2014-08-05, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, jag skrev inte att NN inte letade efter tejp.

Här säger du lika bestämt som alltid, vilket talar för

Citat:
Okej, jag ger med mig, ditt tvivel är korrekt, jag grät inte.

Teknikern CM beskrev i TR att hon hade sett bilderna på VB, med tejpen i håret. Hon sa jag, inte vi, vilket talar för att den andre teknikern, NN, inte hade en aning om att tejp var intressant när han letade igenom andra utrymmen. Teknikerna missade en kniv, och återkom mer än en månad senare för att hitta den. Vem letade efter KJ:s tejp?

Och här vet du att en tekniker som gör husrannsakan inte söker tejprullar eftersom du räknar upp vad han söker, vapen, blodfläckar och annat som han tror kan ha med brottet att göra

Citat:
Jag sa inte att han saknar kompetens, han saknade vetskap. Tror du att en tekniker som gör husrannsakan söker tejprullar? Han söker vapen, blodfläckar och annat som han tror kan ha med brottet att göra.

Och som här, då det enligt dej inte finns något som talar för att han letade efter tejp så kan det ses som obestridlig fakta eftersom du har avfärdat det som så mycket annat med näsvisa inlägg.

Citat:
Men det finns inget som talar för att han letade efter tejp. Men jag ser gärna att du tar fram en instruktion för kriminaltekniker där det står att de ska leta efter tejp.
Citera
2014-08-05, 22:17
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oswin
Här säger du lika bestämt som alltid, vilket talar för

Och här vet du att en tekniker som gör husrannsakan inte söker tejprullar eftersom du räknar upp vad han söker, vapen, blodfläckar och annat som han tror kan ha med brottet att göra

Och som här, då det enligt dej inte finns något som talar för att han letade efter tejp så kan det ses som obestridlig fakta eftersom du har avfärdat det som så mycket annat med näsvisa inlägg.
Jag blir lite osäker här, har vi ett språkproblem? Talar för betyder inget bestämt. Men det kan naturligtvis vara svårt för någon som nyligen skrev fjortisspråk att hux flux förstå vuxenspråk.
Citera
2014-08-05, 22:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Splitsnål och märlspik verkar användas om samma sak.
http://www.marinaman.se/skruv-och-mutter/verktyg/marlspik

Ytterligare en benämning:
En viss typ av märlspik eller prickert skulle ha kunnat användas - om inte vissa skador indikerat att det inte har använts något verktyg med "rakt nedstigande" kanter. Sålunda är skada B (51) 0,6 cm lång (glipar 0,4 cm) och 1,8 cm djup. Skada F (56) är 1 cm lång (glipar 0,5 cm) och 2 cm djup. Skada K (61) är 1,1 cm lång (glipar 0,6 cm) och 1,5 cm djup. Dessa skador synes ej gå att förena med ett verktyg med en kons form; däremot med en modifierad sådan.
Citera
2014-08-05, 22:29
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
BRA Yoloits!
Kan nog stämma relativt bra på både djup och utseende av skadorna.
(kan även ha funnts något liknande i stugan i Lakaträsk )
En vanlig gest, tack, ja ett enligt tillhygge med något som stoppar så stilen inte går in så långt. finns läkare som som ett rör
Citera
2014-08-05, 22:32
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
En vanlig gest, tack, ja ett enligt tillhygge med något som stoppar så stilen inte går in så långt. finns läkare som som ett rör
Vill du vara så vänlig att korrekturläsa?
Citera
2014-08-05, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Oh, ok, tack. Vet du om lw uppgav att en av dessa män skulle vara kJ eller bara två män?

Nej.

Intressant nog figurerar en svart liten bil här och var i FUP m fl ställen, exempelvis:
- vittne som såg en svart golf eller ford vid rödbergsfortet,
- dj som åker och hämtar wt ungefär vid samma tid som vb mobil växlar från 3-2-3g, inte lång därifrån
(dj och mb är ungefär i samma position och tidpunkt)
- svart liten bil, golf eller ford, som sågs vid gula huset, tillsammans med vit kombi.
Citera
2014-08-05, 22:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Bara för att man ifrågasätter bevisning och alt GM betyder det inte att man inte tycker att mordet på VB är fruktansvärt.

Är det KJ som verkligen är GM så skulle nog vård vara det bästa för både han och samhället. Hade det funnits riktiga bevis på att KJ mördade VB borde han ha ett mycket längre straff.

Nu har inte polisen uteslutit andra GM så är det någon du ska posta bilden till så är det Missarna och Inge Barsk.
1. Jag har aldrig inbillat mig att någon som deltar i tråden skulle tycka annat än att
mordet på flickan är mycket hemskt.
Jag länkade den här bilden bara för att jag av en slump råkade hitta den på nätet ikväll
och var osäker på om den postats tidigare så då blev det så här.

2. Jag håller med dig helt där. Vård vore bäst.

3. Jo, men har inte utredarna av fallet uteslutit möjligheten av någon annan gärningsman?
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-05 kl. 23:40.
Citera
2014-08-05, 22:47
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
1. Jag har aldrig inbillat mig att någon som deltar i tråden skulle tycka annat än att
mordet på flickan var mycket hemskt.
Jag länkade den här bilden bara för att jag av en slump råkade hitta den på nätet ikväll

3. Jo, men har inte utredarna av fallet uteslutit möjligheten av någon annan gärningsman?
3. Nej. De har knappt tittat på möjligheten.
Citera
2014-08-05, 22:51
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
mordet på flickan var mycket hemskt.

3. Om dom uteslutit alt GM så hade den här tråden aldrig varit så här lång.
Exempelvis har MB, AF, AB, AN kunnst utföra mordet.
Citera
2014-08-05, 22:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
3. Om dom uteslutit alt GM så hade den här tråden aldrig varit så här lång.
Exempelvis har MB, AF, AB, AN kunnst utföra mordet.
Och sen kan någon av dem ha smugit fram i mörkret och planterat blodet och likdoften
i Kristoffers stökiga baklucka. Och vidare tagit en tur upp till dennes lya och
snabbt placerat en viss tejprulle på badrumsskåpet varpå komplotten mot
commander KJ var lyckligt genomförd.
Så var det förstås. Att inte alla har förstått detta ännu är ingenting mindre än en gåta.
Senast redigerad av Grandioso 2014-08-05 kl. 23:02.
Citera
2014-08-05, 23:02
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Och sen kan någon av dem ha smugit fram i mörkret och planterat blodet och likdoften
i Kristoffers stökiga baklucka. Och vidare tagit en tur upp till dennes lya och
snabbt skickat upp en viss tejprulle på badrumsskåpet varpå komplotten mot
commander KJ var lyckligt genomförd.
Så var det förstås. Att inte alla har förstått detta ännu är ingenting mindre än en gåta.
Med risk för att upprepa mig, första delen av din konspirationsteori håller jag med om.

Andra delen är KJ:s teori. Tror du på honom?
Citera
2014-08-05, 23:02
Bannlyst
Citat:
Jag blir lite osäker här, har vi ett språkproblem? Talar för betyder inget bestämt. Men det kan naturligtvis vara svårt för någon som nyligen skrev fjortisspråk att hux flux förstå vuxenspråk.

Nej, nedan är ett för dig ett karaktäristiskt språkproblem.

Citat:
3. Nej. De har knappt tittat på möjligheten.

Det är din personliga åsikt och på intet sätt något belägg för att det förhåller sig så.

Edit; För nytillkomna läsare kanske du skulle prova att använda, Jag tror, Jag tycker.
Senast redigerad av oswin 2014-08-05 kl. 23:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in