Citat:
Ursprungligen postat av
Fredddaan
Tycker inte vi måste ha in ett rutinerat namn. Mertesacker är/fyller 30 och Koscielny 29, så tredjevalet får gärna vara någon lite yngre spelare för mig. Då menar jag inte en 18-åring, utan mer en sån som Fabian Schär - han hade jag gärna sett som ersättare.
Verkar dock vara förvånansvärt få rykten om en mittback. Kanske blir William Carvalho som värvas in och då kan han spela både defensiv mittfältare och mittback. Jag ser hellre att både en mittback och en defensiv mittfältare värvas in.
Menade inte någon i samma ålder som Koscielny och Mertesacker, utan någon som inte har en väldigt brant inlärningskurva. Det får gärna vara en ung spelare, så länge mognad väger upp för bristande rutin. Schär hade varit en utmärkt värvning, ja.
Om man köper en defensiv mittfältare som kan spela mittback tror jag att det är uteslutet med ett köp av en renodlad mittback, eftersom man i så fall har Koscielny, Mertesacker, Chambers och Carvalho (eller vem det nu kan tänkas bli) på positionen. Dessutom har Wenger experimenterat lite med Monreal som mittback under försäsongen, vilket dock inte verkar vara någon hit.