2014-08-08, 08:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
När den frågan kommer ifrån dig så blir den ju helt irrelevant eftersom du själv har deklarerat att gang stalking är en illusion.
Varför skulle man inte kunna diskutera något man inte tror på?
Fast här gällde dessutom min fråga varför du håller på och diskuterar hur mycket tid jag lägger ner på FB istället för att diskutera gangstalking...
2014-08-08, 08:20
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theanthropologist
Du tror att det handlar om radioteknik därför att det är en "acceptabel" vetenskaplig förklaring (och har läst på internet om andra som tror som du) och du tror att inre röster är en sjukdom/psykos som kanske triggats av drogmissbruk därför att det är den accepterade psykiatriska förklaringen. ("Jag är minsann ingen knäppgök utan det är en radio, så det så!")

Men vad jag menar är att gang stalking och inre röster är ett urgammalt fenomen (och tro mig, man kan definitivt vara stalkad av inre röster).

De som inte tror att gang stalking existerar gör sig en bild av det hela som verkar helt osannolik och det är den bilden som de är skeptiska till. Medan de som upplever gang stalking gör sig "förnuftiga" bilder av vad som händer som de tvingar sig själva att tro på, men som andra tycker är oförnuftiga och overkliga.

Både de som upplever gang stalking och de som misstror den desinformerar sig själva, tyvärr!
Om rösterna inte kommer via någon modern teknik så är det väl troligare att de kommer inifrån den stalkade personens huvud? Då är det ju inget gäng som stalkar utan vanlig psykisk sjukdom.
2014-08-08, 08:22
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Varför skulle man inte kunna diskutera något man inte tror på?
Fast här gällde dessutom min fråga varför du håller på och diskuterar hur mycket tid jag lägger ner på FB istället för att diskutera gangstalking...
Det är i sammanhanget helt naturligt att intressera sig för vem du är och varför du är så aktiv. Du har lämnat godtagbara förklaringar och det är upp till var och en att värdera dessa.

Ur vilket perspektiv tycker du att tråden är intressant?
2014-08-08, 08:33
Medlem
Citat:
Om rösterna inte kommer via någon modern teknik så är det väl troligare att de kommer inifrån den stalkade personens huvud? Då är det ju inget gäng som stalkar utan vanlig psykisk sjukdom.
Javisst, det är den vedertagna uppfattningen, att röster "från personens huvud" är ett sjukdomstillstånd. Det är ett symptom på ett tillstånd av förlamande förvirring som brukar benämnas psykos. Förvirringen kommer sig av att personen tvingas leva i två världar och splittra sin uppmärksamhet. De stalkande rösterna beter sig som vilka mobbare som helst även om din världsbild inte accepterar dem som mobbare utan "förklarar" dem som en sjukdom.

Människor som inte tror att de har en själ, målet för all mobbing, är ovilliga att tro att en människa är något annat än vad anatomer och kirurger lyckats blottlägga.

Det är själen som är TI.
2014-08-08, 08:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är i sammanhanget helt naturligt att intressera sig för vem du är och varför du är så aktiv. Du har lämnat godtagbara förklaringar och det är upp till var och en att värdera dessa.

Ur vilket perspektiv tycker du att tråden är intressant?
Jag tycker i stort sett allt i konspirationsavdelningen såväl som mycket inom det paranormala och ufologi är intressant. Har absolut inget specialintresse för just gang stalking men eftersom mina synpunkter här har blivit så kraftigt ifrågasatta av flera "troende" så blir det förstås många svar och inlägg..
2014-08-08, 08:53
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Javisst, det är den vedertagna uppfattningen, att röster "från personens huvud" är ett sjukdomstillstånd. Det är ett symptom på ett tillstånd av förlamande förvirring som brukar benämnas psykos. Förvirringen kommer sig av att personen tvingas leva i två världar och splittra sin uppmärksamhet. De stalkande rösterna beter sig som vilka mobbare som helst även om din världsbild inte accepterar dem som mobbare utan "förklarar" dem som en sjukdom.

Människor som inte tror att de har en själ, målet för all mobbing, är ovilliga att tro att en människa är något annat än vad anatomer och kirurger lyckats blottlägga.

Det är själen som är TI.

Men gang stalking brukar väl definieras som att ett antal personer gemensamt förföljer och trakasserar en individ? Nu känns det som att du kommer med en helt annan definition, nämligen samma definition som för psykos - även om du inte är villig att kalla det för psykos. (Eller om du t.o.m är inne på att kroppen stalkar själen?) Finns det inget gäng så kan det väl inte heller finnas någon gang stalking?
2014-08-08, 09:25
Medlem
Citat:
Men gang stalking brukar väl definieras som att ett antal personer gemensamt förföljer och trakasserar en individ? Nu känns det som att du kommer med en helt annan definition, nämligen samma definition som för psykos - även om du inte är villig att kalla det för psykos. (Eller om du t.o.m är inne på att kroppen stalkar själen?) Finns det inget gäng så kan det väl inte heller finnas någon gang stalking?
Nej, jag definierade inte gang stalking utan ville bara kommentera begreppet "voice to skull". Inre röster definierar inte psykos, men anses vara ett symtom på förvirrings- och desorienterings-tillståndet psykos. Om du tycker att det är sjukligt (och kanske läskigt) med personer som hör inre röster så förstår jag din reaktion, men ingen blir hjälpt av att marginalisera eller stigmatisera oss som gör det.

Det är ingen större mening med att definiera verkliga företeelser. Att klassificera dem är mer användbart.
2014-08-08, 10:02
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej, jag definierade inte gang stalking utan ville bara kommentera begreppet "voice to skull". Inre röster definierar inte psykos, men anses vara ett symtom på förvirrings- och desorienterings-tillståndet psykos. Om du tycker att det är sjukligt (och kanske läskigt) med personer som hör inre röster så förstår jag din reaktion, men ingen blir hjälpt av att marginalisera eller stigmatisera oss som gör det.

Det är ingen större mening med att definiera verkliga företeelser. Att klassificera dem är mer användbart.

Jag ber om ursäkt, det var inte meningen att lägga ord i munnen på dig - du har rätt i att du inte definerade gang stalking. Docjk måste jag då fråga, anser du att dessa inre röster är gang stalking? Är det så att säga orsakade av någon utomstående person? Och om det är så - är de orsakade av personer som sitter med en mikrofon eller dylikt någonstans, eller är de orsakade av att du/ni pressats psykiskt tills ni mår så dåligt att dessa röster dyker upp i huvudet?
2014-08-08, 10:04
Bannlyst
Det kan inte vara lätt med alla paparazzi och nyfikna filurer som springer efter en bara för att någon är s.k. kändis.
2014-08-08, 10:37
Medlem
Citat:
Jag ber om ursäkt, det var inte meningen att lägga ord i munnen på dig - du har rätt i att du inte definerade gang stalking. Docjk måste jag då fråga, anser du att dessa inre röster är gang stalking? Är det så att säga orsakade av någon utomstående person? Och om det är så - är de orsakade av personer som sitter med en mikrofon eller dylikt någonstans, eller är de orsakade av att du/ni pressats psykiskt tills ni mår så dåligt att dessa röster dyker upp i huvudet?
De inre rösterna är intill förväxling likt mobbing och gang stalking, men jag tror inte att några mikrofoner är inblandade. Och jag vill inte strula med definitionen av gang stalking, som syftar på fysiska personer.

Om du med utomstående personer menar medvetanden skilda från den person som jag är 24 timmar per dygn så skulle jag nog svara ja - även om det finns en problemställning motsvarande Turing-testet. Det kan vara så att förtryck och psykisk press är faktorer som påverkar människor att höra röster även i vaket tillstånd. Det är ingen stor skillnad på röster i drömmar och röster i vaket tillstånd, annat än att de senare nog är mer aggressiva och elaka.
Senast redigerad av theanthropologist 2014-08-08 kl. 10:41.
2014-08-08, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarrou
Jag har varit ti mycket längre än så....men var inte medveten om vad dom gjorde de första åren. Du ska veta att med denna teknologi så kan man göra så jäkla mycket mer än det jag skrivit om i en del trådar, du kan nog inte ens föreställa dej vad som är möjligt idag!! Jadå, i princip allt han berättar så har jag med haft det under en period! Så jag VET att han inte hittar på eller så, ta det där med bilarna så visst fick jag uppleva det med under en period...Men jag har förstått att dom gör lite olika med oss offer, en del får uteslutande GS andra får annat psykologiskt trams och som i min situation så har jag varit med om ett traumabaserat experiment trauma och smärta!! Jag drog nitlotten...
Det där med implantat har jag förstått att vi offer har dels genom en hel del kontakter med andra offer runt om i världen och en hel del läsning om ämnet! Troligen så räcker det med en kapsel som lätt bryts itu och läggs i nått glas eller så (det är min uppfattning) en del offer har fått det i sprutform. Det är ju inga jätteimplantat detta de vi har i övriga kroppen dom är nog bara till för diverse smärta, de reagerar på elektromagnetiska vågor och vibrerar så pass så det ger smärta (återigen min egen uppfattning)
Alltså jag satt lugn och fin och bara förklarade på ett normalt sätt om det jag upplevde och hade upplevt under en längre period, då påstod plötsligt att jag led av en psykos och att vi kommer att hålla dej kvar här på tvång! Ja sa skratandes Vaa??? Nej nej ja har ingen psykos men det lyssna man inte på...så de som berättar om vad som pågår inom psykiatrin kanske man ska ta mer på allvar, för det verkar som om de kan i princip göra vad dom vill med den enskilde!
Medicinen hjälpte inte ett dugg....kanske tagga dom ned lite under tiden jag befann mig där men så fort jag kom hem igen så satte det igång....och har mer eller mindre fortsatt sen dess! Nuförtiden kör dom mycket smärta på mig (just nu i vänster häl och fot)
Jag bor i en mellanstad...men jag har förstått att detta med mind control o dylika experiment endast pågår i de större städerna samt några mellanstäder här i Sverige iaf......

Trollar du eller vad är ditt problem? Är du en del av tramskampanjen här för att förlöjliga gang stalking?

Hur kan du INTE förstå varför du blev tvångsintagen?

Om du säger till läkarn att du sett ett ufo i skogen, tycker du det är hans jobb att följa med dig ut i skogen och leta bevis för att det var ett ufo där eller är det hans jobb att skicka dig till psyk för undersökning?

Angående "voice to skull" så tycker jag riktade högtalare verkar mycket mer troligt än mikrochip, och skulle passa deras stil med att köra i grunden enkla knep som av stackars nojiga TIs uppfattas som avancerad alienteknik...
Senast redigerad av HalvAnonym 2014-08-08 kl. 11:12.
2014-08-08, 11:02
Medlem
tv4oves avatar
Citat:
Om inte också denna tråd ska bli en oändlighetsdiskussion så som psykstyrets nissar resonerar så gäller att vi först kan enas om eller gemensamt urskilja och särskilja fyra grundläggande orsaker till exv. inre röster.
Dels finns de naturliga fenomen som antingen frivilligt eller tvångsmässigt kan framkallas inom det egna normala psyket då medvetandet söker andliga upplevelser eller utsätts för stark stress.
Dels finns syntetiskt utifrån framkallade effekter av antingen droger eller tekniker som psykförsvaret behärskar med implantat, ryktesspridning, gangstalking osv.
Då det gäller att mörka all denna verksamhet som faktiskt pågår under psykförsvarets kontroll så kan man lätt konstatera hur underordnade celler med var sin övertygelse och självständiga taktik kan fås till att skylla på varandra och generera ständiga bortförklaringar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in