2014-08-09, 21:58
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollydexter
En konstnärlig produktion säljer inte en tjänst eller någon service.

Att jobba i serviceyrken är ju något annat. Varför skulle sexsäljande inte fungera för arbetslösa att sälja. De skulle få in pengar och resten av befolkningen skulle kunna få mycket härlig sex.

Därför att ingen skulle betala för att ha sex med 80% av kvinnorna.
Citera
2014-08-09, 21:59
Medlem
Citat:
En konstnärlig produktion säljer inte en tjänst eller någon service.

Att jobba i serviceyrken är ju något annat. Varför skulle sexsäljande inte fungera för arbetslösa att sälja. De skulle få in pengar och resten av befolkningen skulle kunna få mycket härlig sex.

Jobb som jobb.

Varför ska man få tacka nej till yrket porrskådis och få bidrag, men inte till yrket prostituerad?

Är det inte lättast att man får tacka nej till båda dessa yrken och ändå få bidrag?
Citera
2014-08-09, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Därför att ingen skulle betala för att ha sex med 80% av kvinnorna.

För mig skulle jag snarare säga runt 97 %. Jag är väldigt selektiv.
Citera
2014-08-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jobb som jobb.

Varför ska man få tacka nej till yrket porrskådis och få bidrag, men inte till yrket prostituerad?

Är det inte lättast att man får tacka nej till båda dessa yrken och ändå få bidrag?

Ja men varför inte låta alla få medborgarlön och låta bli att jobba överhuvudtaget? Det är väl något parti som vill det, tror det är F! till och med. Tänker du rösta på F! då?
Citera
2014-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
För mig skulle jag snarare säga runt 97 %. Jag är väldigt selektiv.

97% av kvinnorna har nu plötsligt svårt att få sex ha ha ha .....
Citera
2014-08-09, 22:04
Medlem
Citat:
Ja men varför inte låta alla få medborgarlön och låta bli att jobba överhuvudtaget? Det är väl något parti som vill det, tror det är F! till och med. Tänker du rösta på F! då?

Vi kan prata om det strax, först kan du väl svara på min fråga...

Citera
2014-08-09, 22:05
Medlem
Citat:
Vi kan prata om det strax, först kan du väl svara på min fråga...

För att att sälja sex är som att sälja en tjänst vilken som helst.
Citera
2014-08-09, 22:06
Medlem
Citat:
97% av kvinnorna har nu plötsligt svårt att få sex ha ha ha .....

Är du inte läskunnig? Jag skriver att jag aldrig skulle köpa sex av 97 % av alla kvinnor, om de skulle erbjuda detta.
Citera
2014-08-09, 22:07
Medlem
Citat:
För att att sälja sex är som att sälja en tjänst vilken som helst.

Då borde man inte få tacka nej till jobbet som privat strippa och ändå få bidrag? Det är ju en tjänst att strippa för någon privat.
Citera
2014-08-09, 22:11
Medlem
Citat:
Varför är det skillnad på tjänstejobb och andra jobb när det gäller möjligheten att kunna tacka nej och ändå få bidrag?

Vad är det som gör att det är ok att tacka nej till porrskådisjobbet och ändå få bidrag?

Det är den uppdelning vi har nu. Ingen tvingas att medverka i en filmproduktion i stället för att få bidrag.

I den vanliga tjänstesektorn får man ta de jobb som finns i stället för att få bidrag.

Så nu när förespråkare anser att det är en vanlig tjänst som säljs så måste det ju då vara en vanlig tjänst och följaktligen ses som en vanlig tjänst.
Citera
2014-08-09, 22:11
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Men precis, eftersom det är ett jobb så kan ju alla ta det jobbet då. Inga konstigheter. Arbetslösa får inga andra pengar förrän de prostituerar sig. Alla arbetslösa får sälja sex.

Vad får dig att tro att marknaden för sexsäljande skulle vara större än andra marknader? Det lär ju finnas betydligt färre platser som prostituerad än andra jobb.
Citera
2014-08-09, 22:12
Medlem
Citat:
Då borde man inte få tacka nej till jobbet som privat strippa och ändå få bidrag? Det är ju en tjänst att strippa för någon privat.

Javisst, propagerar man att strippa är en vanlig tjänst så måste det ju ses som en vanlig tjänst.

Tänk jag förstår inte att det argument som användes är att något är en vanlig tjänst men sen så är det liksom ändå något som är för farligt för folk att jobba med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in