2014-08-07, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nescaf
Jag börjar bli rädd.
För vad? Utveckla.
Citat:
Är verligen detta tankesätt män har?
Är du korkad? Män har inte ett kollektivt tanksätt. Vi är alla individer och tänker olika.
Citera
2014-08-07, 14:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Vi bor i Sverige nu, inte i Iran. Här har alla människor rätten att röra sig fritt. Det är inte något exklusivt för oss män.

Det ändrar inte faktumet att kvinnor som sätter sig i situationer där de riskerar att bli våldtagna har högre risk för att bli våldtagna än kvinnor som stannar hemma och inte umgås med främmande män.

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Nej det är inte sannolikt. Du KAN OMÖJLIGT VETA DET. Sluta anta en massa sjuka saker.

Det står i typ alla studier om våldtäkt att resultatet sannolikt påverkas av att en del kvinnor under-rapporterar att de tänder på våldtäkt. Det är logiskt att samma sak gäller när kvinnor som blivit våldtagna rapporterar om de har fått orgasm när de blev våldtagna. Så om vi räknar lågt på att 20% under-rapporterar så blir resultatet att 70% av kvinnorna får orgasm när de blir våldtagna. Det är konkreta belägg för att kvinnor njuter av våldtäkt.
Citera
2014-08-07, 14:44
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Det ändrar inte faktumet att kvinnor som sätter sig i situationer där de riskerar att bli våldtagna har högre risk för att bli våldtagna än kvinnor som stannar hemma och inte umgås med främmande män.
Män löper störst risk att bli misshandlade (av andra män). Det är faktum. Män blir misshandlade i högre utsträckning än kvinnor (av andra män). Det är ett faktum. Betyder det enligt din logik att män som rör sig ute på stan får skylla sig själva om de blir misshandlade eftersom de försatt sig i situationen på eget bevåg?

Normala män våldtar inte även om de är kåta. Sjuka män gör det. Man är inte mera manlig om man våldtar eller misshandlar människor. Däremot saknar man empati och impulskontroll. Kan man inte hålla kuken i styr bör man få den avhuggen imho.

Blir du ledsen om skolan ringer och berättar att din son har våldtagit en klasskamrat? Kommer du säga "han gjorde som han blev tillsagd. Här hemma lär vi våra barn att kvinnor är underlägsna män och det är var mans plikt att våldta kvinnor. Kvinnor ska lyda och tillbedja mannen. Hon ska serva honom. Hans välbefinnande är det enda som är viktigt för henne."

Blir du svartsjuk/ledsen/förbannad om din man går över och våldtar granntjejen? Han kanske kommer hem med en könssjukdom och smittar dig. Det vore väl lajbans?
Citera
2014-08-07, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
TS är kvinna, vilket hon bevisat genom att länka en video. Dessutom har hon redan sagt att hon tänder på detta.

Jag tror att det är samma sjuka och depraverade individ som har blivit avstängd flera gånger tidigare.
Citera
2014-08-07, 15:37
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nescaf
Jag börjar bli rädd.
Är verligen detta tankesätt män har?

Då är det oerhört mycket mer illa än vad jag trodde.

Vilket tankesätt?
Citera
2014-08-07, 15:38
Medlem
TheKickss avatar
Citat:

Fast risken att bli våldtagen av en främmande man är väldigt liten. Det är ju vanligast att det är någon man känner sedan innan.
Citera
2014-08-07, 15:43
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Man kan låta bli att vara ensam med andra män.

Nej det är kvinnans ansvar att inte ge män tillfälle att våldta henne om hon inte vill bli våldtagen.

Så du erkänner att kvinnor tänder på våldtäkt i fantasin?

Det står att 50% erkänner att de fick orgasm. Det är sannolikt att den verkliga siffran är högre eftersom det inte är PK för kvinnor att erkänna att de fick orgasm när de blev våldtagna.

Om vi antar att det finns 20% till som fick orgasm men inte vill erkänna det för främmande människor så blir den totala siffran 70%. Vad säger det om hur kvinnor känner när de blir våldtagna?

Att de studierna lägger fram lägre siffror beror på att det inte är PK för kvinnor att erkänna att de fick orgasm när de blev våldtagna.

Men det är skönt att komma varför skulle man ha något emot det? Skulle män ha något emot det om kvinnor gav dem random avsugningar? Nej de skulle tycka att det var det bästa som hänt. Så varför skulle man som kvinna tycka att det var dåligt om man fick gratis sex och mannen fick en att komma?

Fantasier visar vad kvinnor egentligen gillar. Här är 10 exempel, (FB) Leder porr till sexuella övergrepp? , (FB) Leder porr till sexuella övergrepp?

Här är några exempel till,

om kvinnor gillade PK-män som repsekterade att kvinnan sa nej så skulle det finnas porr med sådana män eller hur?

Japp, så du ska nog låta bli att vara ensam med din man. För risken är störst att du blir våldtagen av honom.
Jag har aldrig skrivit att det inte finns någon kvinna som tänder på våldtäkt i fantasin.
Du hänger upp dig på en undersökning. Det finns massor med sådana som presenterar olika siffror. Allt mellan 5-50 %. Dessa siffror är dock inte ens intressanta. En orgasm är bara en fysisk reaktion, det betyder inte att de njöt eller var med på det. Däremot så betyder det att många av de kände skam efteråt.
Det finns massor med porr där män har sex med villiga kvinnor. De flesta filmer handlar faktiskt om frivilligt sex. Förmodligen för att det är det de flesta både män och kvinnor tänder på.
Citera
2014-08-07, 15:49
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Det är konkreta belägg för att kvinnor njuter av våldtäkt.

Nej det är det det inte är. De får en ofrivillig orgasm, det är inte samma sak som njutning. De får oxå skamkänslor för att deras kropp reagerade som den gjorde på ngt som de absolut inte ville. En kvinna som får orgasm vid en våldtäkt har med all säkerhet ännu svårare att gå vidare efteråt.
Du är alldeles för insnöad i att alla kvinnor tänker och fungerar som du. Men det är inte så. Det finns oändligt många kvinnor som vittnar om detta med skam efter en våldtäkt. Oändligt många som vittnar om hur kränkt de känner sig, hur deras sexliv har blivit förstört efter. Hur hela deras liv har rasat ihop. Du har inte ens varit med om det själv, och ändå sitter du och påstår att de njöt. Du äcklar mig.
Citera
2014-08-07, 17:17
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheKicks
Fast risken att bli våldtagen av en främmande man är väldigt liten. Det är ju vanligast att det är någon man känner sedan innan.

Det är samma sak om man inte umgås med andra män ensam så blir man inte våldtagen.

Citat:
Japp, så du ska nog låta bli att vara ensam med din man. För risken är störst att du blir våldtagen av honom.
Jag har aldrig skrivit att det inte finns någon kvinna som tänder på våldtäkt i fantasin.
Du hänger upp dig på en undersökning. Det finns massor med sådana som presenterar olika siffror. Allt mellan 5-50 %. Dessa siffror är dock inte ens intressanta. En orgasm är bara en fysisk reaktion, det betyder inte att de njöt eller var med på det. Däremot så betyder det att många av de kände skam efteråt.
Det finns massor med porr där män har sex med villiga kvinnor. De flesta filmer handlar faktiskt om frivilligt sex. Förmodligen för att det är det de flesta både män och kvinnor tänder på.

1) Det här var inte en undersökning utan erfarenhet från en kvinna som jobbade med våldtagna kvinnor. Hennes siffror bekräftades av andra som jobbade med våldtagna kvinnor. Så det får anses som trovärdiga siffror. Det är klart det är intressant att minst 50% av kvinnorna som blir våldtagna får orgasm.

2) Om kvinnan fick orgasm så njöt hon av sexet. Det är så det fungerar.

3) Jag syftar på porr för kvinnor "romance novels" där är männen dominanta män som våldtar inte snälla män som respekterar att kvinnan säger nej. Om kvinnor verkligen tände på snälla män som respekterade att kvinnan sa nej så skulle de männen vara i "romance novels".

Citat:
Nej det är det det inte är. De får en ofrivillig orgasm, det är inte samma sak som njutning. De får oxå skamkänslor för att deras kropp reagerade som den gjorde på ngt som de absolut inte ville. En kvinna som får orgasm vid en våldtäkt har med all säkerhet ännu svårare att gå vidare efteråt.
Du är alldeles för insnöad i att alla kvinnor tänker och fungerar som du. Men det är inte så. Det finns oändligt många kvinnor som vittnar om detta med skam efter en våldtäkt. Oändligt många som vittnar om hur kränkt de känner sig, hur deras sexliv har blivit förstört efter. Hur hela deras liv har rasat ihop. Du har inte ens varit med om det själv, och ändå sitter du och påstår att de njöt. Du äcklar mig.

Man kan inte få orgasm utan att få njutning först.

Kvinnor som säger att de "känner sig kränkta" och så vidare ljuger för att de egentligen tyckte om det. Sannolikt använder de det som ursäkt för att inte ha sex med sina män eftersom de njöt mer av våldtäkten.

Varför skulle en kvinna ha något emot att hon fick surprise sex och att hon desutom kom?
Senast redigerad av Babianen 2014-08-07 kl. 17:21.
Citera
2014-08-07, 17:36
Medlem
TheKickss avatar
Citat:
Det är samma sak om man inte umgås med andra män ensam så blir man inte våldtagen.

1) Det här var inte en undersökning utan erfarenhet från en kvinna som jobbade med våldtagna kvinnor. Hennes siffror bekräftades av andra som jobbade med våldtagna kvinnor. Så det får anses som trovärdiga siffror. Det är klart det är intressant att minst 50% av kvinnorna som blir våldtagna får orgasm.

2) Om kvinnan fick orgasm så njöt hon av sexet. Det är så det fungerar.

3) Jag syftar på porr för kvinnor "romance novels" där är männen dominanta män som våldtar inte snälla män som respekterar att kvinnan säger nej. Om kvinnor verkligen tände på snälla män som respekterade att kvinnan sa nej så skulle de männen vara i "romance novels".

Man kan inte få orgasm utan att få njutning först.

Kvinnor som säger att de "känner sig kränkta" och så vidare ljuger för att de egentligen tyckte om det. Sannolikt använder de det som ursäkt för att inte ha sex med sina män eftersom de njöt mer av våldtäkten.

Varför skulle en kvinna ha något emot att hon fick surprise sex och att hon desutom kom?

För att alla kvinnor vill inte ha sex med alla män oavsett om hon kom eller inte. Och nej en orgasm betyder inte automatiskt att hon njöt. Lägg ner och vara så efterbliven! Nu är vi klar!
Citera
2014-08-07, 17:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
För att alla kvinnor vill inte ha sex med alla män oavsett om hon kom eller inte. Och nej en orgasm betyder inte automatiskt att hon njöt. Lägg ner och vara så efterbliven! Nu är vi klar!

Hon har inte sex med alla män hon har sex med mannen som våldtar henne. Även om hon inte vill ha sex med den mannen så kan det vara skönt ändå (eftersom de flesta kvinnor som blir våldtagna får orgasm) så varför vara emot våldtäkt? Det är bara kvinnor som är negativa till sex som klagar på att få gratis sex.

Man kan inte få orgasm om man inte njuter av sexet. Tänk dig att det hade varit en man "bara för att jag kom när jag hade gay-sex betyder det inte att..."
Senast redigerad av Babianen 2014-08-07 kl. 17:56.
Citera
2014-08-09, 10:02
Medlem
HannaLees avatar
Torde vara förutsatt att våldtäkten sker vaginalt medelst penis. Och inte med trasiga glasflaskor, pinnar fulla med splinters, etc...
Kvinnor får orgasm när de föder barn också, betyder det att det är skönt att i princip skita ut en hörnsoffa?
Nej, vissa punkter stimuleras. Kroppen ger blanka fan i vad hjärnan tycker.

Jag upplevde ingen njutning vid min våldtäkt. Men så kände jag mig inte heller särskilt kränkt eller förstörd efteråt, det är vad det är. Jag vad mest jävligt förbannad över att han lyckades övermanna mig och ta sig friheter. Skönt? Nej, hade fullt sjå att försöka ta mig loss, så tid för njutning fanns ej. Det var inte ens livsomvälvande eller traumatiskt. Bara väldigt frustrerande och på något sätt onödigt. Rädsla för diverse otrevliga sjukdomar fanns där också, såklart.

...and yes, I like it rough. Ett trevligt litet rape game med maken förhöjer vilken tråkig tisdag som helst.

Men jag föredrar att välja min partner själv, alla dagar i veckan. Inte nåt random äckel, som är för misslyckad för att få villig fitta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in