2014-07-22, 14:06
Medlem
OBS!

Att pendla till Karlskrona från Ronneby innebär vissa problem - det är alltid ett tjugotal indier som pendlar denna sträckan på morgonen. Problemet med dessa är att de luktar något oerhört äckligt.

Jag mådde verkligen illa de månaderna jag pendlade
Citera
2014-07-22, 17:25
Medlem
Tro11ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atlasch
OBS!

Att pendla till Karlskrona från Ronneby innebär vissa problem - det är alltid ett tjugotal indier som pendlar denna sträckan på morgonen. Problemet med dessa är att de luktar något oerhört äckligt.

Jag mådde verkligen illa de månaderna jag pendlade

Haha, var det verkligen så illa?

Funderar med på Ronneby för att sedan hitta något bra i Karlskrona senare.
Citera
2014-07-24, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quietam
Tack för tipset!
Har nu fått en lägenhet via studentlägenheter.se i ronneby. Rätt så fin, 22kvm eget kök o toa/dusch.

Även jag fick idag ett erbjudande på en sådan lägenhet i Ronneby, inte tackat ja ännu dock. Vad ska du läsa för någonting?
Citera
2014-07-30, 14:50
Medlem
ringmuzkles avatar
Ska bli spännande att se om BTH är något att hänga i granen.
Är reserv 1 resp 2 på maskin av 3 resp 16 platser.
samt 6 resp 6 på Indek av 4 resp 18 platser.

Får hoppas att man kommer in, dock som ni kanske ser så har ju dessa kvoter inte allt för många platser men men.

Ska till en början pendla 1 tim 30 min varje dag så det kommer ju suga balle men hellre det än att skaffa en bajslägenhet bara för att man måste. Kanske inte ens säkert man trivs.
Citera
2014-07-30, 14:57
Medlem
För er som skall börja kan jag säga att det suger att pendla från ronneby eller karlshamn, dock funkar det relativt smärtfritt.

Ifall ni ska bo i Karlskrona kan jag avråda er ifrån kungsmarken. Fett kasst område. Karlskronas angered ungefär.
Citera
2014-07-31, 13:09
Medlem
ringmuzkles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmeldonPooper
För er som skall börja kan jag säga att det suger att pendla från ronneby eller karlshamn, dock funkar det relativt smärtfritt.

Ifall ni ska bo i Karlskrona kan jag avråda er ifrån kungsmarken. Fett kasst område. Karlskronas angered ungefär.

Ska pendla från sölvesborg. Fett långt men får väl läsa på tåget.
Har jobbat länge nu och gått upp 6 varje dag så inget problem att ta tåget tidigt på morgonen. Dra en kaffe på pressbyrån och läsa lite kursmaterial den 1 tim 30 min det kommer ta med tåget ungefär.

Får bo helt gratis, dock kostar pendelkortet 900 men det är ju billigare än en lägenhet på ett par tusen + busskort.
Citera
2014-08-03, 21:16
Medlem
Börjar få lite panik angående bostad... de flesta studentrum verkar va uthyrda, blir att sitta på refreshknappen och va först att anmäla intresse då knahem lägger ut något...
Citera
2014-08-04, 02:58
Medlem
ritoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsrgu
Börjar få lite panik angående bostad... de flesta studentrum verkar va uthyrda, blir att sitta på refreshknappen och va först att anmäla intresse då knahem lägger ut något...

Försök kontakta lite andra uthyrare än karlskronahem, här finns en lista:
http://www.karlskrona.se/sv/Bostad--miljo/Boende/Hitta-bostad/

Jag fick en 1a efter 3 samtal, dock så var inflyttningsdatum inte förän 1okt så blir att bo på vandrarhem första månaden..
Citera
2014-08-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ritox
Försök kontakta lite andra uthyrare än karlskronahem, här finns en lista:
http://www.karlskrona.se/sv/Bostad--miljo/Boende/Hitta-bostad/

Jag fick en 1a efter 3 samtal, dock så var inflyttningsdatum inte förän 1okt så blir att bo på vandrarhem första månaden..

Tack för listan! Lyckades håva in en lägenhet via bovision/pba, också inflytt 1 Okt. Har du hittat nått schysst vandrarhem? Funderar oxå på något sånt första månaden.
Citera
2014-08-05, 18:23
Medlem
Är det svårt att få tag på lägenhet om man blir antagen från reservkön?
Citera
2014-08-05, 20:24
Medlem
TeenageFanclubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ritox
Bumpar upp den här nu när höstterminen närmar sig, någon fler än jag som har sökt sig till BTH nu till hösten? Själv har jag tänkt läsa fysisk planering. Hur ser bostadssituationen ut, kommer ha 2års kötid när det väl är dax för flytt. Har jag någon realistisk chans att få något trevligt boende, och vilket område skulle det isf vara?
Du har chans att välja vilket boende du vill tror jag. Har du fått tag på något?

Vi får se imorgon om vi blir klasskamrater 4e reserv i HP kvoten. Har gått Tekniskt basår ett år i Karlskrona redan så har lärt känna skolan lite.
Via Karlskronahem finns det överprisade Minervavägen, 200 meter från skolan, Galgamarken där man delar lägenheter med andra(vet inte exakt var på Galgamarken), nere på Trossö ( centrum) och även på Kungsmarken(ghettot) tror jag.

Jag bor på Minervavägen och är ganska nöjd förutom att det kostar för mycket. Det finns två hus och i det andra huset bodde några klasskamrater och dem hade problem med mycket spring och skrik i korridorer av indier. Jag själv hade inga problem med det, lite musik på helgerna måste man dock tåla. Det mest positiva med Minervavägen är såklart närheten till skolan.

Jag kommer nog byta boende om ett tag, om jag kommer in.

Edit: Såg att du har fått tag på boende. Om du har några andra frågar så bara fråga på.
Citera
2014-08-05, 23:06
Medlem
ritoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsrgu
Tack för listan! Lyckades håva in en lägenhet via bovision/pba, också inflytt 1 Okt. Har du hittat nått schysst vandrarhem? Funderar oxå på något sånt första månaden.

Haha inga problem, skönt att boendet löste sig! Är i kontakt med Trossö vandrarhem men har inte fått någon prisoffert av de än. Annars så lär det bli lyckåhem vandrarhem, är en bit utanför men är det billigaaste jag hittat (Ca 3000kr för 2v).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in