Resultat: .
0%
röster
2014-08-06, 20:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Ni Dortmundfans kollar väl på eurosport nu där möter dom slask Wroclaw från Polen.
0-2 och mål genom Mikitikitarian och Immobile efter första halvan

Hur tror du immobile kommer stå sig i BL? Visste inte att killen fanns innan jag hörde att han knockade skytteligan och skulle till bvb, så tänkte hålla ett extra öga på honom i vm och mähh.. men han gjorde mål i stor segern senast , vet inte hur resten av för säsongen sett ut.
Citera
2014-08-07, 08:25
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Hur tror du immobile kommer stå sig i BL? Visste inte att killen fanns innan jag hörde att han knockade skytteligan och skulle till bvb, så tänkte hålla ett extra öga på honom i vm och mähh.. men han gjorde mål i stor segern senast , vet inte hur resten av för säsongen sett ut.
Som jag sagt tidigare i tråden så är jag fel människa att uttala mig om andra klubbar än Bayern då jag troligtvis är forumets mest färgade och tråkigaste person men det hade varit kul om en Italienare lyckas i BL men alla kan inte bli en Luca Toni.

Jag har en stor oro inom mig att denna säsong kommer att bli ett bakslag för Bayern i ligan.
Citera
2014-08-07, 08:43
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Jag har en stor oro inom mig att denna säsong kommer att bli ett bakslag för Bayern i ligan.

Joo, kan ju bli svårt att följa upp förra säsongen...
Citera
2014-08-07, 09:53
Medlem
cyberkalles avatar
Tysklands mest okände VM-spelare Shkodran Mustafi klar för Valencia för dom kommande fem åren.

Wolfsburg är intresserade utav Vincent Aboukakar från FC Lorient.

Bayern var rätt trötta i nattensmatch på konstgräset i USA och Rode var sämst på planen och gjorde inget rätt på mitten.

Sjukt fult spel av ALS-spelarna speciellt kapningen på Shaqiri. Tur det är ett tag kvar tills ligan börjar.
Citera
2014-08-07, 10:36
Medlem
fchansas avatar
Citat:

Bayern var rätt trötta i nattensmatch på konstgräset i USA och Rode var sämst på planen och gjorde inget rätt på mitten.

Sjukt fult spel av ALS-spelarna speciellt kapningen på Shaqiri. Tur det är ett tag kvar tills ligan börjar.

Men så var Pep också rätt arg efter matchen. Ville inte skaka hand......
Citera
2014-08-07, 10:42
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Han överreagerade väl lite men samtidigt så brukar man väl inte gå in så jäkla hårt och fult hela tiden i en obetydlig träningsmatch.
Citera
2014-08-07, 12:49
Medlem
cyberkalles avatar
Greuther Fürths Ilir Azemi var i morse med om en allvarlig olycka: http://www.bild.de/sport/fussball/2-bundesliga/schwerer-unfall-von-ilir-azemi-37148102.bild.html

På tal om detta är det någon som har koll hur det är med Hoffenheims Vukcevic efter hans krasch?
Citera
2014-08-07, 13:54
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa

Sunil Gulati ‏@sunilgulati

All good with Pep Guardiola and Caleb Porter. With them for nice handshake outside the locker room after the game. #MLSAllStar

Pep skakade Porters hand men lite senare. Helt onödigt att gå in som MLS-laget gjorde, det är en plojmatch. Porter skulle kunna tala om för sina spelare att tagga ner lite men han valde väl att inte göra det. Som jag ser det så är det rätt av Pep att inte skaka hans hand i första skedet, han ville visa att det inte är ok.
Citera
2014-08-07, 13:57
Avstängd
Halloween2s avatar
Robert har nätat i varje tränings match nu under sommaren? Tror han kommer vara i topp 3 anfallare denna höst/vår. Har muller fortfarande semester?
Citera
2014-08-07, 14:32
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Greuther Fürths Ilir Azemi var i morse med om en allvarlig olycka: http://www.bild.de/sport/fussball/2-bundesliga/schwerer-unfall-von-ilir-azemi-37148102.bild.html

På tal om detta är det någon som har koll hur det är med Hoffenheims Vukcevic efter hans krasch?
Otäckt med Azemi!

Vukcevics kontrakt med Hoffenheim löpte ut nu under sommaren. Klubben ville av naturliga skäl inte förlänga det då han i dagsläget inte kan spela fotboll men de sade sig villiga att hjälpa honom med jobb/praktik för att kunna komma tillbaka till ett "vanligt liv" utanför fotbollen. Men de menade också att dörrarna står öppna för honom att komma tillbaka som spelare i klubben om reha-processen blir lyckad.
http://www.sport1.de/de/fussball/fussball_bundesliga/newspage_899798.html
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Robert har nätat i varje tränings match nu under sommaren? Tror han kommer vara i topp 3 anfallare denna höst/vår. Har muller fortfarande semester?
Müller var med i matchen mot MLS All-Stars och blev inbytt i 80:e minuten.

Tror också att Lewa kommer att göra en hel del mål den här säsongen. Svårt att misslyckas med sådana spelare runt sig!
Citera
2014-08-07, 14:48
Medlem
dippsis avatar
Verkar bli Wollscheid som blir vår nya mittback, han har inte speciellt stor chans i Leverkusen som han precis kom till. I Nürnberg tyckte jag han gjorde det bra så hade verkligen inte sagt nej till värvningen. Verkar bli lån som gäller då pengar är något vi tyvärr inte har. Ostrzolek ska bli klar inom par dagar, ska kosta 2 miljoner €. Riktigt nöjd med denna sommaren och det märks att Beiersdorfer är tillbaka.

Hoppas på något sådant som detta.
---------------------Adler-----------------------
Diekmeier - Kacar - Wollscheid - Ostrzolek
------------Behrami------Badelj----------------
-Müller---------------Vdv---------------Jansen-
--------------------Lasogga---------------------

Ser bra ut inför denna säsongen om dem två sista affärerna går igenom.

Spelar som jag tycker kan roteras är.
Försvaret; Djourou, Jiracek, Westermann och Rajkovic(ser gärna honom som startspelare när han är tillbaka ifrån skada)
Mittfältet; Arslan, Beister, Skjelbred, Ilicevic och Stieber.
Anfall; Rudņevs, Zoua (Beister kan spela cf med, ser hellre honom där den Zoua)

längtar redan till 18e och 23e!
Citera
2014-08-07, 22:22
Medlem
dippsis avatar
Lär märkas att Thomas Tuchel inte är kvar i Mainz, första tecknet kanske kom ikväll? Dem åkte ut ur kvalifikationen för Europa Leauge mot Tripolis detta med 1:3. Man vann första matchen med 1:0. Tror inte Mainz kan fortsätta som dem gjort med Tuchel. Synd, alltid gillat laget. Kanske beror på deras två senaste tränare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in