Stämmer det att Henrik ligger bakom diverse spamattacker mot konservativa nyhetssidor som t.ex Dispatch? Ingår det i arbetsbeskrivningen att sprida desinformation och förstöra?
Denna videosnutt länkades nyss ut på twitter som tydligen IRM-skribenten Atilla Yoldas lagt ut förra sommaren. Hade det varit nån annan så hade det nog blivit en hel kör som skriker rasist.
"Inte rasist men" är ju faktiskt ganska dubbeltydigt. Man kan tolka det lite hur som. Mitt första intryck av "inte rasist men" var att det var ganska rasistiskt. Sen så kom man ju naturligtvis på att det var antirasistisk rasism, vad det nu är för något.
Nej, de har ju lyckats få en egen definition, som vänstern nu frånskiljer från rasism. Antisemitism är idag inte riktigt lika laddat som normal rasism. Inte för blattar iaf. Skulle en svensk skriva detta, så blir det finkan på en gång.
Nä, det är det inte. För någon månad sedan så hörde jag på P3-Nyheter, då hade de kallat in nån från IRM eftersom de behövde "en expert på Sverigedemokraterna"...
Hmm, undrar egentligen vilka som njuter mest av IRM's arbete med att få folk uteslutna. De själv eller någon i SD-toppen. Min gissning ligger på det senare. Erfarenheten säger att SD inte tappat något nämnvärt (om ens något) på alla dessa problemnissar som nu försvinner från partiet. Den enda skillnaden är att partiet inte själva behöver leta upp dem och sedan tvinga bort dem, detta sköter nu IRM (med andra) åt dem, vilket också innebär att det politiskt inte kostar alls lika mycket att utesluta dem som det skulle gjort annars. Oavsett anledning till att man utesluter någon så brukar det alltid vara kontroversiellt, men som det är nu när de en efter en klantar till det och blir uppmärksammade av IRM så kostar det förmodligen ingenting, snarare tvärtom att bli av med dem.
Detta kommer innebära att även om SD skulle förlora några väljare detta val, så kommer de stå oerhört mer rustade inför 2018 med betydligt mer slipat folk som företrädare än de skulle göra om inte de fick denna "hjälp" att bli av med problemen.
Det är intressant att inse att nötterna i IRM som ser sig själva som så fruktansvärt duktiga faktiskt inte förstår detta.