2014-08-07, 18:18
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av atreyeri
83% har röstat ja på ABs fråga "Bör svensk hockey införa lönetak?"

Att över 80% av ABs läsare inte förstår sig på varken sport eller ekonomi är ju ingen större överraskning..
Citera
2014-08-07, 18:36
Medlem
Displaceds avatar
Sitter Rödin i Brynäs nya tröja? Lite svårt att se om den är reklamfylld.

https://twitter.com/cmore_sv/status/497303503610839040
Citera
2014-08-07, 23:54
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Tror inte den har reklam. Om det är reklam på den har de flyttat bort reklamen som var på överarmarna förr. Så tror snarare på att den är helt fri från reklam(förutom Unicef och En bra start då).
Citera
2014-08-08, 14:14
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Tror inte den har reklam. Om det är reklam på den har de flyttat bort reklamen som var på överarmarna förr. Så tror snarare på att den är helt fri från reklam(förutom Unicef och En bra start då).
"En bra start!" har ju gått på återremiss från kommunens sida över sommaren, så det vore underligt om man gör reklam för det. Är Brynäs i närheten av att hitta sina 3 återstående huvudpartners eller är det fortfarande Kommunen och Bauer som ensamt får bekosta den reklamfria approachen?
Citera
2014-08-08, 14:22
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
"En bra start!" har ju gått på återremiss från kommunens sida över sommaren, så det vore underligt om man gör reklam för det. Är Brynäs i närheten av att hitta sina 3 återstående huvudpartners eller är det fortfarande Kommunen och Bauer som ensamt får bekosta den reklamfria approachen?
Jaså? Det har verkligen varit off-season för mig...

Det senaste jag hörde var att det fanns företag på gång, och företag som ville in men som Brynäs tackat nej till. Sanningshalten i det vet jag dock inte. Men det handlade tydligen vill Brynäs inte ha in vilka företag som helst. De måste dela värdegrund osv osv.
Citera
2014-08-08, 16:27
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Jaså? Det har verkligen varit off-season för mig...

Det senaste jag hörde var att det fanns företag på gång, och företag som ville in men som Brynäs tackat nej till. Sanningshalten i det vet jag dock inte. Men det handlade tydligen vill Brynäs inte ha in vilka företag som helst. De måste dela värdegrund osv osv.
Kommunfullmäktige skickade hela ärendet på återremiss, men kommunstyrelsens ordförande Carina Blank kringgick det genom ett delegationsbeslut där hon tecknade ett avtal med Brynäs om att ändå gå in med i alla fall 1 miljon till Brynäs för sponsring i år.

Den miljonen går ju jämt upp mot den miljon Brynäs behöver betala Unicef årligen nu. Kvar för att täcka förlusten från reklambortfallet står ju Bauer som enda huvudpartner, jag vet inte hur mycket de ger men jag har svårt att se att det är tillräckligt för att täcka samtliga tidigare reklamavtal på tröjan. Tanken var ju 5 huvudpartners för att kunna finansiera projektet, visst förstår jag att projektet kräver att man väljer företagen med omsorg men vill man inte göra storförlust i slutändan känns det som att man får rappa på att fixa sina 3 återstående huvudpartners. (4 om veliga Gävle Kommun får alliansmajoritet efter valet, om de fälls i målet nu i förvaltningsrätten kring avtalet eller om de av annan anledning tvingas backa ur.)
Citera
2014-08-08, 17:41
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sm910dif
Kommunfullmäktige skickade hela ärendet på återremiss, men kommunstyrelsens ordförande Carina Blank kringgick det genom ett delegationsbeslut där hon tecknade ett avtal med Brynäs om att ändå gå in med i alla fall 1 miljon till Brynäs för sponsring i år.

Den miljonen går ju jämt upp mot den miljon Brynäs behöver betala Unicef årligen nu. Kvar för att täcka förlusten från reklambortfallet står ju Bauer som enda huvudpartner, jag vet inte hur mycket de ger men jag har svårt att se att det är tillräckligt för att täcka samtliga tidigare reklamavtal på tröjan. Tanken var ju 5 huvudpartners för att kunna finansiera projektet, visst förstår jag att projektet kräver att man väljer företagen med omsorg men vill man inte göra storförlust i slutändan känns det som att man får rappa på att fixa sina 3 återstående huvudpartners. (4 om veliga Gävle Kommun får alliansmajoritet efter valet, om de fälls i målet nu i förvaltningsrätten kring avtalet eller om de av annan anledning tvingas backa ur.)
AB Karl Hedin är den tredje(eller andra) partnern.

http://www.brynas.se/artikel/55949/
Citera
2014-08-09, 09:58
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Displaced

Fast vilka märken som sitter på tröjorna just nu spelar ju ingen roll. Bauer har gjort en blunder och levererat helt blanka tröjor. I vanliga fall brukar lagmärket, namn, nummer och en del reklam komma fabrikssydda. Nu har exempelvis Luleå Hockey fått helt blanka tröjor. Materialarna har ett helvete framför sig med att sy dit allting på över 100 tröjor
Citera
2014-08-09, 10:50
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Bauer har gjort en blunder och levererat helt blanka tröjor.
Källa?
Citera
2014-08-09, 11:15
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Källa?

Personliga kontakter.

Bauer har bytt fabrik och haft problem med leveransen. Luleå Hockey har fått tomma tröjor. Det är därför man spelat med fjolårets tröjor där namnen varit bortsprättade. Det är därför som Näkyvä, Granström och Zaar spelat träningsmatcher med fel tröjnummer.

Och en normal säsong brukar det trixas in i det sista med reklamen. Sponsorerna har en tendens att tycka till och ändra sig in i det sista. Patchen ska vara lite större, den ska sitta en centimeter längre ditåt och en centimeter längre ditåt. Ibland syr man om reklam dagarna före SHL-premiären.
Senast redigerad av Kalle-Kotte 2014-08-09 kl. 11:18.
Citera
2014-08-09, 11:47
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Personliga kontakter.

Bauer har bytt fabrik och haft problem med leveransen. Luleå Hockey har fått tomma tröjor. Det är därför man spelat med fjolårets tröjor där namnen varit bortsprättade. Det är därför som Näkyvä, Granström och Zaar spelat träningsmatcher med fel tröjnummer.
Brynäs har iallafall nya tröjor med namn och nummer.

https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/...34853698_n.jpg
Citera
2014-08-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros
Att över 80% av ABs läsare inte förstår sig på varken sport eller ekonomi är ju ingen större överraskning..
Det vet väl alla att AB är en kommunisttidning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in