Citat:
Ursprungligen postat av
kraskras
Vet inte om du spelar korkad eller om du är det på riktigt. När läste vi något i tidningarna om mördade poliser och kronofogdeanställda? Prostitution är världens farligaste yrke med flest dödsfall och våld i hela världen.
Ja när läste vi om mördade poliser? Det kan man ju undra. Spelar
du korkad nu?
Och det var inte så längesedan jag läste om en kronofogdeanställd som blev misshandlad.
Och du vill behålla den statusen på prostitutionen, att det ska vara farligt, förbjudet och smutsigt. Det får du väl verka för om du vill, men kom inte och snacka empatistörningar då..
Citat:
Laglig prostitution ökar efterfrågan även på trafficking. Hur ska kunden kunna veta vem dem köper? Det är omöjligt och bara det är skäl nog att illegalisera sexköp. Sexköpslagen i Sverige har inneburit också färre sexköp i Sverige och en lägre social acceptans för sexhandel och därmed även mindre trafficking, bara i Danmark är det högre siffror och de har en annan samhällsyn och lagstiftning men är i övrigt väldigt likt Sverige.
Ja genom att man använder den svenska modellen för all annan verksamhet kanske? Fackombud, inspektioner, mm, mm...Klart att det fortfarande kommer finnas ruttna människor kvar, men då har dom strålkastarna riktade mot sig..
Och du hänger mycket i lägenhetsbordeller och för statistik märker jag.. Ja, då kanske du har rätt. Men jag tror att det är ungefär lika mycket sexhandel. Förbudet har bara trimmat den till att bli mer effektiv på att inte synas..
Citat:
Även frågan om vad den så kallade frivilliga prostitutionens effekter på är skäl att inte tillåta sexhandel, i och med skadorna det ger i självkänsla och identitet hos de som säljer sex. Hot och våld är vanligt i den prostitutionen också. Vill man att kvinnor ska "arbeta" i en sådan miljö? Grattis, då har man empatistörningar.
Nej, jag vill ju
inte att kvinnor ska arbeta i en sådan miljö. Det är det som är hela min poäng...
Styr upp det och rädda kvinnorna som far illa.
Och dina försök till härskartekniker om min mentala/medmänskliga status ger mig bara mer vatten på kvarnen. Uppenbarligen är du rädd för att gå längre i dina tankar kring detta. Varför?