2013-04-21, 19:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Skulle vara intressant och veta hur dom kommit fram till just 400år..

Dom hittade väl på det såklart, precis som du gör i alla dina trådar. För hittills har du inte lyckats presentera ett enda bevis, oftast knappt ens en frågeställning. Du bara slänger ut nåt påstående och låtsas som om det är vedertagna fakta. Att du inte ens har modet att framföra frågeställningar i dina trådar borde inte bara rendera att de direkt hänvisas till papperskorgen, det är även ett tecken på din ryggradlöshet.
Du borde förvisas till novellforumet permanent med tanke på ditt beteende.
Citera
2013-04-21, 19:11
Medlem
Wastelandwolfes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Dom hittade väl på det såklart, precis som du gör i alla dina trådar. För hittills har du inte lyckats presentera ett enda bevis, oftast knappt ens en frågeställning. Du bara slänger ut nåt påstående och låtsas som om det är vedertagna fakta. Att du inte ens har modet att framföra frågeställningar i dina trådar borde inte bara rendera att de direkt hänvisas till papperskorgen, det är även ett tecken på din ryggradlöshet.

Kan rekommendera en av TS andra trådar om man är intresserad av hur man skriver en massa men inte kan komma med någon vettig förklaring, eller nått hållbart bevis för det man säger

https://www.flashback.org/t1949028
Citera
2013-04-21, 22:22
Medlem
castanedas avatar
Citat:

Du har inga problem med att svänga med orden...men det är inte mycket vettigt som framkommer ur dem Du är inte den förste, och inte den siste som har svårt att förstå hur detta forum fungerar. Det du och en del kräver av mig är att jag under några rader skall presentera allt det ni vill ha klarhet i...läs på forumets villkor innan du skriver saker du uppenbart inte har någon förståelse för.
Citera
2013-04-21, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du har inga problem med att svänga med orden...men det är inte mycket vettigt som framkommer ur dem Du är inte den förste, och inte den siste som har svårt att förstå hur detta forum fungerar. Det du och en del kräver av mig är att jag under några rader skall presentera allt det ni vill ha klarhet i...läs på forumets villkor innan du skriver saker du uppenbart inte har någon förståelse för.

Jag antar att du tyckte jag behövde läsa på om detta:

Citat:
2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Hur var det nu med debattunderlagen i dina trådar? Du mosar ut åsikter, framförda som självklarheter och ställer inga frågor alls. Istället använder du forumet som din privata blogg.
Jag kräver verkligen inte att du ska hålla dina inlägg korta. Däremot vore det kul med något att debattera.
Citera
2013-04-21, 23:06
Medlem
Wastelandwolfes avatar
2.02 börjar snart bli aktuell om inte bloggandet upphör, samt att diskussionsunderlaget höjs.
Citera
2013-04-21, 23:11
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Jag antar att du tyckte jag behövde läsa på om detta:

Hur var det nu med debattunderlagen i dina trådar? Du mosar ut åsikter, framförda som självklarheter och ställer inga frågor alls. Istället använder du forumet som din privata blogg.
Jag kräver verkligen inte att du ska hålla dina inlägg korta. Däremot vore det kul med något att debattera.

Hur vore det om du istället ställde konkreta frågor, det vore enklare, annars är det inte lätt ex: för min del att ställa frågor till dig, då du aldrig avslöjar något om vad DU tycker eller faktiskt vet.
Citera
2013-04-22, 01:32
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Hur vore det om du istället ställde konkreta frågor, det vore enklare, annars är det inte lätt ex: för min del att ställa frågor till dig, då du aldrig avslöjar något om vad DU tycker eller faktiskt vet.
Fråga:
Vad har du mer att komma med?
Citera
2013-04-22, 07:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Ok

Citat:
Nej...påståendet att andar inte finns bygger på den allmänt accepterade övertygelsen att när människan dör så lämnar själen kroppen och blir ande...och dessa andar kan sen i sin tur besöka oss fortfarande levande och förmedla budskap..ex: via ett medium.

Hur kan du påstå att det är en allmänt accepterad övertygelse? Tror du inte att det är lika allmänt accepterat att spöken och andar är samma sak? Och framförallt, i Sverige idag, tror du inte det snarare är allmänt accepterat att det inte finns vare sig spöken eller andar?
Citera
2013-04-22, 08:39
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ok

Hur kan du påstå att det är en allmänt accepterad övertygelse? Tror du inte att det är lika allmänt accepterat att spöken och andar är samma sak? Och framförallt, i Sverige idag, tror du inte det snarare är allmänt accepterat att det inte finns vare sig spöken eller andar?

Det är en allmänt accepterad övertygelse ( hos de " troende" borde jag skrivit ). Du har helt rätt...visst är det så...samma sak som att det finns en mängd människor som inte alls tror på varken spöken eller andar...vilket i min mening är givetvis helt upp till individen själv, vad jag försöker framföra i denna tråd det är min syn på saken, vilket som i det ovannämnda en del tror på...andra inte, svårare än så är det inte.

Allt jag skriver här på FB utgår givetvis ifrån min övertygelse, precis som dina åsikter utgår från det som är din övertygelse, och det är fritt för alla att förkasta...lyssna och ta till sig andras egenskaper..eller inte.
Citera
2013-04-22, 09:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
..Allt jag skriver här på FB utgår givetvis ifrån min övertygelse, precis som dina åsikter utgår från det som är din övertygelse...

Det är helt ok, precis som det bör vara. Men det som gör att vissa, jag bland andra, har irriterat oss lite på dina trådar är nog att du inte gett sken av att det är dina åsikter - utan att det är vedertagna fakta du lägger fram. Det blir ju väldigt annorlunda ton i inläggen om man skriver "Jag tror att det inte finns några andar - däremot tror jag på spöken" än om man, som du, skriver "... då andar ju inte finns medan spöken existerar...". Det sistnämnda lämnar ju knappast öppet för debatt.
Citera
2013-04-22, 09:45
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Det är helt ok, precis som det bör vara. Men det som gör att vissa, jag bland andra, har irriterat oss lite på dina trådar är nog att du inte gett sken av att det är dina åsikter - utan att det är vedertagna fakta du lägger fram. Det blir ju väldigt annorlunda ton i inläggen om man skriver "Jag tror att det inte finns några andar - däremot tror jag på spöken" än om man, som du, skriver "... då andar ju inte finns medan spöken existerar...". Det sistnämnda lämnar ju knappast öppet för debatt.

Förstår din reaktion...för min del är det förmodligen en "yrkesskada" att jag talar som jag gör när jag framför " min övertygelse". Tar GÄRNA mot saklig kritik...och din kritik ÄR saklig..skärpning från min sida.
Citera
2014-08-05, 23:59
Medlem
Hur ser spökena ut?

Hur får man kontakt med dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in