Flashback bygger pepparkakshus!
2014-08-08, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yoyopro5
Bara att läsa detta ger mig tårar i ögonen

Hur orkade du gå runt så länge? Jag tänkte redan på självmord första veckan, men nu har det gått 4 månader. Jag tänker i alla fall inte ge detta 1 år. Jag hade verkligen inte orkat, tro det eller ej men jag är hellre död än att känna så här. Och nu börjar skolan snart igen. Jag tänker iaf hoppa av och stänga in mig på mitt rum.

Jag vet helt ärligt inte har mått skit varenda dag, skolan har varit ett helvete har varit hemma många dagar vilket har lett till mycket ogiltig frånvaro. Har aldrig pratat med någon psykolog eller kurator heller vilket jag kanske borde gjort , jag har haft en ganska trasig barndom, kan ju ha något med saken att göra.
Citera
2014-08-08, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyyle
Jag vet helt ärligt inte har mått skit varenda dag, skolan har varit ett helvete har varit hemma många dagar vilket har lett till mycket ogiltig frånvaro. Har aldrig pratat med någon psykolog eller kurator heller vilket jag kanske borde gjort , jag har haft en ganska trasig barndom, kan ju ha något med saken att göra.

och hur blev du av med skiten?
Citera
2014-08-08, 02:48
Medlem
Slints avatar
Låter som en depression. Sök hjälp för att må bättre, prata med någon professionell.
Citera
2014-08-08, 03:07
Medlem
Citat:
och hur blev du av med skiten?

jag gjorde inget speciellt, försökte bara acceptera min situation och gå vidare, det tog sin tid men det blev bättre, vissa dagar var förjävliga medans andra var helt okej. Skiten är ju borta nu men istället har det övergått till ångest varje dag. Men ge aldrig upp jag förstår att det känns skit jobbigt nu men det blir bättre med tiden jag lovar dig.
Citera
2014-08-08, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slint
Låter som en depression. Sök hjälp för att må bättre, prata med någon professionell.

Börjar också tro att det är depression.

Citat:
Ursprungligen postat av Hardstyyle
jag gjorde inget speciellt, försökte bara acceptera min situation och gå vidare, det tog sin tid men det blev bättre, vissa dagar var förjävliga medans andra var helt okej. Skiten är ju borta nu men istället har det övergått till ångest varje dag. Men ge aldrig upp jag förstår att det känns skit jobbigt nu men det blir bättre med tiden jag lovar dig.

Jag vet att det blir bättre med tiden, men hur lång tid ska det ta? 4 månader kanske inte är så lång tid men för mig känns det som en evighet att gå runt så här och känna mig borta.
Citera
2014-08-08, 03:28
Medlem
Slints avatar
Det är ingen idé att vara för stolt för att söka hjälp. Ju snabbare du mår bättre desto bättre, inte sant? Boka in en tid hos en psykolog eller terapeut och prata ut om det och försök att hjälpa dig själv.
Citera
2014-08-08, 10:44
Medlem
Citat:
Jag gick fel linje. Gjorde saker som jag inte var intresserad av. Var också väldigt irriterad på kuratorn som kallade mig på möten.
Varför gick du till en kurator? Vad är det ni pratar om?

Äter du en någorlunda hälsosam och varierad kost, så att du får i dig vitaminer och mineraler?
Citera
2014-08-08, 14:05
Medlem
Citat:
Jag blev slagen av min pappa men jag vill helst inte prata om det.

Nu är jag 18
På vilket sätt har du bearbetat det? Slog han dig på så sätt att du kan ha fått men för livet?
Citera
2014-08-08, 14:24
Medlem
motorazrs avatar
Hört talas om post traumatisk stress syndrom (ptsd).
Tycker att du bör prata med en psykolog.
Det gör dig bra.
Mvh: Johnny
Citera
2014-08-08, 16:12
Medlem
Säkert har ngt hänt som du reagerar mot. Behöver inte hänt precis innan du fick det där, psyket är inte alltid logiskt, och känslor kan komma "försent". Kanske känner du mer krav eller vad det nu kan va, eller ngt som hänt. Sådär har jag oxå haft, någåt år senare fick jag min första djupa depression o sedan haft återkommande hela livet, även om overklighetskänslan försvann. Är väl en form av lindrig psykos skulle jag vilja beskriva det. Kontakta din vårdcentral, så får du läkartid. Är det mer bråttom kontakta akutpsyk.
Citera
2014-08-08, 21:45
Medlem
Citat:
Har tid hos kuratorn imorgon igen, men jag vill inte gå. Vad är poängen att gå när jag mår likadant när jag går därifrån?

Hur länge har du gått i terapi?

Ge det tid, ha tålamod.
Citera
2014-08-08, 22:18
Medlem
Be en läkare att få testa Sobril eller något annat lugnande. Om du känner dig ok då så vet du ju om det beror på ångest och kan börja jobba med problemet. Det kan även kännas som en lättnad om man vet att det finns en medicin att ta till om man inte står ut med sin situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in