Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Hur är det med gränsen för utländska spelare? Har för mig att du tidigare nämnde att Chelsea redan behöver göra sig av med någon då gränsen är överstigen, om man tar in t.ex. Benatia skulle man behöva sälja två spelare antar jag? Annars håller jag med dig om "luckorna" Chelsea har. Optimalt vore ju att få ut Torres och få in en striker man kan lita på, men i det här läget, vem vill ta över Torres? Med den lönen är nog inte många sugna. Det har pratats om Atletico, men lönen avskräcker nog. Beror på hur villig Torres är att omförhandla den. Angående mittbackarna så är Zouma väldigt spännande. En oslipad diamant som kan bli hur bra som helst, men som också inte är färdig nu redan. Blir intressant att följa.
Man hade en för mycket innan, försäljningen av Lukaku hjälpte inte heller då han är homegrown.
Jag tror inte CFC köper Benatia, samt att Marin säljs/lånas ut. Då borde allting vara som det ska.
Vad gäller Zouma så påminner han mycket om en tonåring som ska ha sex första gången. Fumlar och verkar nervös i viktiga situationer. Fysiskt så är han otrolig, han får Ivanovic att se ut som en dvärg, och han har en maxhöjd i sina hopp som få mittbackar (om någon) kan matcha.
Misstagen han gör dock är att han ibland har dålig timing i dessa hopp som gör att han missar bollen, ibland så står han fel och låter motståndarna få första touchen samt är klumpig i närkamper. Hans touch och passningsspel behöver också utvecklas. Han är iofs 19-20 så ingen panik, men det behövs konstant speltid för att utveckla bort dessa tendenser.
Kalas var förra försäsongens sämsta spelare, men när han fick chansen mot Liverpool och Norwich så gjorde han inte bort sig. Jag skulle låta Zouma utvecklas och träna med laget denna säsong med lite inhopp och starter i oviktiga matcher till att börja med, för att lånas ut till ett bra lag i PL nästa säsong.
Jag tror inte han är redo att starta i Chelsea innan typ säsongen 15/16.