2014-08-06, 15:05
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermann1990
Hur ser spökena ut?

Hur får man kontakt med dom?

Spöken ser lite olika ut beroende på den som betraktar spöket, har du kunskaper och MAKT kan du komma dom mycket nära även beröra dom och samtala med dom. Generellt kan man säga att dom ser ut som vilken människa som helst, då dom ju är en filmremsa från en avliden person.

Kontakter med spöken är relativt lätt, att komma dom nära kräver kunskaper och MAKT. Du måste utveckla din känslighet och intuition, vara lyhörd för signaler utanför ditt eget ego. Rent praktiskt finns det mått och steg att ta, men personligen ger jag sällan anvisningar till andra än personliga elever.
Citera
2014-08-06, 15:08
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Spöken ser lite olika ut beroende på den som betraktar spöket, har du kunskaper och MAKT kan du komma dom mycket nära även beröra dom och samtala med dom. Generellt kan man säga att dom ser ut som vilken människa som helst, då dom ju är en filmremsa från en avliden person.

Kontakter med spöken är relativt lätt, att komma dom nära kräver kunskaper och MAKT. Du måste utveckla din känslighet och intuition, vara lyhörd för signaler utanför ditt eget ego. Rent praktiskt finns det mått och steg att ta, men personligen ger jag sällan anvisningar till andra än personliga elever.
Så har du haft kontakt med någon avliden?
Citera
2014-08-06, 17:09
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Så har du haft kontakt med någon avliden?

Både ja och nej, eftersom det enligt mitt sätt att se det inte är möjligt att kontakta avlidna efter det att dom har dött och gått vidare, däremot har jag helt kort träffat medvetandet efter en fd som avled plötsligt, hon kom till mig direkt efter att hon gick över, gav mig en kyss innan hon gick vidare,
Citera
2014-08-06, 17:17
Medlem
Bönans avatar
Citat:
Både ja och nej, eftersom det enligt mitt sätt att se det inte är möjligt att kontakta avlidna efter det att dom har dött och gått vidare, däremot har jag helt kort träffat medvetandet efter en fd som avled plötsligt, hon kom till mig direkt efter att hon gick över, gav mig en kyss innan hon gick vidare,
Det låter väldigt otroligt. Såg du henne också?
Citera
2014-08-06, 18:40
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Det låter väldigt otroligt. Såg du henne också?

Nej jag såg inte henne, jag kände henne intill mig, och dagen efter fick jag reda på av dottern att hennes mamma dog den natten. Vi hade då varit separerade i 2 år.
Citera
2014-08-06, 19:29
Medlem

Så spöken ser ut som en vanlig människa?
Så om en snygg kvinna dör och blir spöke, så kommer hon också att vara lika snygg fast hon är spöke? Har hon då samma kläder som hon hade när hon levde?

Hur vet man isf att det rör sig om en människa och inte ett spöke?

Förekommer spöken bara på nätterna eller de klarar av att vistas ute när det är ljust och soligt?

Har spöken några speciella förmågor eller övernaturliga krafter?

Kommunicerar spökena med vanligt språk eller konstiga språk? Eller kommunikationen sker genom tankar och bilder?

Vad menar du med kunskaper och makt? Hur skaffar jag det? Hur utvecklar jag min känslighet och intuition? Vilka steg ska jag börja med?
Citera
2014-08-07, 16:23
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supermann1990

Så spöken ser ut som en vanlig människa?
Så om en snygg kvinna dör och blir spöke, så kommer hon också att vara lika snygg fast hon är spöke? Har hon då samma kläder som hon hade när hon levde?

Hur vet man isf att det rör sig om en människa och inte ett spöke?

Förekommer spöken bara på nätterna eller de klarar av att vistas ute när det är ljust och soligt?

Har spöken några speciella förmågor eller övernaturliga krafter?

Kommunicerar spökena med vanligt språk eller konstiga språk? Eller kommunikationen sker genom tankar och bilder?

Vad menar du med kunskaper och makt? Hur skaffar jag det? Hur utvecklar jag min känslighet och intuition? Vilka steg ska jag börja med?

Ja spöken ser ut så som dom gjorde då dom levde, oftast bär dom på de kläder dom dog i. Spöken kan röra sig genom ex: väggar, och syns oftast enbart som i en dimma, men kan även framträda mycket klart allt beror på vem som betraktar spöket, ju mer MAKT och energi du har desto klarare bild av det du betraktar.

Spöken finns närvarande hela tiden, oavsett tid på dygnet.

Rent generellt kan jag säga att spöken har inga direkta övernaturliga förmågor(om du inte räknar ex: att kunna gå genom en väg), undantag finns då det rör sig om en människa med MAKT som dött.

Spöken talar det språk den talade då det var en levande människa, annars rör det sig om et annat fenomen. Dom kan överföra bilder, du kan se ex: in i den tid då dom levde men endast lokaliserat där dom var för stunden då avled, det finns undantag även här, men rent generellt kan man säga att det är som jag beskrivit här.

Kunskaper om verkligheten som inte är baserade på trosföreställningar, kunskaper ex: baserade på dina egna erfarenheter om ex: spöken under en mycket lång tid. MAKT är kan man säga det som orsakar rörelse i alltet, MAKT är en "närvaro" som finns i allt, och som en del människor "samlar" för att utföra handlingar som annars är omöjliga för människan.

När det gäller att skaffa kunskap inom det specifika område vi talar om här, kräver bl.a. erfarenheter, vilka du kan få på flera sätt. Det absolut bästa och framförallt säkraste sättet är att någon vägleder dig och visar dig HUR du skall bära dig åt att samla nödvändig kunskap. Vissa skulle hänvisa dig till litteratur om ex: en mängd områden inom New Ages, men där är floran helt översållad av rent skräp så det är inte lätt för en lekman att hitta rätt i den djungeln.

MAKT är en helt annan historia, där krävs vägledning och DET är inte lätt att finna, det finns flera med kunskaper och MAKT men få som vill lära ut till andra än personliga elever. Så är du VERKLIGEN seriöst intresserad så KANSKE en vägvisare kommer i din väg.

När det gäller känslighet och intuition så finns det en mängd saker du kan göra, och där finns en mängd bra litteratur du kan plöja i.

Skulle jag ge dig ett råd var du skulle börja så är det i böckernas värld, sök dig till närmaste biblotek och gå till hyllorna med New Ages och ta en bok utan att titta på dess titel eller innehåll, ta hem den och läs den noga oavsett vad den handlar om..
Citera
2014-08-07, 18:43
Medlem
Kobolds avatar
Citat:
Ja spöken ser ut så som dom gjorde då dom levde, oftast bär dom på de kläder dom dog i. Spöken kan röra sig genom ex: väggar, och syns oftast enbart som i en dimma, men kan även framträda mycket klart allt beror på vem som betraktar spöket, ju mer MAKT och energi du har desto klarare bild av det du betraktar.

Rent generellt kan jag säga att spöken har inga direkta övernaturliga förmågor(om du inte räknar ex: att kunna gå genom en väg), undantag finns då det rör sig om en människa med MAKT som dött.

Spöken talar det språk den talade då det var en levande människa, annars rör det sig om et annat fenomen. Dom kan överföra bilder, du kan se ex: in i den tid då dom levde men endast lokaliserat där dom var för stunden då avled, det finns undantag även här, men rent generellt kan man säga att det är som jag beskrivit här.

Kunskaper om verkligheten som inte är baserade på trosföreställningar, kunskaper ex: baserade på dina egna erfarenheter om ex: spöken under en mycket lång tid. MAKT är kan man säga det som orsakar rörelse i alltet, MAKT är en "närvaro" som finns i allt, och som en del människor "samlar" för att utföra handlingar som annars är omöjliga för människan.

När det gäller att skaffa kunskap inom det specifika område vi talar om här, kräver bl.a. erfarenheter, vilka du kan få på flera sätt. Det absolut bästa och framförallt säkraste sättet är att någon vägleder dig och visar dig HUR du skall bära dig åt att samla nödvändig kunskap. Vissa skulle hänvisa dig till litteratur om ex: en mängd områden inom New Ages, men där är floran helt översållad av rent skräp så det är inte lätt för en lekman att hitta rätt i den djungeln.

MAKT är en helt annan historia, där krävs vägledning och DET är inte lätt att finna, det finns flera med kunskaper och MAKT men få som vill lära ut till andra än personliga elever. Så är du VERKLIGEN seriöst intresserad så KANSKE en vägvisare kommer i din väg.

När det gäller känslighet och intuition så finns det en mängd saker du kan göra, och där finns en mängd bra litteratur du kan plöja i.

Skulle jag ge dig ett råd var du skulle börja så är det i böckernas värld, sök dig till närmaste biblotek och gå till hyllorna med New Ages och ta en bok utan att titta på dess titel eller innehåll, ta hem den och läs den noga oavsett vad den handlar om..

Tror du att det här är ditt personliga sagoforum? Du skulle precis lika gärna kunna påstå att filmjölk är gjort av pressade spöken och den som konsumerar filmjölk drabbas av spökerier i grovtarmen.
Citera
2014-08-08, 20:02
Medlem
LucNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Tror du att det här är ditt personliga sagoforum? Du skulle precis lika gärna kunna påstå att filmjölk är gjort av pressade spöken och den som konsumerar filmjölk drabbas av spökerier i grovtarmen.

Hur vet du att det INTE är så? Därsom vetenskapen inte kan undersöka det paranormala, kan vi inte avgöra sanningen av konsistenta spökteorier. Och när spöken inte kan undersökas, är de inte kausalt verksamma. Jag accepterer din teori!
Citera
2014-08-08, 21:18
Medlem
Kan du se spöke när du vill?

undantag finns då det rör sig om en människa med MAKT som dött.
Då rör det sig om en farlig spöke med tanke på att denne besitter övernaturliga förmågor som kan användas på fel sätt.

Dom kan överföra bilder, du kan se ex: in i den tid då dom levde men endast lokaliserat där dom var för stunden då avled,
Så det skulle innebära att man får reda på vem mördaren var? Om det nu rör sig om mord.

Så är du VERKLIGEN seriöst intresserad så KANSKE en vägvisare kommer i din väg.
Jag mest nyfiken och är öppen för information. Jag tror på det andliga och paranormala fenomen. Jag känner att allt man gör har en mening men samtidgt verkar som ingenting händer, har inte sett något ovanligt. Allt verkar vara normalt. Men jag ger inte upp för jag vill gärna se något ovanligt, t ex spöke eller något andligt fenomen. Jag blir avundsjuk på alla som verkar mer eller mindre har sett/upplever något ovanligt/paranormala fenomen. Skulle inte vara helt fel att få vara lite unik och kunna se övernaturliga fenomen.

Det är nästan som man går till trafikskola och lära sig köra bil men istället blir man hänvisad till biblioteket.
Citera
2014-08-08, 22:20
Medlem
Baba.Sedos avatar
Jag har en fråga.
Hur kommer det sig att en del människor som tror på spöken, ser spöken och säger att dom är mottagliga, medans dom flesta människor aldrig sett ett spöke what so ever.
Ser man spöken för att man vill tro att man gör det eller hur förklarar ni det?
2014 och inte ett bevis finns på att spöken verkligen finns förutom sagor från troende med öppet sinne.. hur kommer det sig?
Citera
2014-08-08, 22:25
Medlem
Baba.Sedos avatar
Har en fråga som ni är välkommna att svara på.
Det är kväll, kl är runt 23 en sommarkväll.. du har fönstren öppna lite grann hemma för det är varmt..
Du går på toaletten och lämnar dörren öppen när du e klar, sen sätter du dig i soffan och kollar tv..
En timme senare stängs toalettdörren igen med en smäll ( efter kl 00 ).
Vad hände? Var det ett spöke som smällde i dörren, eller en ond ande? eller kan det varit korsdrag?
Svara det du tycker känns mest troligt..
Tack..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in