Min gamle mor har åkt iväg på en resa och jag åtog mig att vattna blommor och lämna in stryktipset åt henne(hon har både stående rader och några rader hon fyller i varje vecka) Ordentlig som hon är låg allting i ett kuvert med pengar tipskort och instruktioner (ordning och reda).
Döm om min förvåning när det visade sig att jag inte kunde LÄMNA IN och FÖRLÄNGA stryktipset åt min gamle morsa! Det krävdes FULLMAKT för detta!

Jag trodde ju inte mina öron förstås utan antog att expediten fått solsting av den varma sommaren som varit, men det visade sig att hon bara var ytterst osmidig men hade rätt när hon trots att hon höll med om hur galet det var vägrade mig att få lämna in och förlänga tipset. Jag åkte nämligen till ett annat ställe där jag fick det bekräftat men lyckades charma tjejen i kassan och få henne att förstå att mitt ärende var av hederlig natur och det ledsamma som skulle bli i fall nu tipset som hon haft samma rader nu i säkert 40 år skulle slå denna vecka när ett helt obegripligt påfund gjorde att det inte gick att lämna in!
Kan nån ge EN anledning till vad som skulle kunna rättfärdiga denna PARANOIDA regel att man inte ska kunna LÄMNA IN (Hade jag försökt TA UT vinstpengar hade jag förstått) tipset åt någon annan utan fullmakt????