Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-08-09, 03:49
Medlem
Snobbs avatar
Kan byte av advokat ha med sinnesundersökningen att göra? Kanske de inser att de inte kommer att kunna hävda att JH är svårt psykiskt sjuk/störd? Kanske var den första advokaten helt inställd på det?
Citera
2014-08-09, 04:09
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolSeaver
Johan Eriksson. Vad är han känd ifrån för rättegångar? Måste erkänna att jag aldrig hört talas om fanskapet.

Vilka mål har han hanterat -- på vinst och förlust -- för att föräras denna Silbersky-liknande status?

GW Persson om Eriksson:

Citat:
Eriksson är en av landets absolut främsta försvarsadvokater. Oavsett sakläget är han till gagn för sin klient och skulle jag själv hamna i samma sorgliga predikament som alldeles för många advokater, poliser och vanliga skurkar skulle jag inte tveka att ringa upp honom.

Trots att det mesta väl talar för att han redan är upptagen.

http://www.expressen.se/nyheter/leif-gw-persson-foljer-advokaten-eriksson/

Citat:
Johan Eriksson är den brottmålsadvokat som andra advokater helst skulle anlita. 28,6 procent av de som röstade i Dagens Juridiks systertidning Legally yours stora undersökning skulle vilja företrädas av Johan Eriksson. Detta är andra året i rad han tar hem förstaplatsen.

http://www.dagensjuridik.se/2014/01/advokaternas-brottmalsadvokat-bara-att-skl-skriver-en-sak-sa-behover-det-inte-vara-sa
Citera
2014-08-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Kan byte av advokat ha med sinnesundersökningen att göra? Kanske de inser att de inte kommer att kunna hävda att JH är svårt psykiskt sjuk/störd? Kanske var den första advokaten helt inställd på det?
Kan bytet av försvarsadvokat vara grundad i MGM:s narcissism?
Citera
2014-08-09, 04:40
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Kan bytet av försvarsadvokat vara grundad i MGM:s narcissism?

Nja, tror nog de flesta vill ha en så bra advokat som det bara går om man riskerar så många år bakom galler.
Citera
2014-08-09, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snobb
Nja, tror nog de flesta vill ha en så bra advokat som det bara går om man riskerar så många år bakom galler.
Vissa åberopanden är i sig avslöjande; implicita medgivanden.

Citera
2014-08-09, 06:11
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
GW Persson om Eriksson:

Tack för info! LGWP brukar ju ha på fötterna för det mesta. Men är han känd för något speciellt mål, eller hur har han annars uppnått denna status hos gemene man? Det var ungefär så jag funderade.
Senast redigerad av CarolSeaver 2014-08-09 kl. 06:13.
Citera
2014-08-09, 07:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Tack för info! LGWP brukar ju ha på fötterna för det mesta. Men är han känd för något speciellt mål, eller hur har han annars uppnått denna status hos gemene man? Det var ungefär så jag funderade.
Han har varit med på tv ett antal gg så nog är han känd.
Jag tror dock att det inte lär hjälpa ett skvatt, tillvägagångssättet och hennes göranden efter mordet tyder på att dådet var planerat vilket borde ge 16 -18 år för mord möjligen även livstid om dödandet var utdraget och bestialiskt.
Citera
2014-08-09, 14:59
Medlem
MeggieClearys avatar
Jag tror att orsaken till JHs byte av advokat beror på att hon har "kommit på kant" med den första advokaten. Det behöver förmodligen inte ha varit någon större dispyt. Advokaten kan ha sagt emot henne eller satt ner foten på något sätt och att det var tillräckligt för att JH ville bli av med henne. Jag tror att JH är mycket lättkränkt och har ett svart-vitt tänkande.
Citera
2014-08-11, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror att orsaken till JHs byte av advokat beror på att hon har "kommit på kant" med den första advokaten. Det behöver förmodligen inte ha varit någon större dispyt. Advokaten kan ha sagt emot henne eller satt ner foten på något sätt och att det var tillräckligt för att JH ville bli av med henne. Jag tror att JH är mycket lättkränkt och har ett svart-vitt tänkande.

Jag tror att Advokatbytet endast beror på att JH vill ha bättre utgångsläge för ett mildare/bättre straff.
Tror inte hon kommit på kant med den första.
Och VEM skulle inte välja en kändisadvokat som gjort fler framgångar i stora tunga "case"?
Citera
2014-08-11, 09:04
Medlem
Citat:
Men vad kool & kryddig du är som slänger dig med facktermer som ingen människa utanför ridsportens värld rimligen fattar vad det ens betyder.
ASVH=Avelsföreningen för Svenska Varmblodiga Hästen!
En förening som ska främja god avel i Sverige och ordnar bruksprov för hingstar, 3-års tester o kvalitetsbedömningar för 4-åringar samt mkt, mkt mer. Men har vad jag förstår inget med JHs hästar att göra då de ej är någon myndighet på nåt sätt.
Citera
2014-08-11, 09:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Men vad kool & kryddig du är som slänger dig med facktermer som ingen människa utanför ridsportens värld rimligen fattar vad det ens betyder.

Jag ber om ursäkt, jag vände min fråga direkt till Regnflingan men det kunde jag gjort i PM. Ser att flingan svarat dig redan, men jag menade inte att sätta mig på höga hästar
Citera
2014-08-11, 10:53
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag ber om ursäkt, jag vände min fråga direkt till Regnflingan men det kunde jag gjort i PM. Ser att flingan svarat dig redan, men jag menade inte att sätta mig på höga hästar

Det är lungt! Kul att lära sig något nytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in