Citat:
Fan vad mycket skitsnack om det ena och det andra. 17-åring blir ihjälstucken och folk snackar om att det "bara var en gangster" som strök med. Jag kan på rak arm komma på ett antal personer från min ungdom som var kriminella men som lever ordnade liv idag. Jag har själv viftat med kniv som osäker 15-åring i bråk, utan att för den sakens skull växa upp till en parasit eller drägg som förtjänade att dö ung med en kniv i mig.
Sådana här saker händer och har alltid hänt. Unga, arga killar springer på andra unga, arga killar och bråk uppstår. Oftast slutar det inte med döden, men ibland vill ödet annorlunda. Det är alltid tragiskt när sådant här händer. Det finns såklart rakt igenom onda människor men de flesta av oss ligger nånstans mitt emellan. Både GM och BO är säkert personer som någon idag känner sorg för.
Sådana här saker händer och har alltid hänt. Unga, arga killar springer på andra unga, arga killar och bråk uppstår. Oftast slutar det inte med döden, men ibland vill ödet annorlunda. Det är alltid tragiskt när sådant här händer. Det finns såklart rakt igenom onda människor men de flesta av oss ligger nånstans mitt emellan. Både GM och BO är säkert personer som någon idag känner sorg för.
Att du inte behövde hugga någon till döds under omständigheterna skall du anse vara riktigt tur. Är ganska nyfiken på hur du (och alla andra som gör det för den delen) tänker när ni bestämmer är för att vifta med kniv i 15-åldern. Ganska korkat, om du frågar mig. När slutade det räcka med knytnävsslag och lite svordomar?
Det fattas förebilder för dessa ungdomar, om de nu bestämmer sig för "gatulivet" (vi kallar det så, fastän det inte har något med gatan att göra, men det tror de), det enda de lär sig ifrån är Kartellmesarnas låtar där de själva förespråkar kniv och pistoler. Hah, svenska gangster rappare gömmer sig bakom vapen. Behövs någon som ska lära ungarna att ett par verkligen räcker och bör vara den sista utvägen - som människor ska vi kunna diskutera oss fram...
b*tch, please