En sak som stör mig lite. Ok, en hel del....
Citat:
(FUP 50, polisassistent A Johansson)
"Jag, tillsammans med Niklas och Christer går till baksidan av huset. Vi ser fönstret som är trasigt. Christer säger till mig att jag bör stanna ute och inte se detta men jag väljer att gå efter dem in i byggnaden. Niklas och Christer går in i byggnaden och jag stannar vid fönstret och ser direkt till höger (ca 2 meter från fönstret) hur två ben ligger på golvet, prydligt bredvid varandra. Det är två stycken nakan ben, avkapade strax nedanför ljumsken. Jag uppfattar det som två kvinnoben, med tanke på dess form (smala och slanka) och på tårna och fötterna, som är nätta och små. Jag upplever det som att sårkanten där benet skiljts från kroppen är
raka och fina enligt min mening.
Jag upplever det som att benen till färgen är av mörkare färg. Jag såg att det fanns hår kvar på benen. Jag uppmärksammade på att jag tyckte att benen var prydligt lagt på golvet. Jag såg inget blod, varken på benen eller golvet.
Golvet i övrigt var mycket välstädat enligt mig. I en igenbommad, äldre byggnad kan man tänkas att det är smutsigt, dammigt och allmän röra men det var förvånansvärt städat. Det kändes nästan som att någon lagt benen dit och inte kastat dem. Jag såg inget annat i byggnaden som tyder på att strid skall ha varit aktuell då det var väldigt prydligt och städat.
Efter att vi kontrollerat detta backar vi ut från huset och går tillbaka till övriga medlemmar"
(FUP 54)
"De som gick in i byggnaden och sökte och sedan hittade fyndet var Mischa, Christer och Magnus."
Det fetade
Jag tycker det borde vara ganska svårt att se huruvida det är hår på VB:s ben eller ej. Hår upptäcks svårligen på ett så långt avstånd som detta (fönstret till benen var väl knappt 2 meter?) Om man precis ser delar från en styckad människokropp för första gången i sitt liv är väl det inget man lägger märke till speciellt inte i halvrisigt ljus? Som sagt om kvinnoben har hår på sig så syns det knappast så enkelt.