2009-10-11, 19:02
Medlem
Vad jag vet brukar detta problemet enkelt lsas genom att du gr svampte, s du slipper f svampmassan i magen
Citera
2009-10-13, 13:25
Medlem
spyr ocks nr jag kkar svamp. Fr mej r det en sorts bekrftelse p att svampen funkar. har jag kkat svamp och inte spytt s fr jag heller inte ut ngon speciell tripp av det.
krkas is the shit
Citera
2009-10-13, 16:30
Medlem
Laga svampt.

- Mortla svamparna till ett fint pulver.
- Hll 1-2 dl vatten i en kastrull, lt vattnet sjuda p svag vrme.
- Ner med svamppulvret. Lt det ligga dr i ca 25 minuter, rr om emellant.
- Filtrera vattnet genom ett kaffefilter tex.
- Spetsa eventuellt hxbrygden med citronkoncentrat. (om du vill f en starkare, intensivare men kortare tripp)
- Drick upp
- RES!
Citera
2009-10-13, 17:14
Medlem
Skyggedanss avatar
Har knt illamende en gng. D la jag mig ner och tog det lugnt s gick det ver. Om du spyr pga smaken s fr du ta och skaffa dig ett par balls eller gra te. r det nr effekterna brjar inta kan du ju prova typ Postafen (receptfritt mot ksjuka, sjsjuka etc) en timme innan trippen.
Citera
2009-10-13, 17:45
Medlem
Har aldrig spytt d jag trippat p svamp. Det du gr som mnga har freslagit r att gra en sur lsning p svampen.

Ta och koka upp en halv mugg vatten, Hll p citron extrakt ungefr 50/50 lgg sen i din svamp som du hackat i bitar storlek r inte s viktigt mer fr att det ska rymmas i koppen. Lt st i ungefr 20-30min.
90% av psilocybinet r extraherat s nu kan du filtrera bort svampen och dricka koppen, hll fr nsan och svep. Ha sen ngot stt i vnster handen som du sen kan ta bort den sura smaken med. Brukar kra nypon soppa sen ha en mentos eller ngot att suga p s den sista smaken frsvinner.
Sen kan du ta upp svampen som r kvar eller slnga den vilket jag brukar gra d jag inte tl smaken av svamp..

Det sura extraktet gr att trippen blir mer intensiv och slr fortare.

S har jag alltid gjort och inte spytt p mina 15 svamp trippar. Lycka till
Citera
2009-10-13, 22:48
Medlem
Tightflesks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Har knt illamende en gng. D la jag mig ner och tog det lugnt s gick det ver. Om du spyr pga smaken s fr du ta och skaffa dig ett par balls eller gra te. r det nr effekterna brjar inta kan du ju prova typ Postafen (receptfritt mot ksjuka, sjsjuka etc) en timme innan trippen.
Allts det r inte smaken som fr mig att spy (Den gr det juh itne bttre dock) utan det r frst ungefr en kvart efter kkandet jag brjar bli illamende. Skulle Te hjlpa ta bort den hr sortens illamende? lr r det bara fr att dlja smaken?
Citera
2009-10-14, 22:27
Medlem
Skyggedanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tightflesk
Allts det r inte smaken som fr mig att spy (Den gr det juh itne bttre dock) utan det r frst ungefr en kvart efter kkandet jag brjar bli illamende. Skulle Te hjlpa ta bort den hr sortens illamende? lr r det bara fr att dlja smaken?

Te r bara fr att dlja smaken plus att det tas upp snabbare i magscken. Du kommer fortfarande bli illamende dock. Illamendet r respons p att psilocybin binder till receptorer i din hjrna. Detta gr ju som sagt ver s att bara ligga ner i brjan och hlla huvudet stilla hjlper. Ngot du ven kan testa r att rka lite cannabis innan intaget d cannabis fungerar frtrffande mot illamende. Annars har du, som jag rekommenderade tidigare, antihistamin-preparatet Postafen (Meklozin) som hjlper bra mot illamende.'

Lycka till!
Citera
2009-10-20, 12:52
Medlem
Pzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tightflesk
Tjena!

Jag har ett litet problem att p senare tiden s har jag brjat spy nr jag kkar svamp. Den senaste gngen lyckades jag spy ut nstan hela min tripp.
Finns det ntt stt att undvika detta?
Vet inte varfr jag spyr men blir alltid grovt illamende efter jag kkat svamparna (att dom smakar typ jord gr det inte bttre heller)

Det kan underltta om du blandar svamparna med yoghurt nr du kkar dom.. Du kan ocks vad jag har hrt klippa snder dom till sm bitar, lgga dem i ett glas med vatten sen droppa i lite citronsmak eller ngot i vattnet sen bara svlja ner allt.. Dr frsvinner den ckliga smaken ganska rejlt frn svamparna.

Du kan ju nr du knner att du ska spy andas lugnt och sansat kanske ta och dricka ngot gott. Bara fr att liksom dmpa knslan av illamende.
Citera
2009-10-21, 00:44
Medlem
MarioSupers avatar
Varfr inte bara ta tabletter mot ksjuka?
Det borde ju hjlpa eftersom att de brukar hjlpa mot illamende...
Citera
2009-10-21, 01:26
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarioSuper
Varfr inte bara ta tabletter mot ksjuka?
Det borde ju hjlpa eftersom att de brukar hjlpa mot illamende...
+1!
Jag mdde ocks illa nr jag kkade svamp frsta gngen.
Nr jag vid ett senare tillflle testade HBW tnkte jag verkligen frska gra allt jag kunde fr att slippa det igen, och speciellt eftersom jag hrt att HBW ska vara nnu vrre nr det kommer till illamende.

Det jag gjorde var att frst och frmst kallvattenextrahera frna. Inget som funkar med svamp, men du har ju redan ftt lite tips om extrahering.
Dagen efter, nr det var dags fr trippen, fastade jag hela dagen, frutom en tallrik yoghurt nr jag vaknade och ett glas yoghurt precis innan intag.
Jag t ingefra bde innan, under och efter intag.
Dessutom tog jag en Postafen en timme innan intag.
Och inget illamende what so ever!

Kolla hr fr mer tips:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=1015360
Citera
2014-08-08, 16:08
Medlem
Doktordonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Man spyr vl fr att det r giftigt?
Sjlv misstnker jag att balanssinnet blir pverkat av svampen, typ sjsjuka och att man drfr blir illamende. Cubensis med flera r ju inte giftiga.
Citera
2014-08-08, 20:32
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Sjlv misstnker jag att balanssinnet blir pverkat av svampen, typ sjsjuka och att man drfr blir illamende. Cubensis med flera r ju inte giftiga.

Nej men alkohol r & d brukar vissa spy vid verkonsumtion.

Antar att kroppen inte r van med svampen..? Sjlv slngde jag skert i mig 200-300 g frska cubensis en sommar & jvlar va jag prutta, magen gjorde riktigt uppror i skert 2 dagar.. Sjukt sjukt nr man gasa snder lgenheten samtidigt som man var typ egodd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in