2014-08-09, 19:39
Medlem
gato12s avatar
Vermaelen klar för Barca

Läge för Arsenal att ta in en mittback...?
2014-08-09, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vermaelen klar för Barca

Läge för Arsenal att ta in en mittback...?

Jepp men vilka mittbackar finns det på marknaden som är tillgängliga?
2014-08-09, 20:00
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Saknar du ryggdunkningar? Anledningen till de uteblivna hånen är att jag har rätt. Hade det funnits Villa-fans här så hade du kanske förstått till slut. Tveksamt om du ens sett Villa utöver dubbelmötena med din klubb(Man U?) så som du skriver.

Att inte vilja ha honom till United är en sak men att håna spelaren och kalla honom säkerhetsrisk och usel i sitt Villa är rent av inkompetent.
Bara att instämma. Betong-Ron hade naturligtvis gått rakt in i Uniteds nuvarande elva.
2014-08-09, 20:35
Medlem
bannaintekalasfilms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Di Marzio rapporterar också om detta. Tydligen får man in honom gratis, hur många år hade han kvar med Real? EDIT: tre år kvar enligt transfermarkt.

Besviken på att Roma inte varit med i jakten, De Sanctis är bra men kan inte ha många år kvar i kroppen. Är han den stabile målvakt du vill ha i en guldjakt eller CL-spel?

Bra värvning av Milan.

Det är en riktigt bra värvning av Milan, Lopez är med i topp 10 målvakter.
2014-08-09, 20:40
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Jandelin
Jepp men vilka mittbackar finns det på marknaden som är tillgängliga?
Han är faktiskt lite svår att ersätta, Vermaelen. Även om Chambers kan spela mittback vill man ju gärna ha ett mer rutinerat alternativ att slänga in, särskilt om någon av Koscielny eller Mertesacker skulle bli skadade. I värsta fall får man väl nöja sig med en Pascal Cygan-typ.
2014-08-09, 21:13
Medlem
IfIWereAGirls avatar
Maarten Stekelenburg klar för lån hos Monaco
2014-08-09, 21:26
Medlem
Fredddaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Han är faktiskt lite svår att ersätta, Vermaelen. Även om Chambers kan spela mittback vill man ju gärna ha ett mer rutinerat alternativ att slänga in, särskilt om någon av Koscielny eller Mertesacker skulle bli skadade. I värsta fall får man väl nöja sig med en Pascal Cygan-typ.

Tycker inte vi måste ha in ett rutinerat namn. Mertesacker är/fyller 30 och Koscielny 29, så tredjevalet får gärna vara någon lite yngre spelare för mig. Då menar jag inte en 18-åring, utan mer en sån som Fabian Schär - han hade jag gärna sett som ersättare.

Verkar dock vara förvånansvärt få rykten om en mittback. Kanske blir William Carvalho som värvas in och då kan han spela både defensiv mittfältare och mittback. Jag ser hellre att både en mittback och en defensiv mittfältare värvas in.
2014-08-09, 21:31
Medlem
Calogeros avatar
Helt otroligt att en klubb av Barcelonas kaliber inte lyckas lösa bättre alternativ än Mathieu och Vermaelen. Dessutom betalar man dyrt.
2014-08-09, 21:32
Medlem
Calogeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludwiq
Denna elvan eller väl något man skulle kunna hoppas/drömma om tills denna säsong. Men då gäller det för Woodward och grabbarna att man ligger i.

De Gea
Smalling - Benatia - Jones/Blind/Evans
Cuadrado - Vidal - Herrera - Shaw
Mata
RVP - Rooney
(3-5-2)

Känns väl kanske inte helt omöjligt om man ska lita på allt som skrivs i tidningarna, men slutar väl med Blind och De Jong.... Vilket man kanske till och med borde vara nöjd med för att kriga hem spel i Europa nästa säsong.

Nog för att Manchester United är en storklubb med stark dragningskraft, men att värva Benatia, Cuadrado och Vidal? Det kommer inte hända.

Får man in en av dem skall man vara riktigt nöjda.
2014-08-09, 22:21
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fredddaan
Tycker inte vi måste ha in ett rutinerat namn. Mertesacker är/fyller 30 och Koscielny 29, så tredjevalet får gärna vara någon lite yngre spelare för mig. Då menar jag inte en 18-åring, utan mer en sån som Fabian Schär - han hade jag gärna sett som ersättare.

Verkar dock vara förvånansvärt få rykten om en mittback. Kanske blir William Carvalho som värvas in och då kan han spela både defensiv mittfältare och mittback. Jag ser hellre att både en mittback och en defensiv mittfältare värvas in.
Menade inte någon i samma ålder som Koscielny och Mertesacker, utan någon som inte har en väldigt brant inlärningskurva. Det får gärna vara en ung spelare, så länge mognad väger upp för bristande rutin. Schär hade varit en utmärkt värvning, ja.

Om man köper en defensiv mittfältare som kan spela mittback tror jag att det är uteslutet med ett köp av en renodlad mittback, eftersom man i så fall har Koscielny, Mertesacker, Chambers och Carvalho (eller vem det nu kan tänkas bli) på positionen. Dessutom har Wenger experimenterat lite med Monreal som mittback under försäsongen, vilket dock inte verkar vara någon hit.
2014-08-09, 23:03
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calogero
Helt otroligt att en klubb av Barcelonas kaliber inte lyckas lösa bättre alternativ än Mathieu och Vermaelen. Dessutom betalar man dyrt.

Finns inte många alternativ ute och så dyrt var det inte.
2014-08-09, 23:25
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoboken
Menade inte någon i samma ålder som Koscielny och Mertesacker, utan någon som inte har en väldigt brant inlärningskurva. Det får gärna vara en ung spelare, så länge mognad väger upp för bristande rutin. Schär hade varit en utmärkt värvning, ja.

Om man köper en defensiv mittfältare som kan spela mittback tror jag att det är uteslutet med ett köp av en renodlad mittback, eftersom man i så fall har Koscielny, Mertesacker, Chambers och Carvalho (eller vem det nu kan tänkas bli) på positionen. Dessutom har Wenger experimenterat lite med Monreal som mittback under försäsongen, vilket dock inte verkar vara någon hit.

Miquel, hur såg han ut i Leicester och kan han bli aktuell för A-truppen, möjligen? Ett nytt lån ner en div är väl troligast men han finns trots allt tillgänglig och ett år äldre än sist.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in