Citat:
Ursprungligen postat av
viggi98
Jag har som Chelsea suporter funderat en del på hur de kommer starta (det finns ju en hel del att välja mellan som tränare), men kommit fram till att det är väldigt svårt att veta hur Mou tänker när han tar ut truppen. Det finns ju trotts allt en hel del ? som man gärna gör till ! . Cech eller Courtois? Tror absolut att Courtois kan konkurrera med Cech då han spelar på ett sådant moget sätt.
Ytterbacken så har jag bara kommit fram till att Azi troligtvis kommer spela då han är Mou:s favoritspelare. Men kommer han gå på Ivano eller Luiz? Luiz var en av de anledningarna till varför Atletico gjorde en sådan bra säsong som de gjorde, han var fenomenal. Kommer en av dessa acceptera att nöta bänk eller kommer mou rulla på dessa?
På mittbacken så är et ju ganska klart vilka som startat, men tror ni att Zouma kommer så småning om ta över Terrys plats på mittback?
Sedan så har jag bara en fundering kvar. Hur kommer Mou formelera sitt mittfält?
Kan ni även ge en trolig startelva så vore det najs
Är ingen Chelseasupporter men jag skulle tippa att en möjlig startelva när alla är friska skulle se ut ungefär så här:
Courtois
Azpilicueta - Cahill - Terry - Filipe Luis
Matic - Fabregas
Willian - Oscar - Hazard
Diego Costa
Sedan kommer spelare som Ramires, Ivanovic, Schúrrle m.m slussas in lite då och då. Chelsea har ju en löjligt bred trupp.