2014-08-06, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Källa på att ex Nya Zeeland har mindre trafficking än Sverige.

Förstår inte vad du menar.
Citera
2014-08-06, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Denna "sexuella makt" du talar om, är ju en illusion feminister vill motverka genom att avsexualisera kvinnokroppen och låta kroppar få vara kroppar.

Det är lustigt hur du kan vrida på hela situationen, konkurrens är inte populärt säger du. Jag tycker det verkar som du inte vill ha konkurrens på din sexuella makt, alltså att kunna köpa sex och på så vis kunna kontrollera sexet. Den som betalar har makten, och den som riskerar utnyttjas är det som är i behov av pengarna, det är så sexköpsmarknaden ser ut och det inser du också om du tänker förbi din egen kränkthet.

Att avsexualisera folk är en omöjlighet, eftersom människans evolutionära överlevnadsinstinkter hänger på just sex och sexualisering av mans- och kvinnokönet.

Att kunna köpa sex är inte en maktpostition. Att byta sexuella handlingar mot varor eller kapital har människor gjort i alla tider. Det förekommer även rikligt i djurvärlden.

Den som betalar har inte större makt än den som sitter på den åtråvärda varan: sex.
Citera
2014-08-06, 22:31
Medlem
Citat:
Det är inte forskning du refererar till, det är propaganda.

Nej, det är forskning. Kolla i prostitutionsforat.
Citera
2014-08-06, 22:32
Medlem
PrivatPiratPrimats avatar
Citat:
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

Jodå. Jag tror poliser och folk som knackar dörr åt fogden löper lika stor risk, om inte större risk..
En sak jag är relativt säker på är att de jag nämnde absolut inte kan förvänta sig en orgasm genom jobbet iallafall

Och empatistörningar? Sluta larva dig nu. Du tycker alltså att en svart marknad full av hallickar som kan sno åt sig vinsten är lämpligare? Tror nämligen att det är de som debatterar denna frågan skoningslöst är de som har mest empati. Det handlar ju ändå om att värna de kvinnor och män som väljer att ge sig in i denna bransch också. Men kör på som nu. En laglös sexhandel som sker i lägenhetsbordeller. Eller har du någon idé på hur vi eliminerar efterfrågan på att köpa sex?
Att bara tillåta status quo anser jag vara väldigt empatilöst.

OnT.
Jag vet inte riktigt. Jag kan förstå moralen bakom det, eller förtrycket bakom det kanske. Det finns en inställning att kroppar inte får säljas eftersom det är inhumant.
Andras kroppar är väldigt inhumant att sälja. Därför ställer jag mig frågande till att "feministerna" vill ha en okontrollerad svart marknad för de som vill prostituera sig, även om det är lagligt att sälja nu, så måste man gå den vägen för att sälja.. Tvinga fram hallickar, exakt som drogpolitiken tvingar fram langare, gör det möjligt för hallickar och langare att tjäna storkovan..
Efterfrågan kommer ju inte försvinna.
Men det är gott att var god, och då målar man upp en önskan om hur man vill det ska vara, sen går man vidare och lämnar det som faktiskt är. Prostitutionen.

Jag tycker väl dom kan offra sig själva och ge dig lite sex då om dom vill bespara en hora det lidandet.

Sen beror det nog lite på att dom känner att dom förlorar lite bestämmande över mannen om dom inte kan få honom att göra sig till för henne eftersom han vill ha sex. Att dom tappar "värde" helt enkelt..

Det kan också bero på att dom helt enkelt äcklas av en sådan man, och att om det var lagligt skulle kanske de flesta testa, och således begränsa sitt eget utbud på män då de flesta är "befläckade"

Sen kan det bero på att dom tycker du är en empatilös skitstövel som borde hängas, typ.
Citera
2014-08-06, 22:33
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Förstår inte vad du menar.

Du påstår att länder där prostitution är tillåtet har mer problem med trafficking och sexuellt våld inom branschen. I Nya Zeeland har man till stor del kommit tillrätta med dessa problem, enligt deras egna undersökningar, just för att de legaliserat prostitutionen.
Därför ber jag dig om källor på att trafficking och sexuellt våld är vanligare i Nya Zeeland än i Sverige.
Citera
2014-08-06, 22:33
Medlem
Citat:
Källa på att ex Nya Zeeland har mindre trafficking än Sverige.

Ja, den nya Zeeländska regeringen utvärderade avkriminaliseringen fem år efter dess införande. Resultatet var en framgång, och man har knappt några fall av sexuell människohandel på NZ...

Sök på: New Zeeland Prostitution Law Review.
Citera
2014-08-06, 22:36
Bannlyst
Det handlar om makt, såklart.
Citera
2014-08-06, 22:43
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Håller mig kort:

Har aldrig köpt sex men funderingarna finns ju där. Varför vill ni feminister (eller ska jag säga vissa feminister för säkerhets skull) förbjuda mig från att göra det?

Strunta i vad svenska feminister tycker. Det är väl bara att dra till länder där det är helt lagligt: Danmark, Holland och Tyskland, för att nämna några. Finns ett jättebra utbud på sköna brudar. Bara att knulla på utan att Schyman kan gör ett skit åt saken.
Citera
2014-08-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrivatPiratPrimat
Jodå. Jag tror poliser och folk som knackar dörr åt fogden löper lika stor risk, om inte större risk..
En sak jag är relativt säker på är att de jag nämnde absolut inte kan förvänta sig en orgasm genom jobbet iallafall

Och empatistörningar? Sluta larva dig nu. Du tycker alltså att en svart marknad full av hallickar som kan sno åt sig vinsten är lämpligare? Tror nämligen att det är de som debatterar denna frågan skoningslöst är de som har mest empati. Det handlar ju ändå om att värna de kvinnor och män som väljer att ge sig in i denna bransch också. Men kör på som nu. En laglös sexhandel som sker i lägenhetsbordeller. Eller har du någon idé på hur vi eliminerar efterfrågan på att köpa sex?
Att bara tillåta status quo anser jag vara väldigt empatilöst.

Vet inte om du spelar korkad eller om du är det på riktigt. När läste vi något i tidningarna om mördade poliser och kronofogdeanställda? Prostitution är världens farligaste yrke med flest dödsfall och våld i hela världen.

Laglig prostitution ökar efterfrågan även på trafficking. Hur ska kunden kunna veta vem dem köper? Det är omöjligt och bara det är skäl nog att illegalisera sexköp. Sexköpslagen i Sverige har inneburit också färre sexköp i Sverige och en lägre social acceptans för sexhandel och därmed även mindre trafficking, bara i Danmark är det högre siffror och de har en annan samhällsyn och lagstiftning men är i övrigt väldigt likt Sverige.

Även frågan om vad den så kallade frivilliga prostitutionens effekter på är skäl att inte tillåta sexhandel, i och med skadorna det ger i självkänsla och identitet hos de som säljer sex. Hot och våld är vanligt i den prostitutionen också. Vill man att kvinnor ska "arbeta" i en sådan miljö? Grattis, då har man empatistörningar.
Citera
2014-08-06, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rights4Men
Att avsexualisera folk är en omöjlighet, eftersom människans evolutionära överlevnadsinstinkter hänger på just sex och sexualisering av mans- och kvinnokönet.

Att kunna köpa sex är inte en maktpostition. Att byta sexuella handlingar mot varor eller kapital har människor gjort i alla tider. Det förekommer även rikligt i djurvärlden.

Den som betalar har inte större makt än den som sitter på den åtråvärda varan: sex.

Hur kan en kvinna ha en sexuell makt då en kvinna hela tiden riskeras att våldtas, av män? Den sexuella, åtråvärda varan, är på mäns villkor och genom att betala för det bestämmer mannen vad som är sex i huvudtaget.
Citera
2014-08-06, 22:51
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Vet inte om du spelar korkad eller om du är det på riktigt. När läste vi något i tidningarna om mördade poliser och kronofogdeanställda? Prostitution är världens farligaste yrke med flest dödsfall och våld i hela världen.

Laglig prostitution ökar efterfrågan även på trafficking. Hur ska kunden kunna veta vem dem köper? Det är omöjligt och bara det är skäl nog att illegalisera sexköp. Sexköpslagen i Sverige har inneburit också färre sexköp i Sverige och en lägre social acceptans för sexhandel och därmed även mindre trafficking, bara i Danmark är det högre siffror och de har en annan samhällsyn och lagstiftning men är i övrigt väldigt likt Sverige.

Även frågan om vad den så kallade frivilliga prostitutionens effekter på är skäl att inte tillåta sexhandel, i och med skadorna det ger i självkänsla och identitet hos de som säljer sex. Hot och våld är vanligt i den prostitutionen också. Vill man att kvinnor ska "arbeta" i en sådan miljö? Grattis, då har man empatistörningar.

Snacka skit. Vad har du besökt för horhus för att dra dessa slutsatser? Jätteroligt när amatörer ska uttala sig.

Legaliserad prostitution minskade antalet våldtäkter i RI
Citera
2014-08-06, 22:52
Medlem
Citat:
Du påstår att länder där prostitution är tillåtet har mer problem med trafficking och sexuellt våld inom branschen. I Nya Zeeland har man till stor del kommit tillrätta med dessa problem, enligt deras egna undersökningar, just för att de legaliserat prostitutionen.
Därför ber jag dig om källor på att trafficking och sexuellt våld är vanligare i Nya Zeeland än i Sverige.

Jag tänker inte göra någon läxa åt dig, vill du ha källor från Nya Zeeland får du leta åt dom själv. Jag har inte pratat om just det landet och tror ej heller på det du påstår, att de skulle kommit tillrätta till problem med trafficking. Att det är deras egna undersökningar säger en del bara det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in