Citat:
Ursprungligen postat av
4522
Era bästa övergångar så här långt? Och vilka klubbar har gjort det bäst?
Chelsea har gjort det överlägset bäst enligt mig. Fabregas, Matic även om han kom redan i januari samt Costa, som bevisade i Atletico att han är en pålitlig målskytt. Filipe Luis kommer
Everton värvade Besic häromdagen och killen snurrade upp Benfica i en träningsmatch för några dagar sen. Kommer vara riktigt bra och nyttig för Everton när man behöver äga boll. Man har ju saknat lite tyngd på mittfältet sedan tidigare. Lägg till den vassa Lukaku som knappast behöver en beskrivning.
Newcastle har även dem imponerat. Ferrerya och Janmaat kommer vara två bra förstärkningar. Sen sistnämnde håller jag som bättre än Debuchy, återstår att se hur han klimatiserar sig i PL.
PSG går väl att få in på ett hörn någonstans. Jallet slängdes till OL och in kom Aurier som gjorde ett fint VM och dominerade sin kant i Tolouse. Nu har man ju uppgraderat den stora svagheten som ytterbackarna ändå var och vi kan vänta oss riktigt bra inlägg och minst 10 nickmål från Zlatan den här säsongen.
Återstår att se om Di Maria anländer och Lavezzi går åt andra hållet, då har man gjort en riktigt bra silly season för i år.
Nu har inte jag så jättestor koll på andra lags värvningar, finns säkert lag som har gjort det lika bra om inte bättre.