Resultat: Vilken Energidryck är din favorit?
Monster
16,25%
327 röster
Red Bull
28,03%
564 röster
Full Strike
0,35%
7 röster
V - afternoon wake-up call
2,93%
59 röster
Hustler
2,58%
52 röster
Shark
2,14%
43 röster
Lidl miXXed up
2,63%
53 röster
Powerking
11,48%
231 röster
Magic
0,99%
20 röster
R20+
0,45%
9 röster
Euroshoppers
4,32%
87 röster
Franks
5,52%
111 röster
Battery
2,24%
45 röster
Dark Dog
1,29%
26 röster
Pripps Energy
0,94%
19 röster
Burn
10,74%
216 röster
Någon annan
7,11%
143 röster
2014-05-10, 15:55
Medlem
Blu's nya Mojito är rätt god.

Är det någon som vet hur man bäst motverkar den "krasch" som ofta uppkommer efter energidrycks intaget?
Jag tänkte på att kanske alla dessa vitaminer som dom innehåller ska hjälpa till lite med det, att dämpa suget när man drar sig tillbaka.

Har man druckit flera energidrycker så blir det ännu svårare att slippa kraschen.

Det har inte pratats så mycket om detta jobbiga moment som uppkommer och jag tycker att det är svårt att forska på egen hand hur man bäst slipper det.

Att bara ta en enstaka energidryck kanske är det bästa eller vad säger ni?
Citera
2014-05-19, 15:16
Medlem
Vilka energidrycker rekas om man ska köra light eller sockerfritt? Hört Powerkings ska vara bra för att vara light men inte testat än.

Köpte bara en burk light av Mixxed senast tillsammans med många vanliga. Bättre än vatten, men då tyckte jag att jag hann känna den där konstiga, sträva bismaken långt bak i gommen, nästan ner i halsen, av att det är något onaturligt man får i sig när man dricker light. Svårt att beskriva, men jämförde senare med vanliga och då kände jag inte ens smak så långt ner som jag gjorde med lighten.
Citera
2014-06-06, 17:05
Medlem
Köpte en Red Bull och en Burn för att gå till botten med det hela, vilken är godast.

Och min röst faller tillslut på Burn.
Det är något med Red Bulls eftersmak som håller bak den från att vinna. Smaken känns väldigt "syntetiskt" om man jämför med Burns eftersmak.
Burn kunde ha smakat 1% mindre surt så hade den varit överlägsen, men men Burn tar hem priset allt som allt.
Citera
2014-06-16, 22:58
Medlem
Någon som har tips på vart man kan få tag på billiga Powerade-kopior? Tänker främst i Stockholm
Citera
2014-08-07, 17:57
Medlem
Nochillss avatar
Jag provade Red Bull för allra första gången i förra veckan och jag gillade inte "saftsmaken" alls. Det är en så totalt överhypad dryck för Iphone-generationen att det inte finns några gränser.

Nej jag gillar Burn men Wolverine som finns på COOP är så mycket bättre även om smaken är lite sur.
Citera
2014-08-07, 19:31
Medlem
Slingshots avatar
Gillar Powerking light bäst, skönt att slippa sockret o ingen större smakskillnad mot Powerking/Red Bull med socker i.
Citera
2014-08-07, 19:38
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Gillar Powerking light bäst, skönt att slippa sockret o ingen större smakskillnad mot Powerking/Red Bull med socker i.

Mannen, du kan väl för djävulen inte föredra aspartam eller stevia eller vad fan det är framför äkta skånskt SOKKÖR?
Citera
2014-08-07, 19:44
Medlem
M150 på glasflaska is the shit
Citera
2014-08-07, 23:35
Medlem
meganegerdases avatar
Säger bara Verve!
Citera
2014-08-08, 12:34
Medlem
Coca Cola originalrecept
Annars blir det nog Burn och Mountain Dew Energy, eller Megaforce, lite surare än ES men ack så god, kunde hälla i mig tre 0,5 en kall vintermorgon på högstadiet efter ett lite för vilt veckoslut med för lite sömn
Citera
2014-08-08, 14:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce
Mannen, du kan väl för djävulen inte föredra aspartam eller stevia eller vad fan det är framför äkta skånskt SOKKÖR?

Haha joda.

Socker är ett jävla gift, orsakar fetma, diabetes etc.
Citera
2014-08-11, 16:43
Medlem
Vet inte om jag ska starta ny tråd om fenomenet, men helt sjukt hur pjoskiga många är om energidrycker. LOL. Sommarjobbar inom kvinnodominerat yrke och brukar dra två Red Bull [sugar free] till lunchen. Två kvinnliga kollegor, oberoende av varandra, har varnat om hur deras pojkvänner/män minsann blivit tjackade av att ha inmundigat en Red Bull. Är Du trött och tar EN Red Bull kan Du tydligen köra 100 mil mitt i natten utan att riskera att somna vid ratten.

Finns alltså folk, 2014, som på allvar tror man måste springa typ en mara för att kunna dra en energidryck. Själva dricker de såklart kaffe så fort tillfälle ges...

En kollega menade på att jag är undantag för jag konsumerar för mycket energidryck. Hade jag bara druckit färre skulle jag märka vilken ENORM överenergi jag skulle få av en jävla Red Bull.

WTF? Jag har aldrig fått riktigt rus av enerigdryck. Bara viss ökad koncentration och friskhetskänsla. Däremot har jag fått rus av att ha inmundigat vanligt kaffe inför en föreläsning och velat röra på mig när man ska sitta still.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in