fort är vad den är! Bouncar i röven, på sidorna, på underplåten, på tornluckorna, ja på det mesta, E-100 är otroligt mycket enklare att få hål på. ST-1 är lite av samma sak, men den kan man i varje fall flanka om den inte är nedgrävd i en av de otaliga korridorerna WG älskar och inför på varje karta. Gillar inte heller alla vagnar med starka weakspots på tornet som T95, KV4, de amerikanska td 10
rna etc.
rna etc.IS-7 tycker jag är rätt enkel att penna, skjut den i fronten från vinkel och du har stor chans att ammoracka den. Turret är fantastisk, men annars är den relativt enkel att slå ut.