2014-08-09, 19:23
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
För min del är det som sagt den nybuffade VK45b, nästan omöjlig att få hål på om en habil spelare kör den och kan sin vinkling. Vet inte om underplåten är bättre än den på E-75, men det känns absolut så.

Det roliga med buffade VK4502B är att både LFP och UFP har samma tjocklek, dvs 200 mm. Har kört min några gånger vilket har varit kul. Mötte en tidigare idag i min T34 och studsade med ett APCR i LFP. Rakt framifrån är den ganska jobbig nu och det är främst commander turret som är weak spot, något som är rätt enkelt att gömma för en bra spelare.

Citat:
T110E3 är fan ännu mer omöjlig, weakspoten på tornet är äckligt bra bepansrat och framifrån går den omöjligt att få hål på. Fått för mig att underplåten är gjord av 100 cm ren pansar dessutom.

Skjut den i LFP, betydligt enklare att penna där. Har en själv och måste alltid se till att gömma LFP mot kompetent motstånd. Den är rätt slö och har usel side armour, men rakt framifrån och hulldown är den en best. Ärligt talat så har T95 mer homogent front pansar än T110E3.

Citat:
IS-7 är ett monster byggt av den ryska specialstålen stalinium, ett rullande fort är vad den är! Bouncar i röven, på sidorna, på underplåten, på tornluckorna, ja på det mesta, E-100 är otroligt mycket enklare att få hål på. ST-1 är lite av samma sak, men den kan man i varje fall flanka om den inte är nedgrävd i en av de otaliga korridorerna WG älskar och inför på varje karta. Gillar inte heller alla vagnar med starka weakspots på tornet som T95, KV4, de amerikanska td 10rna etc.

IS-7 tycker jag är rätt enkel att penna, skjut den i fronten från vinkel och du har stor chans att ammoracka den. Turret är fantastisk, men annars är den relativt enkel att slå ut.
Citera
2014-08-09, 23:12
Medlem
Salorms avatar
Jaha, tebaks från 3-4 veckor på vishan och kickad ur guildet.. Blir någon dag lonewolf och söker mig väl vidare sen då. Kul så länge det varade Ace
Citera
2014-08-10, 09:55
Medlem
thechosenones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockBagel
Sköt HEAT på LFP rakt framifrån med en minimal sidovinkel från min obj 140 och den pennade ej (+300 pen), nu suger iofs heat om man inte träffar helt platt men fortfarande.

Ja, sånt är bara att glömma nu.

Fast HEAT har alltid varit sämre på sluttande pansar än APCR/AP pga. att den typen av ammunition inte får någon normalisering som AP får.

Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jaha, tebaks från 3-4 veckor på vishan och kickad ur guildet.. Blir någon dag lonewolf och söker mig väl vidare sen då. Kul så länge det varade Ace

Åh, inte behöver du en klan när du har oss i fb-tank.
Citera
2014-08-10, 12:52
Medlem
Citat:
IS-7 är ett monster byggt av den ryska specialstålen stalinium, ett rullande fort är vad den är! Bouncar i röven, på sidorna, på underplåten, på tornluckorna, ja på det mesta, E-100 är otroligt mycket enklare att få hål på. ST-1 är lite av samma sak, men den kan man i varje fall flanka om den inte är nedgrävd i en av de otaliga korridorerna WG älskar och inför på varje karta. Gillar inte heller alla vagnar med starka weakspots på tornet som T95, KV4, de amerikanska td 10rna etc.
Kan någon förklara varför de gör så? Älskade min Stug förr. Men det börjar mer och mer värdelöst med TD. Då du hela tiden är instängd. Man märker också att de mest gynnar vagnar typ Kv-1 och KV-1S. För det är dem alla kör nu.
KV och Hellcat. Det finns inget annat verkar det som.
Spelade idag en runda där, 6 spelare i mitt lag inte rörde sin vagn på hela matchen. Då vet man att det är illa. (Sandriver)
Citera
2014-08-10, 16:15
Medlem
xyklopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estone
Spelade idag en runda där, 6 spelare i mitt lag inte rörde sin vagn på hela matchen. Då vet man att det är illa. (Sandriver)

Går inte att skicka in klagomål heller just nu. Haft massor med afk´s och botar igår och idag i lagen. Jo då, har kvar "mina" 10 klagomål.

Har sett en markant ökning av Kv1, Kv2 och Kv1s vagnar i lagen sista tiden. Kan vara min foliehatt som spökar, men det är minst fyra-fem sådana vagnar i varje lag och match just nu. Fast jag har sagt det förut, snart spelar de flesta enbart IS- och Kv-vagnar och spammar guld.

Annars denna helg.....3x exp vid vinst och det märks som vanligt. Massor med nötter som knappt kan spela, trots i vissa fall 10000-tals matcher i bagaget. I en match igår lyckades inte FEM(!) spelare ta kål på en vagn på Stäpp. Men väldigt ofta nu hamnar man i lag där man ensam väntas sköta allt oavsett tier.
Citera
2014-08-10, 16:54
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Annars denna helg.....3x exp vid vinst och det märks som vanligt. Massor med nötter som knappt kan spela, trots i vissa fall 10000-tals matcher i bagaget. I en match igår lyckades inte FEM(!) spelare ta kål på en vagn på Stäpp. Men väldigt ofta nu hamnar man i lag där man ensam väntas sköta allt oavsett tier.

Tycker det är alldeles för lite bonusar i spelet.

Helt värdelöst att sitta och grinda när man inte får x2 på varje vinst åtminstone. Tar år och dar att tjäna ihop på vissa vagnar. Som med SU-152 där jag gör 3k skada och får 800 exp...

Jävla skämt är det.
Citera
2014-08-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Helt värdelöst att sitta och grinda när man inte får x2 på varje vinst åtminstone. Tar år och dar att tjäna ihop på vissa vagnar. Som med SU-152 där jag gör 3k skada och får 800 exp...

Jävla skämt är det.

Därför dom vill att du och alla andra som vill komma någon vart ska köpa goldbundles i parti och minut. Money talks to Wargaming.

Desvärre görs ingenting åt det kassa MM-systemet och alla -45 spelare. Alla vill inte spela i klaner eller plutoner samt i CW utan enbart spela solo. För oss som ligger på 50+ görs ingenting utan alla dåliga spelare översvämmar pubmatcherna i allt större mängd. Alla -45 spelare och neråt borde automatiskt hamna på en egen server där man endast kan kliva av om man förbättrar sitt eget spelande och detta syns i stat.
Citera
2014-08-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Går inte att skicka in klagomål heller just nu. Haft massor med afk´s och botar igår och idag i lagen. Jo då, har kvar "mina" 10 klagomål.

Har sett en markant ökning av Kv1, Kv2 och Kv1s vagnar i lagen sista tiden. Kan vara min foliehatt som spökar, men det är minst fyra-fem sådana vagnar i varje lag och match just nu. Fast jag har sagt det förut, snart spelar de flesta enbart IS- och Kv-vagnar och spammar guld.

Jag orkar inte ens klaga längre utan har stängt av både chatt och meddelandelistan. Vill inte läsa babblet. Kto siemka, siemanko, siema, üdv etc. Ser jag att halva laget campar eller är afk kör jag bara iväg mot fienden själv och försöker spotta så många som möjligt innan jag lämnar matchen. Det värsta är när man hamnar i ett lag där 8-9 lagspelare förstörs inom 2-3 minuter pga suicide spel. Vad fan ska man göra i ett sådant lag. Då har man lust att bara kliva av matchen direkt.
Citera
2014-08-10, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip

Jävla skämt är det.
Jag spelade hela förra månaden utan premium. Ska du grinda krediter och kör Tyska tier 7-8 så ger det netto nästan inget alls. Du kan gå back på att du har dragit för många skott med din Tiger II på en match. Får du då lite skada också. Då är det ett minusresultat ofta.
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Därför dom vill att du och alla andra som vill komma någon vart ska köpa goldbundles i parti och minut. Money talks to Wargaming.

Desvärre görs ingenting åt det kassa MM-systemet och alla -45 spelare. Alla vill inte spela i klaner eller plutoner samt i CW utan enbart spela solo. För oss som ligger på 50+ görs ingenting utan alla dåliga spelare översvämmar pubmatcherna i allt större mängd. Alla -45 spelare och neråt borde automatiskt hamna på en egen server där man endast kan kliva av om man förbättrar sitt eget spelande och detta syns i stat.
Precis de vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Därför funkar deras MM system perfekt. Det gynnar dåliga spelare. Så att de inte slutar spela. För de tjänar som mest på dessa pojkar 14 år, för pappa betalar för alla guldskott och allt annat.
Citera
2014-08-10, 19:39
Medlem
different_trips avatar
Citat:
Jag spelade hela förra månaden utan premium. Ska du grinda krediter och kör Tyska tier 7-8 så ger det netto nästan inget alls. Du kan gå back på att du har dragit för många skott med din Tiger II på en match. Får du då lite skada också. Då är det ett minusresultat ofta.
Precis de vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Därför funkar deras MM system perfekt. Det gynnar dåliga spelare. Så att de inte slutar spela. För de tjänar som mest på dessa pojkar 14 år, för pappa betalar för alla guldskott och allt annat.

Krediter är inget stort problem så jag rastar T34an och krediterna rasslar in så jag är plus-minus noll ungefär. Dyrt att spela medium på trånga banor där man blir tvingad att ladda guld åtminstone mot ett par vagnar om man ska penna fronten.

Har runt 35k exp kvar till ISU, freexpar nog BL-10 om jag inte får för mig att köra upp Rhmen istället. Den var inte så rolig som jag tänkte mig, en bra kanon och fruktansvärt pricksäker. Men man har en jävla tier 4 motor (eller något) och ska man upp för en backe så kan man alt-tabba under tiden.

Med ISU så har man iaf chassi från IS, så rakt fram och klättra går ganska kvickt iaf.
Citera
2014-08-10, 19:41
Medlem
thechosenones avatar
Citat:

Jag märker inte alls av dålig inkomst utan premium, oavsett nation.

Citat:
Precis de vill tjäna så mycket pengar som möjligt. Därför funkar deras MM system perfekt. Det gynnar dåliga spelare. Så att de inte slutar spela.

Du får gärna förklara hur matchmakingen gynnar dåliga spelare.
Citera
2014-08-10, 20:41
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:

Ursäkta men om du skjuter med en Tiger2 och inte skadar det du skjuter så borde du lära dig träffa bättre och lära dig vart du ska skjuta. En Tiger2 har inte direkt dålig träffsäkerhet eller pen för sin tier.

Citat:

Med tanke på att WoT spelas främst av 30+ så är det snarare pappa som betalar för sitt eget nöje.
För övrigt, att göra ett spel som gynnar bra spelare är ganska idiotiskt eftersom det aldrig kommer gå ihop ekonomiskt. WoT är designat för spelare som har tid att spela då och då, och inte för tonåringar med för mycket tid.
Iden bakom WoT är att göra ett spel som är gratis för alla, vilket lockar många spelare och innebär mycket folk på servrarna, och sen tjäna pengar på de personer som är beredda att lägga pengar eftersom de inte har tid/lust att grinda credits och XP. Uppenbarligen är det ett mycket bra koncept och WG tjänar mest per spelare av alla MMOs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in