Citat:
Ursprungligen postat av
Illusioner
Jaså? Det har verkligen varit off-season för mig...
Det senaste jag hörde var att det fanns företag på gång, och företag som ville in men som Brynäs tackat nej till. Sanningshalten i det vet jag dock inte. Men det handlade tydligen vill Brynäs inte ha in vilka företag som helst. De måste dela värdegrund osv osv.
Kommunfullmäktige skickade hela ärendet på återremiss, men kommunstyrelsens ordförande Carina Blank kringgick det genom ett delegationsbeslut där hon tecknade ett avtal med Brynäs om att ändå gå in med i alla fall 1 miljon till Brynäs för sponsring i år.
Den miljonen går ju jämt upp mot den miljon Brynäs behöver betala Unicef årligen nu. Kvar för att täcka förlusten från reklambortfallet står ju Bauer som enda huvudpartner, jag vet inte hur mycket de ger men jag har svårt att se att det är tillräckligt för att täcka samtliga tidigare reklamavtal på tröjan. Tanken var ju 5 huvudpartners för att kunna finansiera projektet, visst förstår jag att projektet kräver att man väljer företagen med omsorg men vill man inte göra storförlust i slutändan känns det som att man får rappa på att fixa sina 3 återstående huvudpartners. (4 om veliga Gävle Kommun får alliansmajoritet efter valet, om de fälls i målet nu i förvaltningsrätten kring avtalet eller om de av annan anledning tvingas backa ur.)