2014-08-09, 10:51
  #85405
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Oj man hade nästa kunnat tro att det var MrFold som svarat på inlägget. Trodde inte var möjligt att vara lika nedlåtande men ni är på EXAKT samma nivå... imponerande.
Du tillför noll men klagar och gnäller på de som vrider och vänder för att hitta någon form av ledtråd på vad som hände Vatchareeya.

Jag undrar om polisen snackade med länstrafiken om någon thailändsk flicka hoppat på bussen och åkt mot Luleå, Boden eller Sävast. Tycker att busshållplatserna kan förklara varför Varchareeya gick på Lejonbacksvägen (om det var hon). KJ uppger att VB skulle till Luleå på söndagen men kanske hon åkte tidigare, vem skulle VB träffa i Luleå om hon nu verkligen skulle åka dit?

Länstrafiken: Buss 23 åker (lördagar) förbi Södra Svartbyn, gamla Luleåvägen med ankomst Bodens busstation kl 22.19. Bussen passerar Ugglegatan på väg mot slutdestination. Hållplatser efter hela vägen.
Citera
2014-08-09, 10:55
  #85406
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Länstrafiken: Buss 23 åker (lördagar) förbi Södra Svartbyn, gamla Luleåvägen med ankomst Bodens busstation kl 22.19. Bussen passerar Ugglegatan på väg mot slutdestination. Hållplatser efter hela vägen.

Tack!
Har du någon länk och karta till den? Kan vara intressant att se den hållplats som är närmast Lejonbacksvägen.
Vet någon om det finns en hållplats där Lejonbacksvägen och Torpgärdsleden korsas?
__________________
Senast redigerad av Namibia1 2014-08-09 kl. 11:04.
Citera
2014-08-09, 11:04
  #85407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Om hon enligt vittnet går vidare mot A8-området så kan det vara Lavettvägen. Slarv av polisen?

Korrekt, det är lavettvägen, där finns en biogasstation och förmodligen en asylsökande för lite längre norrut i området finns flyktingförläggningar som varit lokalt omskrivna i media. (bristande brandskydd bl.a.)
Citera
2014-08-09, 11:34
  #85408
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Tack!
Har du någon länk och karta till den? Kan vara intressant att se den hållplats som är närmast Lejonbacksvägen.
Vet någon om det finns en hållplats där Lejonbacksvägen och Torpgärdsleden korsas?
Bussen kör ju på andra sidan av väg 97 (östra sidan) dvs. inte efter Torpgärdanleden
Efter Gamla lulevägen finns det ett antal hållplatser bla. i närheten av bondegränd som är förlängningen av Lejonbacksvägen. Karta finns att se på ltnbd.se
Citera
2014-08-09, 11:50
  #85409
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Tack!
Har du någon länk och karta till den? Kan vara intressant att se den hållplats som är närmast Lejonbacksvägen.
Vet någon om det finns en hållplats där Lejonbacksvägen och Torpgärdsleden korsas?
Det kan tänkas, om det var VB på Lejonbacksvägen, att hon avsåg att ta buss 23 från S Svartbyn kl 21:59 till Sturegatan 22:07. https://www.google.se/maps/dir/Boden+S+Svartbyn+Vaktvägen/Boden+Sturegatan/@65.8087475,21.7112526,13z/am=t/data=!3m1!4b1!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x467f58d477b755 53:0x8de4be61bfb94357!2m2!1d21.740093!2d65.796334! 1m5!1m1!1s0x467f58ecc9943ddd:0x2ae01c4aaf2f0050!2m 2!1d21.702524!2d65.820381!2m1!6e4!3e3!5i21. Det förutsätter givetvis att busstidtabellen är densamma idag som 4 maj. Där tillkommer gångväg hem, 5 min, och hon hade varit hemma 22:12.

Det kan jämföras med alternativet, att gå. Om hon var på Lejonbacksvägen 21:30 gick hon från KJ senast 21:20. Enligt Google tar det 46 min https://www.google.se/maps/dir/Flottiljv%C3%A4gen+4C,+961+43+Boden/Ugglegatan+4A,+961+73+Boden/@65.8108817,21.695269,13z/am=t/data=!3m1!4b1!4m16!4m15!1m5!1m1!1s0x467f591e3a737d 09:0xd5946cbd3ae28a5b!2m2!1d21.6864975!2d65.797103 4!1m5!1m1!1s0x467f58eb5a101f41:0xa3d314705411d7a8! 2m2!1d21.7062073!2d65.8194716!2m1!6e4!3e2 och hon hade varit hemma 22:06.
Citera
2014-08-09, 12:33
  #85410
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Du har påstått vid upprepade tillfällen att eftersom KJ är dömd i två rättsinstanser är han skyldig, men det behöver inte vara på det viset och därför tar jag upp det här fallet Joy.
Kan du inte läsa innantill? Jag har förvisso vid upprepade tillfällen hänvisat till att Kristoffer Johansson är dömd i två rättsinstanser. Var utläser du i det sammanhanget att jag skriver att han är skyldig?
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Jag har upprepade gånger framfört, att ta upp vad du anser är beviset mot KJ att han är skyldig till mordet på VB, vad du gjort är att du hänvisat till TR och HR, det framförandet är helt ointressant, därför jag är själv medveten vad som står i domarna.
Jag har förklarat åtskilliga gånger för dig att mitt ställningstagande i det här fallet baserar jag på förundersökningen samt det material i övrigt som finns att tillgå, bl.a domarna från Tingsrätten och Hovrätten. Vad har du för underlag som du bygger dina teorier på?
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom VB blev mördad och jag anser att varken KJ eller MB är gärningsmännen, måste det självklart finnas någon annan och därför anser jag att det sannolikt är inhyrda mördare.
Om det hade varit ett verk av en "helknäpp" person, hade brottsplats med bevis och kropp sannolikt funnits.
För att du anser så måste det finnas..... Herregud människa! Var är logiken i detta? Vad och var i materialet som finns att tillgå i fallet tyder det på att det skulle handla om en anstiftare och lejda mördare? Har du inte helt enkelt tittat på för många dåliga deckare?
Citera
2014-08-09, 12:42
  #85411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Oavsett bussresa eller ej så kvarstår faktum att VB blivit mördad och styckad. Dömd för brottet är Kristoffer Johansson.

Är rätt person dömd för brottet? Det är det som är frågan???


Är mördaren och styckaren samma person?


VAR mördades hon? och VAD höggs hon ihjäl med?



KJ har alibi för tiden då utplaceringen av kroppsdelarna ägde rum.


KJs bil har även varit OLÅST och ANVÄNTS AV ANDRA.


Någon sökte på KJs regnr,,..
Citera
2014-08-09, 12:51
  #85412
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon


KJ har alibi för tiden då utplaceringen av kroppsdelarna ägde rum.


KJs bil har även varit OLÅST och ANVÄNTS AV ANDRA.


Någon sökte på KJs regnr,,..
Nej han har inte alibi, det är bara ett önsketänkande från en del. Ingen vet med säkerhet när detta skett.
Att bilen har varit olåst är inget faktum det heller, KJ påstår detta vilket låg i hans intresse eftersom bilen är mycket viktig del i bevisningen mot honom. Han kanske ljuger om detta också (troligt eftersom "alla" låser bilen speciellt i ett lägenhetsområde).
Finns belägg för att bilen har använts av andra utan KJ's vetskap?
Att någon sökte på hans reg.nummer har troligtvis en annan förklaring (än vad du tänker dig), tex. att någon sett bilen på en plats eller vid en tidpunkt som någon random person velat kolla upp.
Citera
2014-08-09, 13:13
  #85413
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Området kring Åberget blev noggrant genomletat dagarna efter försvinnandet. Mordplatsen borde ha hittats. Men det är naturligtvis inte omöjligt att KJ erbjöd skjuts, och VB accepterade, och sedan körde KJ till annan plats. Men frågan kvarstår, vad gjorde VB på Lejonbacksvägen? Vad var hennes mål? Och skulle hon ha accepterat skjuts om hennes mål var annat än hemmet?

Det finns ingenting som styrker att det var "VB" som vittnet säger sig ha sett vid bilfärden och dessutom så såg inte chauffören denna promenerande dam. Att man är bajnödig och därmed inte uppfattar en ensam gående kvinna på en ödeväg köper jag inte.

Skapa inte en trådsanning att det var "VB" som sågs, det styrkes ingenstans i vittnesmålet.
Citera
2014-08-09, 13:17
  #85414
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Det finns ingenting som styrker att det var "VB" som vittnet säger sig ha sett vid bilfärden och dessutom så såg inte chauffören denna promenerande dam. Att man är bajnödig och därmed inte uppfattar en ensam gående kvinna på en ödeväg köper jag inte.

Skapa inte en trådsanning att det var "VB" som sågs, det styrkes ingenstans i vittnesmålet.
"Att man inte lägger en ensam gående kvinna på en ödeväg på minnet", menar du. Det finns tillräckligt för att det ska anses osannolikt att VB inte gick på Lejonbacksvägen kl 21:30.
Citera
2014-08-09, 14:22
  #85415
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det kan tänkas, om det var VB på Lejonbacksvägen, att hon avsåg att ta buss 23 från S Svartbyn kl 21:59 till Sturegatan 22:07. https://www.google.se/maps/dir/Boden+S+Svartbyn+Vaktvägen/Boden+Sturegatan/@65.8087475,21.7112526,13z/am=t/data=!3m1!4b1!4m17!4m16!1m5!1m1!1s0x467f58d477b755 53:0x8de4be61bfb94357!2m2!1d21.740093!2d65.796334! 1m5!1m1!1s0x467f58ecc9943ddd:0x2ae01c4aaf2f0050!2m 2!1d21.702524!2d65.820381!2m1!6e4!3e3!5i21. Det förutsätter givetvis att busstidtabellen är densamma idag som 4 maj. Där tillkommer gångväg hem, 5 min, och hon hade varit hemma 22:12.

Det kan jämföras med alternativet, att gå. Om hon var på Lejonbacksvägen 21:30 gick hon från KJ senast 21:20. Enligt Google tar det 46 min https://www.google.se/maps/dir/Flottiljv%C3%A4gen+4C,+961+43+Boden/Ugglegatan+4A,+961+73+Boden/@65.8108817,21.695269,13z/am=t/data=!3m1!4b1!4m16!4m15!1m5!1m1!1s0x467f591e3a737d 09:0xd5946cbd3ae28a5b!2m2!1d21.6864975!2d65.797103 4!1m5!1m1!1s0x467f58eb5a101f41:0xa3d314705411d7a8! 2m2!1d21.7062073!2d65.8194716!2m1!6e4!3e2 och hon hade varit hemma 22:06.
Jag citerar mig själv för jag har hittat en väl upptrampad smitväg över Lulevägen och järnvägen: https://www.google.se/maps/@65.807394,21.719344,3a,57.7y,48.89h,81.06t/data=!3m4!1e1!3m2!1sRjzbomHM-y2tOjfO0mnaAg!2e0 Den gav VB en gångsträcka 200 meter kortare till bussen, hållplats Industrivägen, och i så fall behövde hon inte gå Lejonbacksvägen.
Citera
2014-08-09, 14:54
  #85416
Medlem
Grandiosos avatar
Hur är det med Kristoffers lägenhet på Flottiljvägen?
Står den tom eller är den uthyrd till någon annan?
Lägenhetskontraktet bör väl rimligen vara uppsagt i vart fall.
Man lär väl inte vilja betala dyra hyror i åratal i väntan på att killen ska komma ut igen och
återvända dit.

Kan nog kännas lite olustigt att bo där för någon annan med kännedom om fallet.
Här kan ju ett ruskigt mord ha begåtts...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in