2014-08-09, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Du tycks vara en bortskämd snorunge som inte sett världen.

Nej, det är inte många kvinnor, ens i tredje världen, som tvingas till prostitution. Däremot erbjuder detta den ofta minst dåliga möjligheten till en bättre tillvaro. Men det är inte samma sak som tvång. Flera jag talat med tycker sämre om att tvätta grannens tvätt, eller vara nanny till någon annans barn för en spottstyver, samtidigt som mannnen i huset förväntar sig ett gratis nyp. Att sälja sex är en väg till empowerment och att sätta sina egna villkor.

Släpp moralpaniken nu.

Jamen vad bra, då är vi överens om att arbetslösa män ska ta jobb på bordeller och sälja sig till andra män i stället för att få a-kassa eller några andra bidrag eller arbetsintroduktioner. Det är empowerment för dem att få sälja stjärt till äldre män.

Och alla unga kvinnor och män borde prostituera sig i stället för att få a-kassa eller annat ekonomiskt stöd. Det är empowerment för dem. Och de sätter då också sina egna villkor.
Citera
2014-08-09, 23:43
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Jamen vad bra, då är vi överens om att arbetslösa män ska ta jobb på bordeller

Citat:
Och alla unga kvinnor och män borde prostituera sig i stället för att få a-kassa eller annat ekonomiskt stöd. Det är empowerment för dem. Och de sätter då också sina egna villkor.

Vad i allsindar får dig att tro att det kommer att finnas lediga jobb på bordeller för arbetslösa att ta? Varesig de är män eller kvinnor.
Citera
2014-08-09, 23:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Märkligt hur vissa människor är totalt oförmögna att skilja sexköp från extremism.

Inte alls. Jag är ingen feminist och ingen extremist av något slag. Jag tycker bara det är skabbigt och lågt att köpa sex. Påfallande ofta av människor som är i en mycket utsatt position. Det finns förvisso lyxfnask, eskorter osv som inte är fattiga eller nedknarkade men personligen vill jag inte stödja den marknaden. Jag kommer inte klippa banden med vänner och bekanta som köpt eller sålt sex men jag vill inte vara en del av den världen. Ungefär så enkelt är det för mig.

Ska tillägga att jag är verkligt skitusel på att skaffa brudar, dels pga dåligt självförtroende, dels pga andra, mer självdestruktiva orsaker. Men jag har inget intresse av att köpa sex ändå. Hur mycket jag än ser ned på mig själv, tycker att jag ser ut som hundskit eller som om nån släckt en brand i ansiktet på mig med en yxa, kört mig genom flismaskinen eller dylikt vill jag inte sjunka så lågt att jag börjar köpa sex. Det vore den ultimata självförnedringen. Enligt min åsikt då. Jag vet dock att alla horbockar inte är ensamma, osäkra, desperata singlar som inte kan fixa brudar. En del köper ju sex för att det är enkelt, för att de vill ha särskilda önskemål uppfyllda som de inte vågar prata med kärringen om, andra tänder på grejen att betala för sexet, några för att de vill slippa allt socialt spel innan akten, man betalar och vet vad man får, för att det är tabu osv osv. Även störtrika, skitsnygga kändisar som kan fixa hur mycket brudar som helst köper sex.

Jag ser inte sex som en absolut rättighet för alla men samtidigt ser jag att förbud mot sexköp bara leder till att marknaden tas över av kriminella. Den blir svårkontrollerad och flyttar ned under ytan eller ut på nätet där den är ännu mer svår att ha koll på. Förbudet är mer en markering för vad som ses som moraliskt rätt och inte, än ett sätt att verkligen bekämpa prostitutionen. Den har alltid funnits och den kommer troligtvis alltid att finnas kvar. Det finns uppenbarligen ett behov av köpesex så då kommer det alltid finnas folk som säljer.

Att högt uppsatta män (som gärna moraliserar över alla oss andra) i maktens korridorer köper sex är ingenting som lagstiftningen råder bot på och i slutändan är det de allra sämst lottade i samhället som förlorar sin enda möjlighet till försörjning. Missbrukarbrudarna som säljer sig för en spottstyver på stritan har i stort sett inga andra möjligheter att dra ihop pengar för att ha råd med sitt missbruk. De borde få hjälp med missbruket innan man tar bort deras försörjningsmöjligheter. Ämnet är inte helt okomplicerat.
Citera
2014-08-09, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
Jamen vad bra, då är vi överens om att arbetslösa män ska ta jobb på bordeller och sälja sig till andra män i stället för att få a-kassa eller några andra bidrag eller arbetsintroduktioner. Det är empowerment för dem att få sälja stjärt till äldre män.

Jag trodde vi var överens om att inte lägga oss i andra människors livsval? Tvinga någon till sex är som sagt inte gångbart. Däremot kan man ju ta bort alternativa offentligt finansierade försörjningskällor. Men själva valet måste individen själv göra.

Efterfrågan på manliga sexuell tjänster är för övrigt betydligt lägre än kvinnliga. Men om kvinnor väljer att köpa sex oftare, så är detta inget jag motsätter mig. Tvärtom. Jag uppmuntrar kvinnliga och homosexuella sexköp. Jag är sexualliberal.
Citera
2014-08-09, 23:46
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Inte alls. Jag är ingen feminist och ingen extremist av något slag.

Tja då missförstod jag dig. Jag trodde du utgick från att TS skulle se kvinnor generellt som mindre värda om han köpte sex.
Citera
2014-08-09, 23:52
Medlem
Citat:
Jag trodde vi var överens om att inte lägga oss i andra människors livsval? Tvinga någon till sex är som sagt inte gångbart. Däremot kan man ju ta bort alternativa offentligt finansierade försörjningskällor. Men själva valet måste individen själv göra.

Efterfrågan på manliga sexuell tjänster är för övrigt betydligt lägre än kvinnliga. Men om kvinnor väljer att köpa sex oftare, så är detta inget jag motsätter mig. Tvärtom. Jag uppmuntrar kvinnliga och homosexuella sexköp. Jag är sexualliberal.

Har väl inte sagt att staten eller någon ska lägga sig i om svenska unga män säljer stjärt till andra män. Det är ju ett empowermentval de gör själva i stället för att tigga på gatorna. Någon annan ersättning ska de naturligtvis inte ha då vi inte ska lägga oss i vilka val dessa män gör. Det är ett val de gör själva, ta ett annat jobb eller tigg eller sälj sex. Ett val för mannen själv.

Samma sak för kvinnor i Sverige givetvis.

Nej då homosexuella män köper duktigt mycket med sex. Så önskemål om manliga prostituerade är stort. Fler män än kvinnor har ju sålt sex så där får du nog tänka om.
Citera
2014-08-10, 00:01
Medlem
Citat:
Har väl inte sagt att staten eller någon ska lägga sig i om svenska unga män säljer stjärt till andra män. Det är ju ett empowermentval de gör själva i stället för att tigga på gatorna. Någon annan ersättning ska de naturligtvis inte ha då vi inte ska lägga oss i vilka val dessa män gör. Det är ett val de gör själva, ta ett annat jobb eller tigg eller sälj sex. Ett val för mannen själv.

Samma sak för kvinnor i Sverige givetvis.

Nej då homosexuella män köper duktigt mycket med sex. Så önskemål om manliga prostituerade är stort. Fler män än kvinnor har ju sålt sex så där får du nog tänka om.

Äsch Molly, vad fånig du är. Knäpp upp en knapp i blusen, släpp ut håret...

Lyssna på det här radioinslaget istället! Mycket bra! Vill gärna höra vad du tycker...

(FB) Danmarks röst - vågar ta prostitutionsdebatten som svenska medier inte gör!
Citera
2014-08-10, 00:07
Medlem
Citat:
Äsch Molly, vad fånig du är. Knäpp upp en knapp i blusen, släpp ut håret...

Lyssna på det här radioinslaget istället! Mycket bra! Vill görna höra vad du tycker...

(FB) Danmarks röst - vågar ta prostitutionsdebatten som svenska medier inte gör!

Det är väl inget fånigt med det. Det är väl bara så du vill ha det. Och jag också. Fri prostitution och att det är en tjänst som alla andra.

Svenskar får möjlighet till samma empowerment om thailändska kvinnor. De får lov att sälja sex och välja om de vill. Annars får de försörja sig på annat sätt. Ekonomiskt stöd ska det inte vara om man inte tar den här möjligheten att sälja sex.

Det är precis det du vill men du tycker egentligen inte om att se det i skrift eftersom du är en hycklare och egentligen inte tycker att svenska män ska behöva prostituera sig och sälja homosex. Eller att svenska kvinnor ska behöva göra det.

Du är okej med att många andra i världen gör det men du hycklar när det gäller svenskar. För då är det plötsligt inte så bra att sälja sex längre. Då kan det vara jobbigt och mot ens vilja och problematiskt och allt vad du nu känner plötsligt uppkommer.

Hycklare där!
Citera
2014-08-10, 00:21
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Det är väl inget fånigt med det. Det är väl bara så du vill ha det. Och jag också. Fri prostitution och att det är en tjänst som alla andra.

Svenskar får möjlighet till samma empowerment om thailändska kvinnor. De får lov att sälja sex och välja om de vill. Annars får de försörja sig på annat sätt. Ekonomiskt stöd ska det inte vara om man inte tar den här möjligheten att sälja sex.

Det är precis det du vill men du tycker egentligen inte om att se det i skrift eftersom du är en hycklare och egentligen inte tycker att svenska män ska behöva prostituera sig och sälja homosex. Eller att svenska kvinnor ska behöva göra det.

Du är okej med att många andra i världen gör det men du hycklar när det gäller svenskar. För då är det plötsligt inte så bra att sälja sex längre. Då kan det vara jobbigt och mot ens vilja och problematiskt och allt vad du nu känner plötsligt uppkommer.

Hycklare där!

Då är du för ett borttagande av sexköpslagen?
Citera
2014-08-10, 00:24
Medlem
xtrftw1337s avatar
Märkligt det där.. man får sälja sex, men inte köpa sex.
Citera
2014-08-10, 00:45
Medlem
Citat:

Hycklare där!

Haha! Sluta tramsa nu och tala om vad du tycker om debattprogrammet...
Citera
2014-08-10, 00:48
Medlem
Citat:
Haha! Sluta tramsa nu och tala om vad du tycker om debattprogrammet...

Du är alltså med på att svenska ungdomar inte ska få något ekonomiskt stöd om de inte prostituerar sig?

Vet inte vad du pratar om för debattprogram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in