2014-08-05, 20:12
Medlem
Lobotomerade polacker förorenar i vanlig ordning pub-matcherna.

Där synes ingen förbättring i spelet, dvs att lyfta bort dom från EU1,EU2 och istället öppna en sandlåda i Warszawa.
Citera
2014-08-05, 20:59
Medlem
xyklopfs avatar
Diverse ändringar på vagnar i patch 9.2:
http://worldoftanks.eu/en/news/pc-browser/46/vehicle-changes-92-overview/
Citera
2014-08-06, 11:51
Medlem
Någon som vet när sommarlovet i östeuropa tar slut? Det är ta mig fan omöjligt att få till en bra segersvit. Startade på 55% förra veckan och är nere på 52% nu.
Citera
2014-08-06, 12:34
Medlem
Jisses vad kul det är att spela med den brittiska tier 2 premium VIC samt T7 Car i lag som fungerar. Funkar bra att snurra runt en T18 och tömma magasinet i röven på den. Enda allvarliga hotet är från Hotchkiss.
Citera
2014-08-07, 22:10
Medlem
VaBanks avatar
*suck*

Har lirat massor igår och idag. Och jag är lagom road över MM, 8/10 ggr har jag varit low tier (4 sista) Även med KV-1 hamnade jag lägst flera gånger på raken.. I vissa vagnar anser jag att man inte gör någon nytta alls emot VIII (om jag kör VI) Nu har jag inte kört light utan mest medium, TD och Heavys. Eller ja, lite kan man ju bistå med men oftast är man ganska chanslös, även som spot.

Tycker jag har lyckats rätt bra fastän motståndet varit oftast katastrofalt sett till vad jag har kört.

Vad säger proffsen; nickar Str3ker
Senast redigerad av VaBank 2014-08-07 kl. 22:12.
Citera
2014-08-08, 01:18
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaBank
*suck*

Har lirat massor igår och idag. Och jag är lagom road över MM, 8/10 ggr har jag varit low tier (4 sista) Även med KV-1 hamnade jag lägst flera gånger på raken.. I vissa vagnar anser jag att man inte gör någon nytta alls emot VIII (om jag kör VI) Nu har jag inte kört light utan mest medium, TD och Heavys. Eller ja, lite kan man ju bistå med men oftast är man ganska chanslös, även som spot.

Tycker jag har lyckats rätt bra fastän motståndet varit oftast katastrofalt sett till vad jag har kört.

Vad säger proffsen; nickar Str3ker

Har du vunnit för mycket och alla tomater från öst förlorat för mycket, ger mm-motorn dig automatiskt sämre rng och sätter alla som inte är genomusla och som gjort samma sak som dig, dvs vunnit, i dina lag med samma kassa rng för att ni garanterat ska förlora.

Då träffar en IS-3 med 200 wn8 dig från 350 meters håll medan du kör i 70 nerför backen på campingkova garanterat och slår dessutom sönder både ditt ammorack samt dina tracks, du fixar ammoracket som naturligtvis pajar direkt igen när en kv4 snapshottar dig från samma avstånd.

Eller nåt sånt, så känns det när man har riktiga kassa dagar och bara förlorar och förlorar.

Men din wr verkar ha tagit ett riktigt djupdyk trots att du egentligen inte spelat sämre, har du kört massa stockvagnar i högre tiers där du kan påverka mindre och inte kan spelstilen fullt ut än? Sånt brukar i varje fall påverka det för mig.
Citera
2014-08-08, 01:32
Medlem
Bearforceones avatar
Dumt med två poster på rad, men men.

Snart klar med Caernarvon (10k xp kvar) och för att vara den sämsta tier 8 heavyn älskar jag den, hulldown och bara mata in skada var 6,5 sek är fantastiskt kul. Lyckats klart mycket bättre i den än med både Tiger II och IS-3.

Trodde verkligen Conqueror som kommer efter med sin toppkanon verkade skitkul med samma spelstil, ja tills jag såg att den har 3 mindre elevation på kanonen. WTF liksom, sämre än både ryska (ST-1), tyska (E-75) och amerikanska (M-103) tier 9 vagnarna. Den buffade VK45p (b) verkar ju vara ett mindre monster istället för halvdassig som den var förut, kanske skulle satsa på den, M103 eller ST-1 istället. Men orka grinda igenon den sämsta ryska skiten till heavy som finns i spelet KV-3 och sen KV-4 och dessutom Vk45p (a) som även den verkar vara en kass heavy/medium hybrid...

Näää, Conqueror it is och sen M103 eller att jag orkar grinda ihop 12 miljoner att köpa ett par tier X till.
Citera
2014-08-08, 08:34
Medlem
liddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Har du vunnit för mycket och alla tomater från öst förlorat för mycket, ger mm-motorn dig automatiskt sämre rng och sätter alla som inte är genomusla och som gjort samma sak som dig, dvs vunnit, i dina lag med samma kassa rng för att ni garanterat ska förlora.

Nej, MM-motorn har inget sådant inbyggt.

Citat:
Eller nåt sånt, så känns det när man har riktiga kassa dagar och bara förlorar och förlorar.

Precis. Det käns så, men det är bara slumpen som styr och ibland får man bra lag och ibland lag som gör att man vill gråta/måste kämpa extra hårt.
Citera
2014-08-08, 09:04
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Snart klar med Caernarvon (10k xp kvar) och för att vara den sämsta tier 8 heavyn älskar jag den, hulldown och bara mata in skada var 6,5 sek är fantastiskt kul. Lyckats klart mycket bättre i den än med både Tiger II och IS-3.

Den som säger att Caernavron är den sämsta tier8 heavyn är ute och cyklar.
Den är rätt lik T32, fast med sämre turret armour och betydligt bättre kanon främst acc, aim time och pen.

Citat:
Den buffade VK45p (b) verkar ju vara ett mindre monster istället för halvdassig som den var förut, kanske skulle satsa på den, M103 eller ST-1 istället. Men orka grinda igenon den sämsta ryska skiten till heavy som finns i spelet KV-3 och sen KV-4 och dessutom Vk45p (a) som även den verkar vara en kass heavy/medium hybrid...

VK4502B har aldrig varit en dålig tank. Samma front armour, turret och kanon som en E-75a fast med sämre side armour, speed och depression, och det är bara dåliga spelare som kallar en E75a är en dålig tank. Jag har spelat den ett bra tag innan buffen och har aldrig haft problem med att slå ut andra tier9-10 heavies i den. Buffen var dock väldigt trevlig, men förändrar inget i spelstilen på tanken.
För övrigt är VK4502A också en rolig tank och gillar man mediums är den att rekommendera eftersom spelstilen är mer lik en medium än en heavy.

Citat:

Gör om, gör rätt

Citat:

Ärligt talat, åker ni på 4-5 raka förluster så sluta spela. Ni kommer bara att bli mer och mer frustrerade och dessutom spela sämre.
Citera
2014-08-08, 12:56
Medlem
Lobunos avatar
Efter en nästan 5 månaders paus har jag börjat spela igen WoT, men är det bara jag eller har det blivit på tok svårt att spela arty?

Min SU-8 tar nu ännu mera tid att ladda och när man väl skjuter är det som ett lotteri. Värt att nämna att den är maxad.

Kul att se i alla fall att min favo Matilda är fortfarande långsammast men tuff som en tjur.
Citera
2014-08-08, 13:22
Medlem
Cardiacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lobuno
Efter en nästan 5 månaders paus har jag börjat spela igen WoT, men är det bara jag eller har det blivit på tok svårt att spela arty?

Min SU-8 tar nu ännu mera tid att ladda och när man väl skjuter är det som ett lotteri. Värt att nämna att den är maxad.

Arty nerfades för ett tag med avseende på RoF och acc, sen så det är nog det du upplever.
Citera
2014-08-08, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobuno

Kul att se i alla fall att min favo Matilda är fortfarande långsammast men tuff som en tjur.

Welcome to the world of RNG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in