Citat:
Ursprungligen postat av
ritox
Bumpar upp den här nu när höstterminen närmar sig, någon fler än jag som har sökt sig till BTH nu till hösten?

Själv har jag tänkt läsa fysisk planering. Hur ser bostadssituationen ut, kommer ha 2års kötid när det väl är dax för flytt. Har jag någon realistisk chans att få något trevligt boende, och vilket område skulle det isf vara?
Du har chans att välja vilket boende du vill tror jag. Har du fått tag på något?
Vi får se imorgon om vi blir klasskamrater

4e reserv i HP kvoten. Har gått Tekniskt basår ett år i Karlskrona redan så har lärt känna skolan lite.
Via Karlskronahem finns det överprisade Minervavägen, 200 meter från skolan, Galgamarken där man delar lägenheter med andra(vet inte exakt var på Galgamarken), nere på Trossö ( centrum) och även på Kungsmarken(ghettot) tror jag.
Jag bor på Minervavägen och är ganska nöjd förutom att det kostar för mycket. Det finns två hus och i det andra huset bodde några klasskamrater och dem hade problem med mycket spring och skrik i korridorer av indier. Jag själv hade inga problem med det, lite musik på helgerna måste man dock tåla. Det mest positiva med Minervavägen är såklart närheten till skolan.
Jag kommer nog byta boende om ett tag, om jag kommer in.
Edit: Såg att du har fått tag på boende. Om du har några andra frågar så bara fråga på.