Citat:
Ursprungligen postat av
Supermann1990
Spöken ser lite olika ut beroende på den som betraktar spöket, har du kunskaper och MAKT kan du komma dom mycket nära även beröra dom och samtala med dom. Generellt kan man säga att dom ser ut som vilken människa som helst, då dom ju är en filmremsa från en avliden person.
Så spöken ser ut som en vanlig människa?
Så om en snygg kvinna dör och blir spöke, så kommer hon också att vara lika snygg fast hon är spöke? Har hon då samma kläder som hon hade när hon levde?
Hur vet man isf att det rör sig om en människa och inte ett spöke?
Förekommer spöken bara på nätterna eller de klarar av att vistas ute när det är ljust och soligt?
Har spöken några speciella förmågor eller övernaturliga krafter?
Kommunicerar spökena med vanligt språk eller konstiga språk? Eller kommunikationen sker genom tankar och bilder?
Kontakter med spöken är relativt lätt, att komma dom nära kräver kunskaper och MAKT. Du måste utveckla din känslighet och intuition, vara lyhörd för signaler utanför ditt eget ego. Rent praktiskt finns det mått och steg att ta, men personligen ger jag sällan anvisningar till andra än personliga elever.
Vad menar du med kunskaper och makt? Hur skaffar jag det? Hur utvecklar jag min känslighet och intuition? Vilka steg ska jag börja med?
Ja spöken ser ut så som dom gjorde då dom levde, oftast bär dom på de kläder dom dog i. Spöken kan röra sig genom ex: väggar, och syns oftast enbart som i en dimma, men kan även framträda mycket klart allt beror på vem som betraktar spöket, ju mer MAKT och energi du har desto klarare bild av det du betraktar.
Spöken finns närvarande hela tiden, oavsett tid på dygnet.
Rent generellt kan jag säga att spöken har inga direkta övernaturliga förmågor(om du inte räknar ex: att kunna gå genom en väg), undantag finns då det rör sig om en människa med MAKT som dött.
Spöken talar det språk den talade då det var en levande människa, annars rör det sig om et annat fenomen. Dom kan överföra bilder, du kan se ex: in i den tid då dom levde men endast lokaliserat där dom var för stunden då avled, det finns undantag även här, men rent generellt kan man säga att det är som jag beskrivit här.
Kunskaper om verkligheten som inte är baserade på trosföreställningar, kunskaper ex: baserade på dina egna erfarenheter om ex: spöken under en mycket lång tid. MAKT är kan man säga det som orsakar rörelse i alltet, MAKT är en "närvaro" som finns i allt, och som en del människor "samlar" för att utföra handlingar som annars är omöjliga för människan.
När det gäller att skaffa kunskap inom det specifika område vi talar om här, kräver bl.a. erfarenheter, vilka du kan få på flera sätt. Det absolut bästa och framförallt säkraste sättet är att någon vägleder dig och visar dig HUR du skall bära dig åt att samla nödvändig kunskap. Vissa skulle hänvisa dig till litteratur om ex: en mängd områden inom New Ages, men där är floran helt översållad av rent skräp så det är inte lätt för en lekman att hitta rätt i den djungeln.
MAKT är en helt annan historia, där krävs vägledning och DET är inte lätt att finna, det finns flera med kunskaper och MAKT men få som vill lära ut till andra än personliga elever. Så är du VERKLIGEN seriöst intresserad så KANSKE en vägvisare kommer i din väg.
När det gäller känslighet och intuition så finns det en mängd saker du kan göra, och där finns en mängd bra litteratur du kan plöja i.
Skulle jag ge dig ett råd var du skulle börja så är det i böckernas värld, sök dig till närmaste biblotek och gå till hyllorna med New Ages och ta en bok utan att titta på dess titel eller innehåll, ta hem den och läs den noga oavsett vad den handlar om..