2014-08-07, 12:29
Medlem
respekt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Fan vad mycket skitsnack om det ena och det andra. 17-åring blir ihjälstucken och folk snackar om att det "bara var en gangster" som strök med. Jag kan på rak arm komma på ett antal personer från min ungdom som var kriminella men som lever ordnade liv idag. Jag har själv viftat med kniv som osäker 15-åring i bråk, utan att för den sakens skull växa upp till en parasit eller drägg som förtjänade att dö ung med en kniv i mig.

Sådana här saker händer och har alltid hänt. Unga, arga killar springer på andra unga, arga killar och bråk uppstår. Oftast slutar det inte med döden, men ibland vill ödet annorlunda. Det är alltid tragiskt när sådant här händer. Det finns såklart rakt igenom onda människor men de flesta av oss ligger nånstans mitt emellan. Både GM och BO är säkert personer som någon idag känner sorg för.

Att du inte behövde hugga någon till döds under omständigheterna skall du anse vara riktigt tur. Är ganska nyfiken på hur du (och alla andra som gör det för den delen) tänker när ni bestämmer är för att vifta med kniv i 15-åldern. Ganska korkat, om du frågar mig. När slutade det räcka med knytnävsslag och lite svordomar?

Det fattas förebilder för dessa ungdomar, om de nu bestämmer sig för "gatulivet" (vi kallar det så, fastän det inte har något med gatan att göra, men det tror de), det enda de lär sig ifrån är Kartellmesarnas låtar där de själva förespråkar kniv och pistoler. Hah, svenska gangster rappare gömmer sig bakom vapen. Behövs någon som ska lära ungarna att ett par verkligen räcker och bör vara den sista utvägen - som människor ska vi kunna diskutera oss fram...
Citera
2014-08-07, 12:32
Medlem
snwks avatar
Att tillhöra en kategori som "wannabe gangster" är attraktivt för yngre folk eftersom det bidrar till en livsstil dom eftersträvar: Respekt, festande och brudar. Av samma anledning började jag med graffiti.

Jag tror inte det är mycket svårare än så. Om man umgås med "fel folk" från barnsben och alla följer samma bana in till den livsstilen så tycker jag att det är högst irrelevant vilken etnicitet dom har. Att vissa etniciteter utövar annan barnuppfostran kan jag ge er, men att det är 100% sant i alla fall är helt enkelt inte sant.

I mitt lilla område är majoriteten av "wannabe gangsters" etniska svenskar. Dom verkar inte gilla sina liv särskilt mycket för den delen heller, det stinker osäkerhet, men det är livet dom har haft och livet deras vänner har valt. Det är inte alltid så enkelt att bara ställa sig upp och bryta kontakten med alla vänner. Så sätt fortsätter hjulet att snurra. Är det inte dags för samhället att erbjuda bättre alternativ?

Jag tycker så jävla synd om BO. Jag känner inte särskilt mycket för MGM, men för helvete, kan det här få lov att bli en väckarklocka för alla ungdomar? Slåss med nävarna, inte knivar. Jag är inte ute efter att försvara MGM men jag är väldigt tveksam till att han verkligen ville döda sin fd. bästa vän.

En tragisk historia som bör lyfta fram diskussion om samhällsklimatet för unga, dumma 90-talister. Vi svenskar är precis lika benägna att gå samma väg som alla andra etniciteter.
Citera
2014-08-07, 12:35
Medlem
laserpennas avatar
För er som undrar är den misstänkte GM svensk/tysk.. iallafall vad han har sagt till mig. Båda hans föräldrar är alkoholister. Misshandlad av pappan.. det är vad han har sagt till mig personligen.
Citera
2014-08-07, 12:35
Medlem
Vi har en lag mot att bära kniv på allmän plats.
Nu får polisen ta i med hårdhandskarna och börja visitera ungdomar och det blir dryga böter när man har kniv och upprepas det blir det fängelse.

Jag vet en som blev svårt knivskuren tidigare i år. I förra veckan var det en som sa sig bära kniv och var hotfull på bussen . Han var bara ute efter att få bråka med någon.

Bara alla rån som utförs med hjälp av kniv måste ju vara tusentals i det här landet.

Det var ju nån Svensson som hade en kniv i bilen och som blev åtalad för det . Han hade knappast tänkt använda det mot nån annan människa. Nu springer tusentals människor omkring med en kniv på sig och drar sig inte för att använda den mot medmänniskor.
Senast redigerad av DowtonAbbey 2014-08-07 kl. 12:44.
Citera
2014-08-07, 12:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
1. Ja, jag fik namnet på BO meget tidligt i denne tråd før de två som skrev.

2. Er du helt almindelig dum eller? Det var JAG som spekulerade og dermed insinuerade at den irakiske gäng var indblandat på nogot vis i mordet. Hvad er du vil, skal jeg sige ursäkta til dig for jag hade kanske fel? b*tch, please
Jag behöver inte ha någon ursäkt (varför skulle jag - jag skiter väl i dig?), men jag påpekar gärna att du är ute och cyklar. Jag gillar inte folk som skriver skit de inte har någon grund för och råder dig därför i all välmening att hålla käften innan du har något vettigt att komma med nästa gång.

Jag noterar för övrigt att du inte ens bemöter mina påpekande om de uppenbara sakfelen dina små fåglar sjungit för dig. Du verkar vara en riktig skräpanvändare och jag ska inte slösa mer tid på dig nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Danne90
Balkan-King hittar ju bara på en massa skit.
Jag insåg nu att jag råkade ramla över ett troll, ja.
Senast redigerad av johnny_vicious 2014-08-07 kl. 12:51.
Citera
2014-08-07, 12:49
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Svenskt namn säger ju ingenting. Flera vittnar ju om att han är minst halvt icke-svensk vilket syns också. Finns massor av sådana fall och adopterade personer som har svenska namn, det säger ingenting.

Om "vittnena" vittnar helt åt helvete fel så är de antingen blinda, dumma i huvudet eller vanliga svenska Sverigedemokrater som älskar att hetsa om invandrare.

Håller med flera andra talare i tråden; det viftas med kniv jämt och ständigt i detta land, oftast på fyllan, har gjort så och kommer alltid att göra. Det är bara tragiskt när det slutar med död.

Nån som vet vad de bråkade om?
Citera
2014-08-07, 12:56
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laserpenna
För er som undrar är den misstänkte GM svensk/tysk.. iallafall vad han har sagt till mig. Båda hans föräldrar är alkoholister. Misshandlad av pappan.. det är vad han har sagt till mig personligen.

Ja, alkoholproblematik och taskig barndom spelar större roll för en individs handlingar och val i livet än hudfärg eller etnicitet. De som tror att hudfärg, ursprung, religion eller etnicitet spelar större roll är inga man ska ta på allvar utan bara skratta åt deras dumhet.

Alkohol och droger i kroppen sätter omdömet ut spel. Har du dessutom vapen till hands så blir det tragiska konsekvenser.
Citera
2014-08-07, 13:01
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ser man på, inte bara svensk utan dessutom en ståtlig arier från The Fatherland. Flashbacks albanspår känns mer och mer långsökt (särskilt då den enda källan är Fria Tider... )

Citera
2014-08-07, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ja, alkoholproblematik och taskig barndom spelar större roll för en individs handlingar och val i livet än hudfärg eller etnicitet. De som tror att hudfärg, ursprung, religion eller etnicitet spelar större roll är inga man ska ta på allvar utan bara skratta åt deras dumhet.

Alkohol och droger i kroppen sätter omdömet ut spel. Har du dessutom vapen till hands så blir det tragiska konsekvenser.

Både sociala som genetiska faktorer spelar roll. Om man tror annat är man fan korkad. Religion är även en social faktor som kan ge taskig barndom så varför räknar du bort denna?

Edit: Varför är ni så ivriga med att etnicitetsbestämma GM? Även etniska svenskar är kapabla att begå hemskheter samt vara allmänt dräggiga. Dock inte i samma utsträckning som många andra etniciteter.
Senast redigerad av FriedrichvonHayek 2014-08-07 kl. 13:08.
Citera
2014-08-07, 13:10
Medlem
Solrozs avatar
Citat:

...Och då är ju frågan om han är hälften tysk eller "tysk". If you know what i mean...

Ögonbrynen, näsan, ögonen, hudfärgen etc skriker ju halvjugge/halvarab.

Finns ingenting med honom som ser ut som på en nordeuropéer.
Citera
2014-08-07, 13:15
Medlem
Gustav är svensk. Bor med sin grovt alkoholiserade pappa i Limhamn.
Föremålet var en trasig glasflaska.
Michael och Gustav var tidigare nära vänner.
Punkt och slut
Citera
2014-08-07, 13:15
Medlem
Solrozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Ser man på, inte bara svensk utan dessutom en ståtlig arier från The Fatherland. Flashbacks albanspår känns mer och mer långsökt (särskilt då den enda källan är Fria Tider... )

Om du anser att denna person är en nordeuropéer så kanske det är dags att skaffa bättre glasögon?

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=574512502670379&set=a.1007130433836 63.560.100003349021296&type=1&theater
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in