2014-07-15, 23:57
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Bloggen, http://falletvatchareeya.blogg.se/, skriver:

Att polismännen blev intresserade av en bil på NSD:s foto är inte konstigt, de kände igen den som sin egen.

Jag minns den bilden, vi diskuterade vilken bil på bilden som var intressant för polisen. Vi trodde det var MB:s VW Caddy, men det var fel årsmodell. Om det är polisens spaningsbil, och den stod felparkerad framför KJ:s köksfönster, är det häpnadsväckande. Om samma bil, som är aningen mindre uppseendeväckande än Långe Jan, stod parkerad framför MB:s hem när spaning skedde på honom är det inte svårt att förstå att han märkte när spaningen upphörde.

Kan man verkligen kalla det här för spaning, vore inte markering ett mer passande uttryck?
Citera
2014-07-16, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kan man verkligen kalla det här för spaning, vore inte markering ett mer passande uttryck?

Instämmer, skulle precis skriva samma sak. Slöseri med skattepengar isåfall...

Det har alltså inte bedrivits någon fullbordad spaning på MB öh?

och ANs mobil och dator har inte undersökts trots mordhoten?
Citera
2014-07-16, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Instämmer, skulle precis skriva samma sak. Slöseri med skattepengar isåfall...

Det har alltså inte bedrivits någon fullbordad spaning på MB öh?

och ANs mobil och dator har inte undersökts trots mordhoten?

Det finns även personer runt KJ som inte blivit hörda av polisen verkar det som? Vilka var dessa två män som K. Raggat upp på krogen? Har dom kontaktat polisen själva? Är det någon av dom som har skägg
Citera
2014-07-16, 00:16
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Om KJ är oskyldig var inte motivet att sätta dit honom svartsjuka, det var ett sätt att komma undan själv. Alla bisarra delar av brottet var avsedda att ge sken av att en knäppskalle begått det.
Jaha, så alternativa GM, skulle ha begått dådet så ytterst välplanerat att huggen följde
ett noga uttänkt mönster som borde passa in på en knäppskalle som mördar.
Mr X hade kännedom om hur knäppskallar bär sig åt när de låter kniven/märlspiken/
stämjärnet/skruvmejseln etc sänka sig i en ung kvinnokropp för att sakteliga avlägsna
livet under fasansfulla plågor?

Det fick absolut inte se ut på annat sätt än knäppskalleaktigt?

I din hypotes sker dådet inte i stundens hetta direkt, det är istället alltså noga övertänkt
i alla detaljer. Eller hur?

Mästerförbrytaren i Boden slår till och sen ränns det iväg i vårnatten med spruta och
blod och knäppskallen har inte en chans. Yes.
Senast redigerad av Grandioso 2014-07-16 kl. 00:18.
Citera
2014-07-16, 00:17
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldenman1
Det finns även personer runt KJ som inte blivit hörda av polisen verkar det som? Vilka var dessa två män som K. Raggat upp på krogen? Har dom kontaktat polisen själva? Är det någon av dom som har skägg

Det mer viktiga måste ju vara tjejen som sov hos KJ... fan vad stört att hon inte är hörd.
Hon borde ha kontaktat polisen själv ang sina iakttagelser.
Jag tror att tjejen är ett troll.
Citera
2014-07-16, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det mer viktiga måste ju vara tjejen som sov hos KJ... fan vad stört att hon inte är hörd.
Hon borde ha kontaktat polisen själv ang sina iakttagelser.
Jag tror att tjejen är ett troll.

Vilken tjej menar du, hon verkar jag ha missat, när sov hon hos KJ?

Beträffande spindelfridas uppgifter om två män från krogen, vad mer vet vi om dem, när skedde detta?
Citera
2014-07-16, 00:36
Moderator
OYs avatar
I FUP, förhör med ME framgår det att ME bor hos sin moder, dock är han inte skriven hos henne utan på en egen adress, hur hänger det ihop?

ME säger att han har träffat KJ en gång vid ett spel och en gång på stan, men i förhör med andra personer framgår det att KJ och ME känner varandra och dessutom gick tillsammans och pratade vid något av söken, hur hänger det ihop?

Och jag passar på att kasta in en gammal bekant uppgift, ME uppger i förhör att han efter att ha petat på snittytorna på ett av benen så sanerade han kniven mycket noga. Varför mycket noga, varför sanera, och varför ens förtydliga detta för polisen? Hans sista ord till polisen, samtidigt som han är på väg att lämna förhörsrummet, hoppas att ni får tag på den jäveln som gjorde det.
Citera
2014-07-16, 00:42
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Spännande detaljer, utan källa.

Min källa är i allra högsta grad verklig.
Citera
2014-07-16, 00:47
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Vilken tjej menar du, hon verkar jag ha missat, när sov hon hos KJ?

Beträffande spindelfridas uppgifter om två män från krogen, vad mer vet vi om dem, när skedde detta?

Dyslexin... my mistake
Citera
2014-07-16, 00:50
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Min källa är i allra högsta grad verklig.

Personen som sov hos KJ är det en man eller Kvinna?
Citera
2014-07-16, 01:15
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Personen som sov hos KJ är det en man eller Kvinna?

Kön är ovidkommande. Det viktiga här är, som jag ser det, att personen sett en stor machete med trähandtag plus en fällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft.
Betänk att denna machete är identisk med KJ:s hemmabygge som han påstod att hunden gnagt sönder så till den milda grad att han slängt den i metallåtervinningen. Det skulle i så fall betyda att KJ ljög och att macheten alltså fanns i bostaden kort före mordet.
Just den macheten gillade KJ väldigt mycket. Han satt ofta och "lekte" med den och sa att den var bra till mycket, han tyckte till exempel att macheten var utmärkt som yxa...
Till detta kommer min källas detaljerade beskrivning på en jaktkniv som ingen annan lagt märke till och som inte heller finns omnämnd i fup. Personen fick titta på ett stort antal foton på olika knivar och kunde så gott som omedelbart peka ut en kniv som var mycket lik den som fanns i lägenheten. Det handlar om den understa kniven på bilden.

http://s26.postimg.org/g66n95njd/kniv.jpg
Citera
2014-07-16, 01:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Kön är ovidkommande. Det viktiga här är, som jag ser det, att personen sett en stor machete med trähandtag plus en fällbar jaktkniv med svart blad och kamouflagefärgat skaft.
Betänk att denna machete är identisk med KJ:s hemmabygge som han påstod att hunden gnagt sönder så till den milda grad att han slängt den i metallåtervinningen. Det skulle i så fall betyda att KJ ljög och att macheten alltså fanns i bostaden kort före mordet.
Just den macheten gillade KJ väldigt mycket. Han satt ofta och "lekte" med den och sa att den var bra till mycket, han tyckte till exempel att macheten var utmärkt som yxa...
Till detta kommer min källas detaljerade beskrivning på en jaktkniv som ingen annan lagt märke till och som inte heller finns omnämnd i fup. Personen fick titta på ett stort antal foton på olika knivar och kunde så gott som omedelbart peka ut en kniv som var mycket lik den som fanns i lägenheten. Det handlar om den understa kniven på bilden.

http://s26.postimg.org/g66n95njd/kniv.jpg

När sov din kontakt hos KJ, vad hände när de två¨männen kom till KJ, aktivitet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in