Citat:
Ursprungligen postat av
RVRS
TS, nu är du ute på jävligt hal is när du söker skolans ost- & skinksås som idealet över äkta italiensk carbonara. Räkna med att få ett antal illa förklädda dödshot via PM och ditt rykte ifrågasatt över hela flashback. Findus produkter med bränt kött i ska du aldrig köpa, "you don't know where it's been".
Ni som är ute på jävligt hal is som försöker styra över vad andra tycker om och inte tycker om.
Jag tycker VERKLIGEN INTE om den "riktiga italienska carbonaran" därav kallar jag också den såsen jag tycker om för OST- OCH SKINKSÅS som du och flera andra besserwissrar uppenbarligen har missat.
Ditt rykte är för mig nu ifrågasatt eftersom det redan finns tusentals carbonaratrådar som blivit översvämmade av folk precis som dig, som tycker att de har rätt att klaga på andras val i livet, till och med val av mat! MIN mat! som JAG ska äta!
Findus produkter har jag btw redan nämnt som skit så att du tar upp det igen tillför inget vidare till duskussionen.
TACK för att du slösade min tid och gjorde mig arg, UTAN att faktiskt vara ONTOPIC och svara på min fråga om ett recept på såsen de serverar I SKOLAN! :@
Citat:
Ursprungligen postat av
utomlandsJP
Andra, som jag, kor helt pa en kramig men mer flytig sas (gradde, mjol, agg), med hardare, krispig bacon. Toppad med en aggula och parmesan.
Med andra ord det finns manga varianter. Sa du far prova dig fram.
Har du ett recept kanske? svårt att höfta med de där ingredienserna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carl Serung
Du är nu ute på väldigt tunn is bara så att du vet det!
Men som sagt, det är väl bara att googla? Finns ju hur många recept som du snart kommer att upptäcka här i tråden...

Jag har googlat, och hittat massor italienska recept, alt. folk som lägger i creme fraiche och massa annat skit, SOM INTE FANNS I SÅSEN I SKOLAN!
Jag söker alltså ENBART såsen i skolan, inte versioner med TOMATPURÉ eller CHILLI!
I denna tråden samt i alla andra trådar SÄGER alla att det finns olika recept, men det är få som faktiskt LEVERERAR.
I fortsättningen ber jag alla hålla tyst om att de inte har samma smak på mat eller kläder eller vad f*n som helst som jag har. Det är inget jag är intresserad av och det är OFFTOPIC (inte tillåtet!)
Jag är inte heller intresserad av: var receptet kommer ifrån, varför det heter som det gör, hur man tillagar det i ursprungslandet OSV jag är alltså ENBART intresserad av receptet på såsen i skolan! har ni fler åsikter kan ni skicka det i privata hotbrev istället så kan vi ta det utanför nätet!!!!! :@
Citat:
Ursprungligen postat av
langben1
Den här är ganska lik den jag fick i skolan i alla fall
http://www.matskafferiet.se/pasta-carbonara/
TACK SÅ HEMSKT MYCKET, 7 svar men bara EN som FAKTISKT svarade mig! Du borde bli moderator för din förmåga att hålla dig ONTOPIC! Något som verkar svårt för andra =) =)