2014-08-09, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Finns det öht något lag i Allsvenskan som inte har barnfamiljer på läktarna? Hur som helst så verkar vissa här väldigt bittra över att MFF går så bra både i Europa och Allsvenskan. Bara att ignorera dom typerna.

jo, håller man inte med om att malmö har haft mest otur i hela världen i varenda lottning sedan millennieskiftet så är man per automatik avundsjuk.
Citera
2014-08-09, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jo, håller man inte med om att malmö har haft mest otur i hela världen i varenda lottning sedan millennieskiftet så är man per automatik avundsjuk.
Ändå har man tagit sig ända fram till tredje kvalomgången även i år? Bra logik...
Citera
2014-08-09, 23:16
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, har tom åkt till eran sketna stad för att se mitt lag spela. Äckliga barnfamiljslag mff

Hahaha din jävla clown.
Citera
2014-08-09, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ArgIdiot
Återigen drar du upp det sämsta exemplet för att visa att 51%-regeln inte ska tas bort. Jag har ju redan erkänt att Salzburg är ett misslyckande. Det kan inte finnas många ägare eller företag som vill gå samma väg ifall supportrarna börja svika. Företagen är inte dumma, de förstår att supportrarna behövs för att kunna driva klubben och utmana de större klubbarna.

Det enda jag nämnde var att Salzburg inte hade varit lika slagkraftiga om det inte vore för Red Bulls övertagande, annars håller jag med dig i din kritik.
Eh, va? Det var du som tog upp Salzburg och 51%-regeln, inte jag. Tycker du att det är konstigt att jag påpekar de negativa effekterna när jag är emot företeelsen? Det är lite så det fungerar nämligen, den som är för visar positiva effekter och den som är emot visar de negativa.

Du glömmer en sak i klubbarna du tidigare nämnde som positiva exempel och det är att Newcastle, Roma och Zenit alla är stora varumärken på nationella marknader som är gigantiskt mycket större än den svenska och även gångbara internationellt. MFF, IFK och AIK må vara stora i Sverige men den marknaden är en piss i sjön i jämförelse och internationellt är varumärkena näst intill inget värda. Att köpa Newcastle och döpa om det till Red Bull vore att slänga pengar i sjön. Att jämföra Newcastle, Roma och Zenit med svenska fotbollsklubbar är att jämföra äpplen med päron, då är det betydligt mer relevant att kika på länder med liknande inhemska marknad exempelvis Holland, Österrike, Danmark och Belgien. Vitesse är jämförbart och om jag inte minns fel så ägs de av Abramovics kompis med lite mindre plånbok som också vill leka football manager, i övrigt har jag för dålig koll på Vitesse för att uttala mig om hur klubben sköts.
Det kvittar hur många "goda" och välvilliga ägare det finns i världen så länge som det finns enstaka fall som läskblasket. Lyckligtvis tycker en majoritet av fotbollssverige som jag så ett tag framöver kommer vi ha kvar VÅRA klubbar, oavsett kvalitet. Den dag MFF slutar vara medlemsägt så slutar det vara min klubb, då är det min klubb lika mycket som Coca Cola är min läsk, då är jag bara en konsument av min favorit på marknaden.
Citera
2014-08-09, 23:25
Medlem
Casabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Nej, har tom åkt till eran sketna stad för att se mitt lag spela. Äckliga barnfamiljslag mff
Återigen, du håller alltså på Liverpool...
Citera
2014-08-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casaba
Återigen, du håller alltså på Liverpool...
Och uppenbarligen bitter och avundsjuk för att det går bra för Malmö FF såväl i Allsvenskan som i Europa.
Citera
2014-08-10, 00:35
Medlem
Citat:
Ändå har man tagit sig ända fram till tredje kvalomgången även i år? Bra logik...

jag förstår inte din poäng? vad snackar du ens om? du kom in här o tyckte vi var så jävla bittra och avundsjuka för man inte håller med att mff alltid har mest otur i världen i alla lottningar och kommer med helt okej resonemang till varför man inte tycker så (zagreb vid chans på apoel eller fck är ingen "otur" osv). jag förstår verkligen noll om vad du ens försöker säga, vad "ändå har man tagit sig...", ändå vadå? hur relaterar det liksom alls till vad jag postar?

sen har man tagit sig till play-off, det var förra kvalomgången som heter tredje kvalomgången, men det är bra att du har koll.
Senast redigerad av M.S 2014-08-10 kl. 00:38.
Citera
2014-08-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
jag förstår inte din poäng? vad snackar du ens om? du kom in här o tyckte vi var så jävla bittra och avundsjuka för man inte håller med att mff alltid har mest otur i världen i alla lottningar och kommer med helt okej resonemang till varför man inte tycker så (zagreb vid chans på apoel eller fck är ingen "otur" osv). jag förstår verkligen noll om vad du ens försöker säga, vad "ändå har man tagit sig...", ändå vadå? hur relaterar det liksom alls till vad jag postar?

sen har man tagit sig till play-off, det var förra kvalomgången som heter tredje kvalomgången, men det är bra att du har koll.
Min poäng är ju att det finns en mental syrka hos MFF trots att man fått flera mardrömslottningar i Europakval. Så rent konkret finns det inga riktiga mardrömmar för Malmö FF. Dom hade kunnat lottats mot till exempel Schalke 04 och ändå haft en vettig chans.
Citera
2014-08-10, 00:44
Medlem
Citat:
Min poäng är ju att det finns en mental syrka hos MFF trots att man fått flera mardrömslottningar i Europakval. Så rent konkret finns det inga riktiga mardrömmar för Malmö FF. Dom hade kunnat lottats mot till exempel Schalke 04 och ändå haft en vettig chans.

jaha? min poäng är att din enda comeback till folk här inne verkar vara att man måste vara bitter och avundsjuk, precis som du skrev på förra sidan när argumentet ang. malmös otur eller icke otur i lottningar var uppe. man är alltså bitter och avundsjuk för man inte håller med om att malmö alltid skulle få "mardrömslottningar" när salzburg i princip är första gången dom fått en mardrömslottning. bra att veta. trodde artonåringar slutade med u jelly l0l????? för typ 5 år sen, men uppenbarligen inte.
Citera
2014-08-10, 01:03
Medlem
Sluta bry er om Azdz. Efter 0-0 mot Venstpils så var det hela andra toner, då var det att Malmö alltid gör bort sig i Europaspel och att vi skulle åka ut mot dem. Han är ett troll helt enkelt, som borde ha blivit bannat för länge sedan.
Citera
2014-08-10, 01:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Sluta bry er om Azdz. Efter 0-0 mot Venstpils så var det hela andra toner, då var det att Malmö alltid gör bort sig i Europaspel och att vi skulle åka ut mot dem. Han är ett troll helt enkelt, som borde ha blivit bannat för länge sedan.

Inte för att jag sympatiserar med Azdz men det är ju lite av en katastrof om dem svenska lagen hela tiden skiter i dessa matcher mot blåbär eftersom man tappar viktiga poäng. Det är ju därför man aldrig blir seedade och alltid får skitlottningar och massa annan otur på köpet.
Citera
2014-08-10, 08:57
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Fast hur troligt är det att klaga på Malmö och svensk fotboll överlag när man själv håller på ett lag som har svårigheter att ta sig vidare mot ett kazakiskt brödgäng? Malmö gör Sverige en stor tjänst genom att dra upp Sveriges ranking när andra lag som AIK är oförmögna att göra det.

Utan Malmö i Allsvenskan hade Island gått om oss. Det vet både du och jag om. Malmö är svensk fotbolls enda räddning.

Om man aldrig skulle kritisera andra saker för att ens egen sak ibland inte är på topp skulle inte mycket hända med utvecklingen i något samhälle någonstans nånsin...

Citat:
Inte för att jag sympatiserar med Azdz men det är ju lite av en katastrof om dem svenska lagen hela tiden skiter i dessa matcher mot blåbär eftersom man tappar viktiga poäng. Det är ju därför man aldrig blir seedade och alltid får skitlottningar och massa annan otur på köpet.

Visst är MFFs 0-0 där samt vårt eget 0-0 mot Fola uselt men vad varenda jävel verkar glömma är att det var halvtidsresultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in