2014-08-06, 23:35
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Puckott
Äh, det där är ju bara skitsnack. Man misslyckas med Remy och har då Falcao som backup? Skulle inte tro det.

Ja, det där känns helt osannolikt. Men sker det vore det en riktigt bra värvning

Mer troligt att ersättaren för Remy blir Ezequiel Lavezzi, verkar som PSG är oerhört intresserade av en affär helst före denna helg för att kunna slutföra värvningen av Di Maria...
2014-08-06, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Era bästa övergångar så här långt? Och vilka klubbar har gjort det bäst?
Jag är nöjd med hur Lazio har värvat. Försvaret behövde förstärkas och De Vrij samt Basta känns bra. Om Balanta verkligen kommer så ger jag mercaton 4/5. Ett frågetecken inför säsongen är anfallsuppsättningen med Klose, Keita, Perea och Djordjevic. Klose kommer inte kunna spela alla matcher och då är frågan om Keita och Perea kan steppa upp. Potentialen finns ju där hos de två. Djordjevic har jag inte sett spela, men han verkar någorlunda målfarlig.

Bästa värvningen till Lazio? Jag gillade det jag såg av De Vrij i VM.

Vilka övriga klubbar som gjort det bäst? Alexis Sanchez kan bli grym i Arsenal. Även Debuchy är bra. Värvar de någon ytterligare stjärna så tycker jag att de har ett väldigt intressant lag.
2014-08-07, 01:49
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Era bästa övergångar så här långt? Och vilka klubbar har gjort det bäst?

Tycker att Atletico Madrid har gjort ett väldigt bra fönster. De har köpt in Mandzukic ( ) och Griezmann, 2 väldigt bra spelare. Känns inte som att de kommer sakna Costa. Ryktas om att de är ute efter Cazorla, Hernandez och Kagawa och ett gäng andra lirare. De är inte klara med det här fönstret än, så vi lär få se nån värvning till. De kommer säkert vara uppe i toppen igen kommande säsong.

Den enskilt bästa värvningen hittills är nog Suarez. Man får in EPLs bästa spelare som gjorde en jävla massa mål. Det är en enorm uppgradering från den numer mediokre Pedro.

Edit: Lewandowski gratis till Bayern är inte så illa det heller
2014-08-07, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Tycker att Atletico Madrid har gjort ett väldigt bra fönster. De har köpt in Mandzukic ( ) och Griezmann, 2 väldigt bra spelare. Känns inte som att de kommer sakna Costa. Ryktas om att de är ute efter Cazorla, Hernandez och Kagawa och ett gäng andra lirare. De är inte klara med det här fönstret än, så vi lär få se nån värvning till. De kommer säkert vara uppe i toppen igen kommande säsong.

Den enskild bästa värvningen hittills är nog Suarez. Man får in EPLs bästa spelare som gjorde en jävla massa mål. Det är en enorm uppgradering från den numer mediokre Pedro.
Vem är den tilltänkte ersättaren till Felipe Luis i Atletico?
2014-08-07, 01:55
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Vem är den tilltänkte ersättaren till Felipe Luis i Atletico?

Siqueira. Har inge vidare koll på honom, så kan inte uttala mig så mycket men det känns väl som att han inte är lika bra... än iallafall. Och så tappade de Courtois, men alla visste att de skulle tappa honom förr eller senare, fanns inte något de kunde göra egentligen. De har tappat lite på 2 positioner men annars har de blivit starkare tycker jag och då har de fortfarande inte värvat klart än.
Senast redigerad av C0w 2014-08-07 kl. 01:57.
2014-08-07, 02:14
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viwil002
Vilka övriga klubbar som gjort det bäst? Alexis Sanchez kan bli grym i Arsenal. Även Debuchy är bra. Värvar de någon ytterligare stjärna så tycker jag att de har ett väldigt intressant lag.

Det kan vara på gång.. Die Welt skriver idag att de har information om att Arsenal är längst fram i racet om att köpa Marco Reus - som ska ha klausul av något slag, oklart exakt vad den ligger på. Die Welt påstår att det är mellan 25-35 miljoner euro, om jag (och google translate) förstår det hela rätt. Han ska väl i så fall in i anfallet rimligtvis, alternativt till vänster om man vill spela Alexis på topp. Det skulle inte förvåna mig om Wenger löser anfallet på det sättet, med en ytter som han har gjort förut.

Det hela verkar också handla delvis om att Dortmund verkligen inte vill tappa en spelare till, till Bayern. Men hela den historien begriper jag inte riktigt. Die Welt har i vilket fall en stor artikel om alltsammans för den som vill traggla med google eller begriper tyska.

I sammanhanget ska man nog veta också att Reus idoliserat Rosicky, och många gånger uttryckt sin uppskattning och önskan att spela med Özil, så i det avseendet har förmodligen Arsenal en viss fördel om han nu tänker lämna.

http://www.welt.de/sport/fussball/bundesliga/borussia-dortmund/article130960505/Rummenigge-will-in-erster-Linie-Unruhe-schueren.html
Senast redigerad av zizacon 2014-08-07 kl. 02:17.
2014-08-07, 02:17
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Det kan vara på gång.. Die Welt skriver idag att de har information om att Arsenal är längst fram i racet om att köpa Marco Reus - som ska ha klausul av något slag, oklart exakt vad den ligger på. Die Welt påstår att det är mellan 25-35 miljoner euro, om jag (och google translate) förstår det hela rätt. Han ska väl i så fall in i anfallet rimligtvis, alternativt till vänster om man vill spela Alexis på topp. Det skulle inte förvåna mig om Wenger löser anfallet på det sättet, med en ytter som han har gjort förut.

Rena drömmen om det skulle stämma.

Men kanske inte så kul för Walcott, om han inte får spela på topp istället. Men där lär han ju inte få starta särskilt ofta.
2014-08-07, 02:22
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Rena drömmen om det skulle stämma.

Men kanske inte så kul för Walcott, om han inte får spela på topp istället. Men där lär han ju inte få starta särskilt ofta.

Walcott lär väl spela på sin plats antar jag. Jag tror inte Wenger tar in en ytter till för att spela ytter, utan det är rimligtvis för att göra sitt gamla vanliga trolleritrick med någon av dem och skapa en anfallare, när det nu inte finns några att köpa. Alternativt möjligen om det är Wengers plan att börja spela in Walcott längst upp, det skulle ju bli en jävla fart om man ska ha en offensiv med Alexis, Walcott och Reus

Det som talar för är väl i så fall om det finns en klausul som Die Welt är inne på, så att man får honom till ett "rimligt pris". Wenger kommer ju inte ducka för att slänga ut 25 miljoner pund, eller vad det nu kan bli med nuvarande växelkurs för en spelare som Reus - och att det då är upp till Reus själv att välja, för då har Arsenal som sagt vissa fördelar.
Senast redigerad av zizacon 2014-08-07 kl. 02:24.
2014-08-07, 02:23
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
Walcott lär väl spela på sin plats antar jag. Jag tror inte Wenger tar in en ytter till för att spela ytter, utan det är rimligtvis för att göra sitt gamla vanliga trolleritrick med någon av dem och skapa en anfallare, när det nu inte finns några att köpa. Alternativt möjligen om det är Wengers plan att börja spela in Walcott längst upp, det skulle ju bli en jävla fart om man ska ha en offensiv med Alexis, Walcott och Reus

Om Wenger är i trolleritagen så ligger väl Alexis iofs närmast som forward.

Skulle ju inte direkt tacka nej till följande offensiva formation;

Alexis

Reus Özil Walcott
Senast redigerad av gato12 2014-08-07 kl. 02:33.
2014-08-07, 02:33
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Om Wenger är i trolleritagen så ligger väl Alexis iofs närmast som forward.

Jag vet inte hur det är tänkt, men om man skulle välja Walcott så känns det som om man borde spelat honom centralt redan, så det borde i så fall stå mellan Alexis och Reus. Den senare har väl ett fint skott och bra avslut så det är möjligt att Wenger ser någonting där.

Det vore ju fördelaktigt också att man kan backa honom som ett alternativ på det offensiva mittfältet om Özil går sönder till exempel, det är också sådant som Wenger verkar värdera högt idag med alla skador, Callum Chambers verkar ju t.ex. fylla två roller både i mitten och till höger - kanske defensivt på mittfältet med.

Vi får väl se vad som händer, men fixar man Reus vore det ju ett fantastiskt fint fönster, även om man kanske inte ska hoppas på för mycket än.
Senast redigerad av zizacon 2014-08-07 kl. 02:39.
2014-08-07, 04:33
Medlem
Jag läste lite rykten under/strax efter vm att Reus var i princip klar för Arsenal innan VM och skulle bli den stora puma värvningen, men Wenger nojja efter hans skada. Skulle gärna, väldigt väldigt, gärna se MR i Arsenal. Men ja..
2014-08-07, 04:40
Avstängd
Halloween2s avatar
Ingen draxler till arsenal? Var ju mycket snack om honom nyss kändes det som

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in