Citat:
Ursprungligen postat av
kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.
Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.
Jodå. Jag tror poliser och folk som knackar dörr åt fogden löper lika stor risk, om inte större risk..
En sak jag är relativt säker på är att de jag nämnde absolut inte kan förvänta sig en orgasm genom jobbet iallafall
Och empatistörningar? Sluta larva dig nu. Du tycker alltså att en svart marknad full av hallickar som kan sno åt sig vinsten är lämpligare? Tror nämligen att det är de som debatterar denna frågan skoningslöst är de som har mest empati. Det handlar ju ändå om att värna de kvinnor och män som väljer att ge sig in i denna bransch också. Men kör på som nu. En laglös sexhandel som sker i lägenhetsbordeller. Eller har du någon idé på hur vi eliminerar efterfrågan på att köpa sex?
Att bara tillåta status quo anser jag vara väldigt empatilöst.
OnT.
Jag vet inte riktigt. Jag kan förstå moralen bakom det, eller förtrycket bakom det kanske. Det finns en inställning att kroppar inte får säljas eftersom det är inhumant.
Andras kroppar är väldigt inhumant att sälja. Därför ställer jag mig frågande till att "feministerna" vill ha en okontrollerad svart marknad för de som vill prostituera sig, även om det är lagligt att sälja nu, så måste man gå den vägen för att sälja.. Tvinga fram hallickar, exakt som drogpolitiken tvingar fram langare, gör det möjligt för hallickar och langare att tjäna storkovan..
Efterfrågan kommer ju inte försvinna.
Men det är gott att var god, och då målar man upp en önskan om hur man vill det ska vara, sen går man vidare och lämnar det som faktiskt är. Prostitutionen.
Jag tycker väl dom kan offra sig själva och ge dig lite sex då om dom vill bespara en hora det lidandet.
Sen beror det nog lite på att dom känner att dom förlorar lite bestämmande över mannen om dom inte kan få honom att göra sig till för henne eftersom han vill ha sex. Att dom tappar "värde" helt enkelt..
Det kan också bero på att dom helt enkelt äcklas av en sådan man, och att om det var lagligt skulle kanske de flesta testa, och således begränsa sitt eget utbud på män då de flesta är "befläckade"
Sen kan det bero på att dom tycker du är en empatilös skitstövel som borde hängas, typ.