Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-05-20, 17:32
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norgesuger
Har de framkommit i tråden att Diler sålde inte bara kola utan även heroin?
Några snickare hittade 5hg kola och 5hg heroin i undertaket i svalen på Dilers gamla adress, ryndtorget 70 nånting.

Edit Rymdtorget

Vad är det för källa på de?
Citera
2014-05-21, 18:46
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fr.hoger
Vad är det för källa på de?

Jag var där när dom hittade de. Ingen hade någon aning om vems de va o ja vill inte att en syrier knackar på min dörr o vill ha pengar.

Gjorde efterforskningar samma kväll o fick reda på att de va en som satt inne o skulle så göra i 2 år till.
Men nästa dag va de tomt, snickarkräken hade tagit allt.

Fick en bjudnäbb av en snickare en vecka senare, helt ok men testat bättre.
Heroinet va tydligen sämre kvalitet, mycke sämre. De va knappt dom fick sålt de till bjudpris.

Kolan va packeterat i 4st 100-paket o 10st 10r. Heroinet va paketerat i 2st 200-paket o ett 100-paket.
Paketen låg i 2st sockar(blåa) :-)

Vi hittade heroin på Sirius oxå, men vaktmästarna lovade ta hand om de. "De där e faaaarliga killar vet ni, de e bäst vi tar hand om de".
De låg foliebollar i varenda fjärrvärme och elrum kan ja meddela

1 o en halv månad senare skjuts han på Sirius, skönt att man inte tog de o försökte kränga......då hade man vart lite nojig
Citera
2014-06-25, 02:14
  #855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norgesuger
Jag var där när dom hittade de. Ingen hade någon aning om vems de va o ja vill inte att en syrier knackar på min dörr o vill ha pengar.

Gjorde efterforskningar samma kväll o fick reda på att de va en som satt inne o skulle så göra i 2 år till.
Men nästa dag va de tomt, snickarkräken hade tagit allt.

Fick en bjudnäbb av en snickare en vecka senare, helt ok men testat bättre.
Heroinet va tydligen sämre kvalitet, mycke sämre. De va knappt dom fick sålt de till bjudpris.

Kolan va packeterat i 4st 100-paket o 10st 10r. Heroinet va paketerat i 2st 200-paket o ett 100-paket.
Paketen låg i 2st sockar(blåa) :-)

Vi hittade heroin på Sirius oxå, men vaktmästarna lovade ta hand om de. "De där e faaaarliga killar vet ni, de e bäst vi tar hand om de".
De låg foliebollar i varenda fjärrvärme och elrum kan ja meddela

1 o en halv månad senare skjuts han på Sirius, skönt att man inte tog de o försökte kränga......då hade man vart lite nojig

Vafan ska du leka? är du FBI som råkar vara just där knarket finns? läser du ens det du själv skriver? vem fan är du? du sitter framför din skärm och leker krimminel på FB, jävla pajas säger jag bara!
Citera
2014-06-25, 18:45
  #856
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimpong12
Vafan ska du leka? är du FBI som råkar vara just där knarket finns? läser du ens det du själv skriver? vem fan är du? du sitter framför din skärm och leker krimminel på FB, jävla pajas säger jag bara!

Hehe, ja oOoo vad kriminell ja e som drar i mig en ynka bjudnäbb

Som "hantverkare" hittar men en del, har iof aldrig sprungit på en sån skatt men de händer att ja springer på gräs ibland.

Faktum kvarstår, de låg jävligt mycke horse på Dilers gamla adress, någon måste veta att han höll på med skiten.
Jävligt knepigt att ja e den enda som nämnt detta i hela jävla tråden.....
Citera
2014-08-05, 21:35
  #857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norgesuger
Hehe, ja oOoo vad kriminell ja e som drar i mig en ynka bjudnäbb

Som "hantverkare" hittar men en del, har iof aldrig sprungit på en sån skatt men de händer att ja springer på gräs ibland.

Faktum kvarstår, de låg jävligt mycke horse på Dilers gamla adress, någon måste veta att han höll på med skiten.
Jävligt knepigt att ja e den enda som nämnt detta i hela jävla tråden.....

Vilken lägenhet syftar du på? Den i bergsjön?
Citera
2014-08-09, 14:52
  #858
Medlem
Quarrels avatar
GT: Narkotikauppgörelsen slutade i dubbelmord
Citat:
Men efter några månader trodde polisen att de hunnit i kapp och grep en man som då var 26 år gammal, misstänkt för mordet. Efter ytterligare en period greps ännu en man, även han 26 år. Under hösten 2011 släpptes de dock på fri fot i brist på bevis.
– Misstankarna är avskrivna mot båda två, säger [namn].
[...]
Tidigare i år tog utredningen kring det drygt tre år gamla dubbelmordet fart igen. Förra sommaren DNA-topsades en man i 20-årsåldern efter ett misstänkt brott. Då hittade polisen en koppling till mordet på Siriusgatan i Bergsjön. Mannen, som var i 15-årsåldern när mordet ägde rum, häktades på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt medhjälp till mord.
Citera
2014-08-09, 18:18
  #859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Narkotikauppgörelsen slutade i dubbelmord

20-åringens DNA bedöms ha hamnat på mordplatsen vid tidpunkten för mordet eller möjligen strax efteråt...
Gulligt av staten att släppa honom ur häktet för att häktesmiljön ansågs för tuff och kunde vara skadlig för den unga mannen
Då spelar det tydligen ingen roll att man på sannolika skäl är misstänkt för inblandning i ett dubbelmord.
Stackarn kan ju bli ledsen och drabbas av hemlängtan.Bäst vi släpper honom
Citera
2014-08-09, 20:01
  #860
Medlem
Trots teknisk bevisning i form av DNA släpper man den numera på sannolika skäl misstänkte 20-åringen Abdelk*rim Fed*ila (*=a,a) på fri fot, med motiveringen att SKL tar lång tid på sig med analyser från BP.

Tja, vad ska man säga. Själv finner jag inte riktigt ord...

Citat:
Citat:
Tidigare i år tog utredningen kring det drygt tre år gamla dubbelmordet fart igen. Förra sommaren DNA-topsades en man i 20-årsåldern efter ett misstänkt brott. Då hittade polisen en koppling till mordet på Siriusgatan i Bergsjön. Mannen, som var i 15-årsåldern när mordet ägde rum, häktades på sannolika skäl misstänkt för mord alternativt medhjälp till mord. Men han är sedan några månader tillbaka på fri fot.

– Vi bedömde att det tog väldigt lång tid på SKL. I och med att han är så ung så kände vi att han inte ska behöva sitta frihetsberövad, säger kammaråklagare Stina Lundqvist.

Han är trots det fortfarande misstänkt.

– Det finns teknisk bevisning som knyter honom till platsen.

http://www.expressen.se/gt/narkotika...-i-dubbelmord/
Citera
2014-08-12, 10:25
  #861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimpong12
Vilken lägenhet syftar du på? Den i bergsjön?
Den på rymdtorget 74.
Citera
2014-09-26, 22:25
  #862
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Polis och åklagare lägger ner utredningen mot den 19-årige man från Frölunda som misstänkts för dubbelmordet
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-mordmisstankt
Citera
2014-09-26, 23:17
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimpong12
Vafan ska du leka? är du FBI som råkar vara just där knarket finns? läser du ens det du själv skriver? vem fan är du? du sitter framför din skärm och leker krimminel på FB, jävla pajas säger jag bara!

Jag tycker mer det låter som att han är någon form av hantverkare eller besiktningsman som gör jobb i lägenheter som behöver fixas eller kontrolleras inför framtida hyresgäster.
Citera
2014-10-23, 14:02
  #864
Medlem
neggerschwartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delta8
Det intressanta här är att de har inte gripit Jack än. För om tomaj o simon har vart där uppe så garanterat har jack också varit där. Och om det är nån som fungerar som "torped" så är det jacki...
Finns det bild på denna personen?

Han är från;
Citat:
Ursprungligen postat av Tungaste
Hans mamma är från israel och pappa från afrika.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback